TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

התאחדות התעשיינים והתאחדות המלונות בכנס חירום משותף


התאחדות התעשיינים
על הממשלה ובנק ישראל לפעול באופן מיידי לפתרון משבר הדולר
במהלך 2017, שער הדולר צנח ב- 8.5% לעומת השקל, והתוצאה:

כ- 28% מהחברות התעשייתיות מדווחות על צמצום במצבת העובדים

כ- 81% מהחברות התעשייתיות דיווחו על פגיעה משמעותית ברווח הנקי

כ- 53% מהחברות התעשייתיות דיווחו כי כושר התחרותיות שלהן נפגע עד כדי איבוד לקוחות

כ- 46% מהחברות התעשייתיות דיווחו על ירידה כמותית במשלוחי היצוא

כ- 26% מהחברות התעשייתיות דיווחו על ירידה במכירות המקומיות

קרוב ל-400 מיליון ₪ הפסדים לענף המלונאות

שחיקה ממוצעת של 5% ברווחיות, באזורי הביקוש אף של 7%-8%

כ-70 אלף חדרי מלון בבעלות ישראלית בחו"ל לעומת כ-54 אלף חדרים בארץ

כ-70% מפדיון בתי המלון בת"א ובירושלים הוא בדולרים מתיירות נכנסת

גידול של 29% בשנתיים האחרונות ביציאה של תיירים ישראלים לחו"ל עקב השמים הפתוחים והדולר הנמוך

44% מהפדיון המלונאי הוא הוא במט"ח כאשר כל התשומות שקליות

מעל ל-100 תעשיינים ומלונאים, מהמובילים במשק, התכנסו הערב (א') לכנס חירום משותף של התאחדות התעשיינים והתאחדות המלונות, בנושא משבר הדולר, זאת לאחר שהירידה החדה בשער הדולר בשנה החולפת לעומת השקל, פגעה קשות ביצוא הישראלי ובתעשיית המלונאות בישראל.

במהלך שנת 2017, שער הדולר צנח ב- 8.5% לעומת השקל (!) ומתחילת 2018 נחלש שערו ב- 1.8.% נוספים

מהשוואה בינלאומית עולה כי השקל הישראלי בשנת 2017 הפך לאחד המטבעות החזקים בעולם: בעוד השקל התחזק מול הדולר ב- 8.5%, ה- ליש"ט התחזקה ב- (6.9%-), הדולר קנדי (4.3%-), הפרנק השוויצרי (3.1%-), והיין היפני (2.7%-).

כנס החירום התקיים במעמד בכירי התעשיינים והמלונאים בישראל- נשיא התאחדות התעשיינים - שרגא ברוש, נשיא התאחדות המלונות - אמיר חייק, יו"ר איגוד ההייטק הישראל ויו"ר BATM, ד"ר צבי מרום, יו"ר אסם - דן פרופר, מנכ"לית רשת מלונות פתאל - אביה מגן-מזרחי, חיים מר, יו"ר קבוצת התקשורת ח. מר, מנכ"ל הילטון ישראל – רוני פורטיס, מנכ"ל רשת מלונות פרימה – אבי דור, יו"ר מועצת המנהלים ביפר תקשורת - אלישע ינאי, נציג פורום חברות הצמיחה וסמנכ"ל כספים SimilarWeb , ג'ייסון שוורץ, ועוד.

בכנס הוצגו נתונים קשים, המראים כי בשנת 2017 נרשמה ירידה ריאלית מתונה על סף קיפאון של כ- 0.1% ביצוא התעשייתי, ונרשמה פגיעה בהיקף היצוא הישראלי כתוצאה משינויים בשערי המטבע, בהיקף של 7.9 מיליארד שקל בפיגור של שנתיים.

כמו כן, סקר שערכה המחלקה למחקר כלכלי בהתאחדות התעשיינים, שבחן את השפעת היחלשות הדולר לעומת השקל, מצא כי רוב החברות נפגעו באופן קשה מהתחזקות השקל והירידה ברווחיות- 53% מהחברות התעשייתיות דיווח כי ב- 2017 נפגע כושר התחרותיות שלהן עד כדי איבוד לקוחות, כ- 81% מהחברות דיווחו על פגיעה משמעותית ברווח הנקי, כ- 46% מהחברות דיווחו על ירידה כמותית במשלוחי היצוא עקב התחזקות השקל, כ- 26% מהחברות דיווחו על ירידה במכירות המקומיות וכ- 28% מהחברות דיווחו על צמצום במצבת העובדים.

מנתונים שמציגה המחלקה הכלכלית בהתאחדות המלונות, ניתן לראות כי עקב הירידה בשער הדולר, הפסד ההכנסות בשנת 2017 הסתכם בקרוב ל-400 מיליון שקל. ברמת השער היום (3.4 ₪ לדולר), הפגיעה השנתית אף תהיה אנושה יותר ותגיע לכ-600 מיליון ₪ לענף המלונאות. כאמור, כל ירידה של אגורה בשער הדולר, משמעותה הפסד הכנסות שנתי של כ-13 מיליון ₪ לבתי המלונות. בשנת 2017 היוו לינות התיירים והפדיון בדולרים מהתיירות הנכנסת כ-44% מסך הלינות / הפדיון, כתוצאה מירידה בשער הדולר, נשחקה הרווחיות בכ-5%. באזורים מוטי תיירות נכנסת (כדוגמת ת"א וירושלים), לינות התיירים מהוות אף כ-70% מסך הלינות / הפדיון כך שההפרשים קריטיים והשחיקה ברווחיות אף מגיעה לכ-7%-8%.

בעוד שכ-44% מפדיון ענף המלונאות הוא במט"ח, כל התשומות הן שקליות ונמצאות בעליה: שכר המינימום עלה ב-23% בשלוש השנים האחרונות ובנוסף, הסכם השכר שנחתם לאחרונה בענף המלונאות נתן תוספות של שכר של 7.25% לשנים 2017-2020. יש לציין כי הוצאות השכר במלונות מהוות כ-40% מהמחזור.

השמים הפתוחים והתחזקות השקל לעומת הדולר גרמו לגידול של 29% ביציאה של תיירים ישראלים לחו"ל בשנתיים האחרונות כאשר בלינות התיירים בארץ ישנו קיפאון.

כספי המשקיעים הישראלים בורחים לחו"ל, מס' חדרי המלון בבעלות/תפעול של ישראלים עומד כיום על מעל ל-70 אלף חדרים בחו"ל, לעומת כ-54 אלף חדרי מלון בארץ.

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "התעשייה הישראלית מצויה בסכנה ממשית. לא ניתן להמשיך תחרותיים ולבצע עסקאות חדשות או להמשיך בעסקאות קיימות בשערים הקיימים. הבעיה לא חדשה ורק הולכת ומחמירה ונראה שהמשבר אינו מנוהל כלכלית. אנו קוראים לממשלה ולבנק ישראל לנהל את המשבר ולפעול לייצר בישראל שערי מטבע שפויים בכדי שכל ענפי היצוא יוכלו להמשיך ולפעול בישראל. הבעיה אינה בעיה של תעשיית הייצור המתקדם או של חברות ההייטק אלא איום שמרחף על המשק כולו".

נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק: "אנחנו מודעים לבעיה מזה מספר חודשים כיצואני שירותים וכענף כלכלי מוביל במשק. ככל ששער הדולר יישחק, התעשיות היצרניות, כמו המלונאים, ימשיכו להיפגע. ירידת שער הדולר גרמה לענף המלונות מכה קשה, מחצית מההכנסות של בתי המלון הן דולריות וכל ההוצאות שלנו שקליות כך שהמחזורים שלנו נפגעו ב–5% בממוצע, מדובר בהרבה מאוד כסף. כאשר שער הדולר יורד, החוסן שלנו ניזוק וכך גם כושר התחרות מול חו"ל. אין פתרונות קסם, אבל חשוב שבנק ישראל ומשרד האוצר יידרשו לכך".

מנהל איגוד ההיי טק בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל חברת באטמ, ד"ר צבי מרום: "הירידה המתמשכת בשער הדולר פוגעת בכושר התחרותיות של ההיי טק הישראלי בשתי דרכים. הירידה בשער הדולר גם יוצרת עלייה מסחררת בשווי הדולרי של המשכורות וגם, בהתאמה, מעלה את עלות התוצר שמושפע מאוד מעלות המשכורות. וכאשר התוצר הסופי הוא יקר, זה פוגע בנו מאוד וביכולת שלנו להתחרות בשווקים הגלובאליים".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il