TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הריבית הדולרית תועלה לראשונה בסביבות הרבע השלישי של שנה


כלכלני בית ההשקעות אלומות כותבים בתגובה להודעת הריבית שפורסמה בארה"ב
לפי התמונה הכלכלית הנוכחית ניתן לצפות לכך שהריבית הדולרית תועלה לראשונה בסביבות הרבע השלישי של שנה, כאשר השינוי הראשון יהיה בדמות ביטול הטווח והצבת שיעורה של הריבית על 0.25%.
מניתוח ההודעה עולה כי בשורה התחתונה, חברי הועדה המוניטרית של הבנק המרכזי האמריקאי אופטימיים באשר למצב הכלכלי, אך מצביעים על כך שיידרש עוד זמן להעלאת הריבית הראשונה, על רקע חולשת האינפלציה. נראה שהם מעוניינים להעלות את הריבית, אך זו תהיה תלויה בהתפתחויות הכלכליות.
האופטימיות של חברי הועדה באה לידי ביטוי בכך שבבנק המרכזי האמריקאי משנים את הערכתם בנוגע למצבו של המשק האמריקאי כאשר הם טוענים כי המשק צומח בצורה איתנה ומשתמשים במילה "solid" לעומת "moderate", בהודעות הקודמות.
אחד הפרמטרים החשובים שמובילים את השינוי בניסוח הוא התנאים בשוק העבודה שהמשיכו להשתפר, תוך יצירה איתנה של מקומות תעסוקה וירידה בשיעור האבטלה. באופן כללי, מספר אינדיקטורים לשוק העבודה מצביעים על כך שרמת הניצולת בשוק זה הולכת ומגיעה לכדי מיצוי., זאת כאשר שיעור האבטלה במשק הוא ברמת השפל של 6 השנים האחרונות, ועומד על 5.6% בלבד לאחר שהמשק הוסיף 252 אלף משרות חדשות בחודש שעבר.
הוועדה העריכה כי באמצעות מדיניות מוניטרית מתאימה, הפעילות הכלכלית תמשיך להתרחב בקצב צנוע, תוך ששיעור האבטלה והאינפלציה ינועו לעבר הרמות הנדרשות. האינפלציה אכן התמתנה וצפויה להמשיך ולהתמתן גם בטווח הבינוני, אך הוועדה מעריכה כי היא תנוע לעבר 2%, כאשר השפעת ההוזלה בחומרי הגלם (בעיקר מחירי האנרגיה) - תתפוגג.
בכדי לתמוך בתהליך לפיו הכלכלה תגיע לכדי תעסוקה מלאה וליציבות מחירים, הוועדה מעריכה כי ריבית בטווח שבין 0% ל-0.25% נותרת מתאימה. לפי הסביבה הנוכחית, הועדה מעריכה כי נדרשת סובלנות, בכל האמור לתחילת הריסון המוניטרי. עם זאת, אם האינדיקטורים שיפורסמו בעתיד הקרוב יצביעו על התקרבות לעבר יעדי הוועדה, הריבית עלולה לעלות מוקדם מאשר צפוי על ידי השוק. ההיפך, עלול להתרחש גם כן.
יתר על כן, כותבים כלכלני אלומות, חברי הועדה לא מתעלמים מההתפתחויות בכלכלה הגלובלית ואף טוענים כי גם אם שיעור האבטלה והאינפלציה יהיו ברמה נאותה, ייתכן והריבית תהייה נמוכה על רקע קשיים פיננסיים וגלובליים. עם זאת, נראה כי הם די משוכנעים בכך שהם רוצים להעלות את הריבית עוד השנה, לראשונה מאז 2006, או מ-2008 שבה הם נוקטים ריבית אפסית. לכן, האינפלציה היא לא הגורם היחיד שלפיו תקבע המדיניות, אלא על סמך סל של אינדיקטורים.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il