TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ביוליין אר. אקס. מודיעה על הצלחה בניסוי קליני Phase 2 ב- BL-8040 לטיפול בלוקמיה מיאלואידית חריפה


הנתונים מעידים על זיהוי סמן ביולוגי פוטנציאלי שיאפשר בחירת חולי AML המגיבים ל- BL-8040
ביוליין אר. אקס. (נאסד"ק: BLRX, ת"א: ביול), הודיעה היום על תוצאות סופיות חיוביות בניסוי קליני Phase 2 ב- BL-8040 לטיפול ב- relapsed or refractory acute myeloid leukemia (r/r AML). התוצאות המלאות יוצגו בכנס מדעי בעתיד הקרוב.

פלטפורמת BL-8040 לטיפול בסרטן היא מקטע חלבון קצר (פפטיד) שמעכב ביעילות רבה את החלבון CXCR4, קולטן ממשפחת הכימוקינים המעורב ישירות בהתקדמות של מחלות ממאירות, צמיחת כלי דם אל תוך הגידולים (אנגיוגנזה), התפתחות גרורות לאיברים נוספים (metastasis) ושרידות התא. תוצאות הניסוי הקליני Phase 2 הראו כי BL-8040, כטיפול יחיד (מונותרפיה - monotherapy) או בשילוב עם התרופה הכימותרפית Cytarabine (Ara-C), הינה בטוחה וסבילה בכל המינונים שנבדקו, עד וכולל המינון הגבוה ביותר, 2 מיליגרם/ק"ג, ללא תופעות לוואי משמעותיות (n=45). שיעור הרמיסיה (ההפוגה) המשולב, הכולל הן רמיסיה מלאה (CR) והן רמיסיה מלאה ללא חזרה לנורמה של ספירות הדם (CRi), היה 38% בחולים שקיבלו עד שני מחזורי טיפול ב- BL-8040 במינונים של 1 מ"ג/ק"ג ומעלה (n=39). חולים שנכללו בניסוי הינם חולים שטופלו במספר מחזורי טיפולים קודמים או שלא הגיבו לטיפול ראשוני (אינדוקציה). תוצאות הניסוי כוללות שלושה חולים שטופלו על בסיס של טיפול חמלה תחת אותו הפרוטוקול הטיפולי.

יודגש, כי הנתונים עשויים להעיד, לראשונה, על קורלציה בין התגובה הקלינית לבין חולים עם עומס מחלה גבוה במח העצם ומיעוט תאי גידול ה-AML במחזור הדם הפריפריאלי בתחילת הניסוי (המעידה על תלות המחלה בחלבון ה- CXCR4). ממצאים אלה עשויים לשמש כסמן ביולוגי לאיתור חולים בניסויים עתידיים של
BL-8040 ב- AML.

בנוסף, הטיפול ב- BL-8040 המשיך להראות אפקט משולש על התאים הסרטניים. ראשית, טיפול מונותרפיה ב- BL-8040 גרם לניוד משמעותי של תאי סרטן ממח העצם למחזור הדם, ובכך מגביר למעשה את רגישות תאים אלה לטיפול כימותרפי ב- Ara-C ומשפר את יעילותה. שנית, טיפול מונותרפיה ב- BL-8040 הראה באופן ישיר את הרס תאי סרטן) אפופטוזיס (במח העצם. לבסוף, BL-8040 הוביל להתמיינות (differentiation) של תאי הסרטן במח העצם, כפי שניתן ללמוד מהירידה במספר תאי הלוקמיה, יחד עם גידול של פי שלושה במספר תאי הדם הלבנים (גרנולוציטים שעברו התמיינות), כפי שעלה בביופסיית מח עצם שנערכה ביום השלישי של מחזור הטיפול, לפני תחילת הטיפול ב- Ara-C ובהשוואה לביופסיה שבוצעה בתחילת הניסוי והטיפול.

ד"ר חורחה קורטס, ראש המחלקות למחקר וטיפול ב- AML (לוקמיה מיאלואידית חריפה) ו- CML (לוקמיה מיאלואידית כרונית) במרכז MD Anderson לחקר הסרטן ביוסטון, מסר: "סיכויי ההחלמה של חולי לוקמיה מיאלואידית חריפה (r/r AML) נותרו עגומים. לכן, אני מעודד מאד משיעור התגובה שהושג בשילוב של
BL-8040 ו-Cytarabine בקרב חולים אלו. שיעור התגובה מעודד במיוחד עבור תת האוכלוסייה שזוהתה. תוצאות קליניות מרשימות אלה בניסוי Phase 2 תומכות בהמשך הפיתוח של התרופה לתחום ה- AML.

ד"ר כנרת סויצקי, מנכ"לית ביוליין אר. אקס, מסרה: "אנו נרגשים מאד מהתוצאות החיוביות בניסוי Phase 2 זה ב- BL-8040 לטיפול ב- r/r AML. אנו נרגשים במיוחד מכך שבפעם הראשונה ראינו קשר ישיר וקורלטיבי בין תגובה קלינית לבין תת-אוכלוסייה ספציפית בקרב אוכלוסיית המחקר. בהתחשב בכך ש- AML היא מחלה הטרוגנית, היכולת להגדיר מראש את האוכלוסייה אשר עשויה להשיג תועלת מעיכוב חלבון ה- CXCR4 הינה חשובה במיוחד לפיתוח עתידי."

"התוצאות ממשיכות להראות כי BL-8040 גורם לא רק לניוד משמעותי של תאי סרטן מסביבת מח העצם המגוננת למחזור הדם ההיקפי, אלא גם מוביל להרס ישיר (אפופטוזיס) של תאי סרטן ומשרה התמיינות בלתי הפיכה של תאים אלה לגרנולוציטים. בשילוב עם שיעור הרמיסיה המרשים שדווח בחולים שטופלו ב- BL-8040 במינון של 1 מ"ג/ק"ג או יותר, התוצאות מצביעות על כך של- BL-8040 אפקט אנטי-סרטני חזק, ובשילוב עם Cytarabine עשוי BL-8040 לשפר את התגובה המושגת בד"כ בקרב אוכלוסיית חולים קשה זו. תוצאות מוצלחות אלה גם מחזקות את הציפיות שלנו מהפוטנציאל הכולל של BL-8040 בתחום ה-AML, כולל כטיפול קונסולידציה לחולי AML בו היא נחקרת כעת במחקר גדול Phase 2b בכ- 25 אתרים בגרמניה. לאור תוצאות מעודדות אלה, אנו מתכננים להיפגש עם הרשויות הרגולטוריות כדי לדון בצעדים הבאים בפיתוח תוכנית מבטיחה זו."

"אנו ממשיכים להתקדם בביצוע ותכנון מספר ניסויים קליניים נוספים ב- BL-8040 במטרה להרחיב ולחזק את הפוטנציאל של פלטפורמת אונקולוגיה ייחודית זו. ניסויים אלה כוללים שיתוף פעולה עליו הכרזנו לאחרונה עם Merck בתחום האימונו-אונקולוגיה, בניסוי Phase 2 ב- BL-8040 כטיפול משולב עם KEYTRUDA® לטיפול בסרטן הלבלב," סיכמה ד"ר סויצקי.

אודות הניסוי הקליני Phase 2 ב- BL-8040 ל- r/r AML
הניסוי הקליני Phase 2 הינו ניסוי רב מרכזי, ללא סמיות (open-label) הנערך תחת IND (התווית תרופה חדשה) בעשרה מרכזים רפואיים בארה"ב ובישראל, ומטרתו להעריך את הבטיחות, היעילות, הפרמקודינמיקה וריכוז התרופה בדם (פרמקו-קינטיקה) של BL-8040 בשילוב התרופה הכימותרפית Cytarabine (Ara-C) לטיפול בחולים בוגרים הסובלים מהתפרצות מחודשת של לוקמיה מיאלואידית חריפה או כאלה שלא הגיבו לטיפול ראשוני (אינדוקציה). לניסוי גויסו 42 חולים (36 מהם קיבלו מינון של 1 מ"ג\ק"ג או גבוה יותר). הניסוי כלל שלב של מתן מינונים עולים ולאחריו החל שלב הרחבת הניסוי. בשלב המינונים העולים כל חולה טופל פעם ביום ב- BL-8040 כטיפול חד תרופתי (מונותרפיה) במינונים שבין 0.5 ל- 2 מ"ג/ק"ג בימים 1-2 ולאחריו טיפול משולב של BL-8040 באותו המינון בתוספת Ara-C בימים 3-7. פרמטרים פרמקוקינטיים נרחבים, כגון ניוד התאים הסרטניים ממח העצם והשראת הרס ישיר של תאי סרטן (אפופטוזיס), נבדקו לאחר טיפול מונותרפיה ב- BL-8040 באמצעות דגימת דם ובדיקת מח עצם בתחילת הניסוי וביום השלישי, לפני תחילת מתן Ara-C. התגובה הקלינית לטיפול נבדקה על ידי ביופסיה של מח העצם ביום ה- 30.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il