TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אקסלנס:כל שינוי בתיק ההשקעות על סמך האירועים הגיאופוליטיים והצבאיים הוא ספקולציה


ההמלצה הגורמת היא להמתין ולהימנע משינויים
"הסקירה השבוע היתה אחת הקשות לכתיבה ועריכה שאני זוכר מאז היותי עוסק באנליזה. לא מפני המורכבות של ההשלכות המאקרו כלכליות של המתחים הגיאופליטיים, למרות שאלה מורכביות בהחלט לא פשוטות לניתוח, אלא מפני המערכה הקשה בדרום. החדשות אולי לא שונות בהרבה ממערכות קודמות, אבל אותן חוויתי עדיין עם אחריות בעיקר כלפי עצמי, ואת המערכה הזו אני חווה כאבא לשלוש בנות קטנות שגדלות בתוך הטירוף הזה". כך כותב היום יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, בסקירתו השבועית. "הציפייה ממני היא לתחשיבים בדבר השפעות על התקציב, השלכות על הצמיחה העתידית, עיסוק בתרחישים וספקולציות הנובעות מתוצאות אפשריות של המערכה והתפתחויות שונות, חלקם גם ספקולציות בחיי אדם. לצערי, אני מוצא עצמי יחסית משותק, בדומה מאוד למחזור המסחר היומי שעומד על כ-60% מהממוצע. נראה שבכל זאת לרובינו קשה לעסוק בנושאים כלכליים או 'בכסף' בשעה שאחרים נלחמים ומסכנים את חייהם בדרום".

למרות זאת, חברון מתייחס בסקירה השבוע להשלכות המבצע על הבורסה ועל המשק, וכן מתייחס להשלכות המתח הגיאופוליטי באוקראינה ובמזה"ת על השווקים העולמיים:

"קשה לתזמן את התחלתם של אירועים גיאופולטיים צבאיים, קשה להעריך את התפתחותם וקשה עוד יותר לתזמן את סיומם וכיצד. לכן, כל שינוי בתיק ההשקעות על סמך אירועים אלו הוא ספקולטיבי ביותר וההמלצה הגורפת היא פשוט להמתין ולהימנע משינויים", כותב חברון.

ביחס להשלכות הלחימה על המשק אומר חברון כי "מצבו של המשק המקומי צריך להיות הדאגה האחרונה של תושבי ישראל בשלב זה. בטווח קצר, המשק עשוי לספוג מכה קלה בכנף בעקבות הקפאה של פרויקטים והתמתנות בהשקעות. יחד עם זאת, ההתאוששות בד"כ מאוד מהירה ובאמת שהרבה מזה יהיה תלוי בסיום המערכה וההסכם שיושג בסוף הדרך".

ביחס לשווקים הגלובליים כותב חברון כי "המתח בין המערב לרוסיה, הקריסה של השלטון בעיראק והלחימה בעזה, העלו את רמת הסיכון הגלובלית והמשקיעים העדיפו להחנות את כספם בחוף המבטחים האמריקאי. התשואות על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים ירדו לשפל של 2.48% ונראה כי נתוני המאקרו המעורבים שהתפרסמו השבוע לא הצליחו למנוע את ההסטה של הכסף לארה"ב. בנוסף, נראה כי החולשה של האירו מאשררת מעט את ההעדפה של המשקיעים לאג"ח ממשלת ארה"ב, שגם עכשיו נותן תשואה כפולה מאג"ח ממשלת גרמניה".
חברון מסכם כי "מכיוון שלא ניתן לתזמן את המתח הגיאופוליטי, אנחנו חושבים שיש לנטרלו בהסתכלות ארוכת טווח ולהתרכז בנתוני המאקרו בארה"ב לעומת המשך הרחבה מוניטרית בארה"ב. להערכתנו, האינפלציה בארה"ב צפויה להמשיך ולהשתפר בחודשים הקרובים, כמובן כן גם התאוששות בשכר בשוק העבודה האמריקאי וגידול בהשקעות של הסקטור העסקי. בשלב זה, עדיין קשה להעריך מתי הריבית בארה"ב תעלה, בטח לאור חילוקי הדעות בפד. יחד עם זאת, להערכתנו הציפיות להעלאת ריבית ישתפרו בחודשים הקרובים".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il