TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בנק הפועלים מעריך כי האפיק הצמוד הקצר אינו אטרקטיבי


בנק הפועלים
מפרסמים סקירה שבועית וחוזרים וקובעים כי ההתאוששות הכלכלית אינה נראת באופק
שוק המניות: להערכתנו, רמת הסיכון בהשקעה המנייתית עודנה גבוהה, ותיתכנה ירידות שערים נוספות גם במהלך 2009. חרף עליות השערים שנרשמו בימים האחרונים, אנו מעריכים כי שינוי הכיוון יגיע רק לכשיבצבצו סימנים ראשונים לתחילת ההתאוששות בכלכלה הגלובלית – סימנים שלפי שעה אינם נראים באופק. האינדיקציות המאקרו כלכליות במשק המקומי אף הן אינן תומכות בהמשך עליות לאורך זמן: נתוני הלמ"ס שפורסמו לאחרונה מעידים על האטה בקצב צמיחת המשק המקומי ומדדי אמון הצרכנים מחזקים את הצפי להאטה בצריכה הפרטית.
נזכיר, כי במהלך החודשים האחרונים ציינו כי התקופה הנוכחית יכולה להתאים למשקיע בעל אורך רוח ואופק השקעה ארוך, לאור רמות המחירים של מניות רבות, שהפכו לזולות מאוד. עם זאת, רמת הסיכון הגבוהה והצפי להמשך הקשיים הצפויים לעמוד בפני החברות במשק עדיין מעיבים על כדאיות ההשקעה לטווח הזמן הקצר- בינוני.
נוכח האמור לעיל, אנו ממשיכים להמליץ על אחזקה ברכיב מנייתי נמוך בתיקים, תוך התאמה לרמת הסיכון של הלקוח, ותוך הדגשה שמדובר בהשקעה שתניב פרי בטווח הארוך יותר.

שוק האג"ח: עליית התשואות בקרב אגרות החוב הממשלתיות בשבוע המסחר האחרון מבטאת עליה בפרמיית הסיכון של ישראל בעקבות התפתחות הלחימה בגזרת עזה והחשש מפני עליה בגירעון הממשלתי. התנודתיות הגבוהה במסחר התוך יומי, מבטאת במידה רבה את הסיכון הגלום בהארכת מח"מ השקעה בתקופה שכזו.
מק"מ- המק"מ בתשואתו הנוכחית(1.84%) מומלץ להשקעה, שכן הריבית צפויה לרדת במהלך השנה לכ- 1.25% עפ"י תחזיות המחלקה הכלכלית של הבנק.
גילונים- תוספות התשואה הגלומות בגילונים נותרו נמוכות ועומדות כיום על 0.26%-0.48% מעל המק"מ. להערכתנו, רמת זו אינה מצדיקה השקעה בגילונים.
שחרים- אנו ממליצים להמשיך ולנהל מח"מ השקעה בינוני באפיק השקלי. אנו ממליצים להמשיך ולהתמקד בשחרים במח"מ עד 4 שנים.
צמודים קצרים- בשל החשש כי האינפלציה בחודשים הקרובים עשויה להיות אף שלילית יותר מהתחזיות, אנו סבורים כי האפיק הצמוד הקצר אינו אטרקטיבי להשקעה לעת עתה.
צמודים בינוניים- ציפיות האינפלציה הגלומות בצמודים הבינוניים מוסיפות להיות נמוכות ברמה של 0.9%-1.55% לתקופות של 4-6.5 שנים ועל כן אפיק זה ממשיך להיות מומלץ להשקעה.
צמודים ארוכים- ציפיות האינפלציה הגלומות בצמודים הארוכים אמנם תומכות בהשקעה בהן, אולם בשל התנודתיות הגבוהה משקלן צריך להיות נמוך.
שוק המט"ח:
השקל פתח את שנת 2009 במגמה של היחלשות למול הדולר, במקביל להתחזקותו של האחרון מול האירו בשוק המט"ח הבינלאומי. יחד עם זאת יש לציין, כי בהתחשב בלחימה בעזה ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל, השקל מגלה יציבות יחסית. בנוסף, ההערכות בשוק הן, כי בנק ישראל ימשיך להפחית את הריבית השקלית, שכבר היום נמצאת ברמת שפל היסטורית, כך שפער הריביות צפוי להמשיך ולהצטמצם בתקופה הקרובה, עובדה שמספקת לדולר תמיכה נוספת. בנק ישראל פרסם השבוע כי יתרות המט"ח עברו את רף 40 מיליארד דולר, הרף התחתון של היעד. יחד עם זאת ההערכות הן, כי אין כוונה להפסיק בשלב זה את הרכישות היומיות.
להערכתנו, השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא צפוי להיות מושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, ההאטה הכלכלית בישראל, צמצום פער הריבית ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל.
לאור האמור לעיל, אנו עדיין ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ- 10%, תוך פיזור בין מטבעות כגון דולר וין יפני, שמהווה משקל נגד לחששות מפני העמקת משבר האשראי הגלובלי.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il