TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הלמן-אלדובי בסקירה שבועית


אנו צופים כי בהחלטתו השבוע בנק ישראל ישמור על יציבות בריבית, זאת לאור תחזיות כי המדדים הבאים יהיו חיוביים ויחזירו את רמת האינפלציה לטריטוריה חיובית
1. בארה"ב, נתונים שפורסמו השבוע מצביעים על חולשה באינפלציה ועל ביקושים מצד הצרכן האמריקאי ולכן תומכים באי שינוי הריבית בארה"ב בחודשים הקרובים.
2. מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות- אנו ממשיכים להעדיף את השוק האמריקאי וממליצים להגדיל חשיפה לשוק זה על חשבון אירופה, בנוסף ניתן להגדיל מעט את החשיפה לשווקים המתעוררים במידה והדולר יוסיף להיחלש מול המטבעות באותן מדינות.
3. אנו ממליצים להיות סלקטיביים בבחירת אפיקי ההשקעה ולהיחשף לחברות אשר מושפעות באופן ישיר ממצבו של הצרכן הפרטי אשר צפוי להמשיך ולהשתפר לאור העלייה בשכר, ירידת מחירי הנפט והסטת חלק מחסכון זה לצריכה פרטית. בנוסף, אנו ממליצים להיחשף לחברות אלה בעיקר בשוק האמריקאי על חשבון אירופה ויפן.
4. באפיק האג"חי, אנו מחזיקים בהמלצתנו על העדפה לאפיק הצמוד על חשבון האפיק השקלי, כאשר בשלב זה מומלץ להיצמד לאפיק הממשלתי הצמוד ע"ח האפיק הקונצרני, זאת לאור מדדים חיוביים הצפויים בחודשים הקרובים ועלייה במחירי הסחורות בעולם וכתוצאה מכך גם בסביבת האינפלציה המקומית.
5. בישראל, מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.2% בחודש מרץ, בהתאם לתחזיות. אנו צופים כי בהחלטתו השבוע בנק ישראל ישמור על יציבות בריבית, זאת לאור תחזיות כי המדדים הבאים יהיו חיוביים ויחזירו את רמת האינפלציה לטריטוריה חיובית.
התפתחויות כלכליות ואינדיקאטורים מרכזיים שפורסמו לאחרונה
בארה"ב, פורסמו במהלך השבוע מס' אינדיקאטורים כלכליים, ביניהם: מדד המחירים ליצרן ירד ב-0.1% בחודש מרץ, כאשר ב-12 חודשים האחרונים הממד עלה בכ-1%. מדד המכירות הקמעונאיות שהינו אחד המדדים החשובים ביותר לכלכלה האמריקאית ירד במרץ ב- 0.3%, כאשר בניכוי דלק ומכוניות, צמח המדד ב-0.1%.
בעולם, קרן המטבע הבינלאומית חתכה את תחזית הצמיחה שלה פעם שניה בשנה האחרונה. הקרן צופה צמיחה גלובלית של 3.2% בשנה הקרובה, לאחר שהתחזית הקודמת עמדה על 3.4%, זאת לאחר צמיחה של 3.1% בשנה האחרונה. בקרן המטבע ציינו כי ההאטה בסין (שמובילה להאטה עולמית) ומחירי סחורות נמוכים גובים ויוסיפו להשפיע באופן ניכר על השווקים המתעוררים.
בישראל- מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ רשם ירידה של 0.2%, בהתאם לתחזיות. זהו החודש החמישי ברציפות בו נרשמת ירידה במדד זה. ירידות מחירים נרשמו בעיקר בסעיפים- ירקות ופירות, תחבורה, ומזון. האינפלציה שנה אחורה הינה שלילית ברמה של 0.7%.
שווקי ההון
מניות- שווקי המניות בארץ ובעולם נסחרו השבוע במגמה חיובית וסגרו את שבוע המסחר עם נטייה לעליות שערים. בסיכום שבועי, מדד המעו"ף התחזק בכ-2.1% ומדד ת"א 100 סגר את השבוע גם כן בעלייה של 1.8%. מבחינה סקטוריאלית בלט לחיוב מדד מניות הבנקים אשר הציג עליה שבועית של כ-3.7%, כאשר לעומתו, בלט לשלילה מדד מניות הגז והנפט אשר הוסיף לערכו כ-1.1% בלבד בסיכום שבועי. בארה"ב, מדד ה-S&P500 סגר את השבוע בירידות שערים של 1.2% ומדד הנאסד"ק נחלש בכ-1.3%. באירופה, המדדים נסחרו במגמה דומה כאשר מדד הדאקס הגרמני סגר את השבוע בירידה של כ-1.8% ומדד ה- Eurostoxx50 השיל מערכו כ-1.4%.
אג"ח- האפיק הסולידי נסחר השבוע במגמה חיובית כאשר האפיק השקלי היווה השקעה מועדפת על פני האפיק הצמוד. מדדי האג"ח הממשלתיות באפיק הצמוד בלטו לחיוב השבוע עם עלייה של 0.4%, כאשר האפיק השקלי סגר את השבוע עם ירידה של יותר מ-0.2%. האפיק הקונצרני הצמוד עלה השבוע בכ-0.2% והשקלי נותר ללא שינוי מהותי.
מט"ח- השקל נסחר השבוע במגמה מעורבת אל מול המטבעות העיקריים, מול הדולר נחלש מעט השקל ועמד על 3.77 ₪ לדולר, כאשר אל מול האירו התחזק השקל בכ-1% ונסגר על 4.25 ₪ לאירו.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il