TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עפר קליין מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים


הראל פיננסים
הרפורמה המתוכננת ביבוא האישי תומכת בהמשך ציפיות אינפלציה נמוכות

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים: הרפורמה המתוכננת ביבוא האישי תומכת בהמשך ציפיות אינפלציה נמוכות.


על פי התקשורת, בימים הקרובים צפויה הוועדה הבין-משרדית להסרת חסמים ליבוא אישי, להגיש את המלצותיה הסופיות לשרי האוצר והכלכלה. הוועדה גיבשה שורה של צעדים שיקלו על הציבור לבצע רכישות בחו"ל, ובכך יסייעו להגברת התחרות ולהפחתת יוקר המחיה בישראל.

מהלך זה מצטרף להפחתה המתוכננת במחירי הציוד לתינוקות שפורסמה בימים האחרונים ולרצון הכללי של משרד האוצר להביא לירידה ביוקר המחיה , התומכים בהמשך ציפיות אינפלציה נמוכות. התוכנית כפי שהוצגה בתקשורת כרגע, חיובית בעינינו, אבל יש לזכור שלרפורמה יש גם מחיר אותו במקרה הזה ישלמו בעיקר יצרנים וקמעונאים מקומיים, יבואנים גדולים ומחזיקי האג"ח הצמוד.

בארה"ב – אנחנו עדיין מאמינים שהפד יעלה את הריבית פעם נוספת עוד השנה.
ביום חמישי הקרוב צפויה החלטת הריבית של הפד; להערכתנו, הריבית תיוותר ללא שינוי, והפד יודיע על תחילת צמצום הנכסים במאזן שלו באופן הדרגתי. במסגרת ההחלטה, הפד צפוי גם לפרסם את התחזיות המעודכנות שלו, שעשויות לבטא נתון צמיחה חלש יותר לשנה הנוכחית בעקבות השפעת ההוריקנים. יחד עם זאת, להערכתנו, החולשה הזמנית של הנתונים בעקבות ההוריקנים לא משנה את מגמת ההתרחבות הבסיסית במשק האמריקאי, ולכן לא צפויה לשנות מהותית את תוואי הריבית של הפד. הערכתנו נותרה בעינה, לפיה הריבית תעלה ב-0.25 נקודת אחוז בדצמבר, בעוד תוואי הריבית קדימה ככל הנראה יעודכן כלפי מטה.

בבריטניה - להערכתנו, סביר שהבנק הבריטי יעלה את הריבית ל-0.5 אחוז עד סוף השנה (רמת הריבית שהתקיימה לפני משאל-העם).
הבנק המרכזי הבריטי הותיר את המדיניות המוניטרית ללא שינוי (ברוב של 7 מול 2), בנימוק שהביקוש הפנימי עוד לא חזק דיו, אך בהודעת ההחלטה הוסיף, כי סביר שבחודשים הקרובים יעשה צמצום במדיניות המוניטרית נוכח לחצי האינפלציה, אשר להערכת הבנק, צפויה להיות גבוהה מ-3 אחוזים (גבול עליון של יעד האינפלציה) באוקטובר. צמצום המדיניות ייעשה על ידי העלאה הדרגתית של הריבית, שעומדת כרגע בשפל היסטורי של 0.25 אחוז. הניציות בהודעה, בשילוב הירידה באבטלה והעלייה באינפלציה הובילו להתחזקות משמעותית במטבע הבריטי בעולם.

היות והעליה באינפלציה נובעת מהפיחות במטבע שנרשם בעקבות משאל העם על ה"ברקזיט" לפני כשנה, התחזקות במטבע או אף התייצבות שלו, יובילו להתמתנות באינפלציה. המשמעות היא שלהערכתנו, סביר שהבנק הבריטי יעלה את הריבית ל-0.5 אחוז עד סוף השנה (רמת הריבית שהתקיימה לפני משאל-העם), ומהלך זה יוביל להתחזקות במטבע וייתר את הצורך בהעלאת ריבית נוספת בשנת 2018.

נקודות מרכזיות
ישראל
מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.3 אחוז באוגוסט, האינפלציה ב-12 חודשים עלתה למינוס 0.1 אחוז. מחירי הדירות שבו לעלות, למעלה מ-2 אחוזים בחצי השנה האחרונה.
חשבון הסחורות באוגוסט היה חיובי ומשפר את התמונה לרבעון השלישי.
התוצר צמח ב-2.4 אחוז ברבעון שני (נמוך מ-2.7% באומדן ראשון).
העודף בחשבון השוטף במאזן התשלומים נותר גבוה ברבעון השני, אך הצטמצם ל-3.2 אחוזי תוצר.
התחלות הבנייה ברבעון השני לא תומכות בהתמתנות מחירי הדירות.
הציפיות לאינפלציה ירדו משמעותית.

ארה"ב
בארה"ב נתוני אוגוסט בסימן ההוריקנים: אינפלציה מעל הצפי, מכירות קמעונאיות וייצור תעשייתי ירדו ורמה גבוהה של דרישות לדמי אבטלה.

עוד בעולם
בבריטניה האינפלציה מעל הצפי, האבטלה ממשיכה לרדת – הבנק המרכזי מתכנן העלאת ריבית בקרוב.
בסין המכירות הקמעונאיות והייצור התעשייתי עלו פחות מהצפי.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il