TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

קובי צדף, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ SecurePush, אומר


קובי צדף, מנכ"ל חברת הסטארט-אפ SecurePush
יש לנו את הכלים לשחרר אפ הפקקים מעולם ה-IoT

שוק מוצרי הצריכה ל"בית החכם" לוהט! תשאלו את אלקסה של אמזון.


נתונים של סיסקו מצביעים על הכפלת שוק זה כל שלוש שנים. עם 8.7 מיליארד מוצרים מחוברים בשנת 2012, 18.2 מיליארד ב-2015, 34.8 מיליארד ב- 2018 ותחזית של למעלה מחמישים מיליארד מוצרים מחוברים עד 2020.


הנתונים הללו מגובים מהתעשייה בשטח. בסקר שערכה חברת המחקר CompTIA כבר לפני יותר משנה, למעלה מ-80 אחוז מהחברות שנסקרו דווחו שקיים בארגון פרוייקט של חיבור המוצרים שלהם לאינטרנט (60%) או שמתוכנן פרוייקט כזה בתוך שנה (23%).


לא רוצה להיות משבית שמחות, אבל אליה וקוץ בה.
כי 90% מהמנהלים שנסקרו על ידי חברת המחקר ביין (Bain) דווחו שהם עדיין מצויים בשלבי התכנון והוכחת היתכנות (POC) של חיבור המוצר שלהם לרשת. רק 20% מהם צופים הפצה רחבה של מוצר מחובר עד 2020.
מדוע? ולאן "נעלמו" 70%? על פי הסקר של ביין הם נתקעו ב"פקקים" של 'רוצים, אבל לא יכולים'.
אם רק מישהו היה מספר להם שהם כבר יכולים...


החסמים הנפוצים ביותר הם: אבטחה, קושי באינטגרציה והיעדר משאבי חברה ליישום ותפעול.
המודעות לסיכון האבטחתי הנובע מהחשיפה לרשת התעוררה רק בעקבות פריצות מתוקשרות. הסטורית, בהתפתחות של IoT הדגש הושם, באופן טבעי, על פיתוח הפונקציונאליות של מכשירי IoT ואילו פתרונות לאבטחה הנדרשת הוזנחו, אבל השוק השתפר למכביר והיום קיימים פתרונות אבטחה מתקדמים אשר מייושמים ברכיב החומרתי עצמו ולא נסמכים עוד על הענן. כך מתבטלת הסכנה של יירוט פקודת הפעלה החשופה ברשת. יתרה מזאת, האבטחה המיושמת בחומרה מאפשרת גם הפעלה מאובטחת אפילו בהיעדר תקשורת לאינטרנט. הפתרונות המאובטחים ביותר מציעים גם זיהוי ביומטרי וגם מנוע בינה מלאכותית לזיהוי אנומליות.


הפיכתו של מוצר ל"מחובר" כרוכה בהוספת רכיב תקשורת (רדיו) למוצר ואינטגרציה בינו לבין אפליקציה סלולרית ושירותי ענן ייעודיים. היישום והתפעול מאתגרים אף הם שכן ע"מ למצות את הפוטנציאל האמיתי של מוצר חכם יש צורך לחבר אותו למערכות תפעוליות של החברה כגון: CRM ו- ERP. במרבית המקרים יצרנים עם ניסיון עשיר בפיתוח וייצור מוצרים, נעדרים אנשי מקצוע לאינטגרציה, יישום ותפעול, שכן מדובר בתחומי התמחות שונים לגמרי מאלה שאליהם נדרשו עד כה. לכן, פיתוח מוצר חכם מאלץ יצרן להיכנס לפרויקט יקר וממושך הדורש גיוס צי של יועצי תוכנה לחודשים רבים.


הבשורה הטובה היא שלכל אחד מהחסמים שנמנו לעיל כבר נמצאו פתרונות, השוק מציע עשרות פלטפורמות, ולאחרונה גם כאלה ששמות את צרכי חברות הייצור במרכז.
AWS של אמזון ו-Azure של מיקרוסופט הן בין הפלטפורמות המובילות בשוק. מחד, כל אחת מהן מהווה תשתית עשירה המאגדת פתרונות של שירותי ענן ואפליקציות מובייל למגוון אדיר של ורטיקלים. מאידך, אף אחת מהן אינה כוללת רכיב חומרה מובנה, ולכן מפתח המוצר עדיין נדרש לספק את רכיב הרדיו (RF) הזה ולבצע אינטגרציה של תוכנה ופרוטוקולי תקשורת שהם מחוץ לתחום ההתמחות שלו.


הפיכתו של מוצר ל"מוצר חכם" (קרי, מחובר לאינטרנט) מאפשר הרבה יותר מאשר הפעלה מרחוק באמצעות מכשיר נייד. המוצר המחובר פותח עולם של מודלים עסקיים חדשים בפני יצרנים המבוססים על היכולת החדשה לשמור על קשר רציף עם הלקוח הן באמצעות האפליקציה במכשיר הנייד והן באמצעות הדיווח השוטף של חיישנים (המצויים במכשיר), אל הענן של היצרן. לדוגמא: מכונת קפה במסעדה שיודעת לדווח כמה כוסות קפה כבר הוכנו לעומת כמות הקפה שהמסעדה רכשה. זה מאפשר ליצרן לאכוף חוזה שבו המסעדה התחייבה לרכוש קפה רק מהיצרן, וגם מונע מהמסעדה להגיע למצב שהקפה אזל בהפתעה.


בתקופת היותי מנכ"ל חברת טכנולוגיות לתעשייה, הייתי מהצד השני של המתרס וחוויתי היטב את ההתמודדות עם הצורך לחבר את המוצרים שלנו לרשת. לא מצאנו מוצר מדף שייאפשר לחבר את המכונות לרשת בצורה פשוטה כדי שנוכל להתמקד רק בשכלול הפונקציונליות הייחודית לנו ולבסוף נאלצנו להשקיע שנה וחצי של עבודה מאומצת בפיתוח עצמי.


לסיכום, השוק מחפש דיוק של פתרונות וטכנולוגיה המותאמים לצרכים של יצרנים, עם פשטות יישום והפעלה ללא צורך בצי של תכנתים ויועצי אינטגרציה, פתרונות מאובטחים באופן הרמטי, וללא יכולת יירוט. מסתבר שהיום כבר יש לכך מענה.

*SecurePush מפתחת פלטפורמה מאובטחת מעל גבי הרכיב החומרה, לעולם ה-IoT.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il