TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תגובת אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר Sell Side בפסגות לדוחות סלקום


מחיר היעד הנגזר עומד על 32 ₪ ומגלם כ- 13% דיסקאונט ביחס למחיר כיום בשוק.
המשך ירידה בהכנסות ושחיקה חדה ברווחיות למרות מאמצי ההתייעלות בהן נוקטת החברה. ירידה בOPEX וב CAPEX מנעה שחיקה דרמטית יותר בתזרים המזומנים של החברה.
ההכנסות נשחקו ב- 9.6% (ירידה של 110 מ' ₪ בהשוואה לרבעון המקביל) על רקע נטישה של 178 אלף מנויים ושחיקה של 6.5% ב- ARPU ביחס לרבעון המקביל אשתקד (נציין שבשלושת הרבעונים האחרונים נרשמת יציבות ב- ARPU), לצד ירידה בהכנסות מציוד קצה ומהכנסות מנטויז'ן. נציין כי סלקום מדווחת על הצלחה בשוק הקווי למרות הקשיים ביישום הרפורמה, כרגע ההכנסות והרווח אינם מהותיים ותרומתם לדוחות הכספיים הינה מינורית.
לצד השחיקה בהכנסות המשיכה החברה לבצע מהלכי התייעלות והפחיתה את הוצאות ה- OPEX ברבעון האחרון ב9.3% ביחס לרבעון המקביל. הרווח התפעולי (בנטרול גורמים חד פעמיים) התכווץ ב- 34% והסתכם ב- 96 מיליון ₪ בלבד, כ- 9.3% מהכנסות. ה- EBITDA במגמה דומה ממשיך להישחק בשיעור חד של 32.1% ל- 235 מיליון ₪ ברבעון, 22.8% מהמכירות.
לצד השחיקה ברווחיות ובתזרים החברה ממשיכה להפחית את החוב הפיננסי נטו שהסתכם בסוף הרבעון ב- 2.87 מיליארד ₪ בהשוואה ל- 3.12 מיליארד ברבעון המקביל.
לסיכום: הדוחות הכספיים ממשיכים להצביע על השפעת התחרות האגרסיבית לצד המשך ההתייעלות בצד ההוצאות וההשקעות הירידה ביכולת החברה להמשיך ולהתייעל. ענף הסלולר יושפע בהמשך מהחלטות משרד התקשורת והרשות להגבלים עסקיים לגבי מיזוג בין חברות בענף. מיזוג בין סלקום וגולן טלקום יוביל להערכתנו להמשך עלייה במניות הסקטור. עם זאת נראה שמיזוג בין חברות בענף עשוי להיתקל בקשיים רבים, על רקע הקריאות מצד הממשלה ונבחרי ציבור אחרים למניעת המהלך. נציין כי העלאת התעריפים של הוט ויס בשוק הטלוויזיה לצד פרסום העלאת תחזית הרווח מצד בזק יכולים בהחלט לעזור בבחינת העסקה בעיקר לנוכח חוסר האיזון הקיים בשוק התקשורת בו מתקיים מחד דואופול חזק ורווחי בתחום הקווי והטלוויזיה ומאידך בשוק הסלולר ממשיכה להתקיים תחרות פרועה שאף יכולה להאמיר במידה ואקספון תכריז גם היא על כניסה לשוק. כל אלו מגבירים באופן ניכר את חוסר הוודאות לגבי כיוון שוק התקשורת בכלל ושוק הסלולר בפרט. מאחר וקיים קושי כרגע לאמוד את תזרים המזומנים העתידי של החברות אנו מעדיפים לעשות שימוש בשיטת המכפילים ובהשוואה לחברות באירופה אשר עברו תהליך דומה של מיזוגים ורכישות בשנים האחרונות. מחיר היעד שלנו הינו נגזרת של הסתברות למספר תרחישים שונים בשוק ומתן סיכוי סטטיסטי לכל אחד מהם. תרחישים הלוקחים בחשבון עלייה ב ARPU לצד תרחיש להמשך התחרות ללא שינוי מהותי בענף. אנו נותנים הסתברות גבוה יותר לעלייה ברמות המחירים בטווח הארוך (70%) והסתברות נמוכה יותר להמשך התחרות האגרסיבית בענף (30%). מחיר היעד הנגזר עומד על 32 ₪ ומגלם כ- 13% דיסקאונט ביחס למחיר כיום בשוק.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il