TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

לאומי: ההשפעות הכלכליות של המשבר לא יעלמו בטווח הקרוב


בנק לאומי
מעריכים כי רמת התנודתיות בשווקים תשאר גבוהה ממליצים על חשיפה נמוכה למניות
הטלטלה בשווקים עודנה כאן. ירידות השערים מעבר לים גרמו למשקיעים להבין שאין בכוחה של פעולה חד פעמית לעצור את משבר האמון ושבוע המסחר בשוק המקומי החל בירידות חדות ששלחו את המעו"ף אל מתחת ל- 800 הנקודות. ביום ג' התהפכה המגמה השלילית, זו התחדדה עוד יותר לנוכח הודעתו המפתיעה של בנק ישראל על הפחתת הריבית המוניטארית במשק ב- 0.5% לרמה של 3.75%.

המסחר במהלך השבוע לווה בתנודתיות גבוהה ששברה שיאים. כך עברו המדדים המובילים במהלך המסחר התוך יומי מעליות לירידות חדות ולהיפך. גם סטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף שעמדו בתחילת שבוע שעבר על כ-25% עלו בחדות אל מעבר לרף ה- 50%, דבר המשקף את חוסר הוודאות הגבוה השורר בקרב המשקיעים ואת ציפיותיהם להמשך התנודתיות בשווקים. ביטוי נוסף ללחץ בשוק בא בדמות מחזורי המסחר הגבוהים. אלו הסתכמו בממוצע יומי בכ- 2.4 מיליארד ₪, לעומת כ-2 מיליארד ₪ מתחילת השנה.
התנודתיות החריגה מעידה על כך כי מעבר לבעיות הכלכליות, אשר קיים כיום קושי בהערכת היקפן, ישנן השפעות פסיכולוגיות מהותיות.

הסערה בשווקים מעוררת בעלי עניין / חברות לבצע פעולות של רכישת מניות, רכישה עצמית של חוב ועוד. השבוע הייתה זו קבוצת דלק שהודיעה כי היא בוחנת את האפשרות לחלק לבעלי המניות שלה את מניות חברת הבת דלק נדל"ן. בתגובה לידיעה זינקה מאז מניית הקבוצה בכ-16.14% ואילו אגרות החוב הקצרות שלה זינקו בשיעור ממוצע של כ-25%. את העליות בניירות החברה ניתן לייחס לרגיעה מסוימת של המשקיעים שחששו מעול החוב הכבד של דלק נדל"ן על הקבוצה.

עוד בלטו במהלך השבוע כי"ל והחברה לישראל ומניות הבנקים. שתי הראשונות אשר הובילו את העליות בשנים האחרונות, נחתכו בשיעורים חדים במיוחד על רקע הנפילות במניות הדשנים בחו"ל. לעומתן בלטו האחרונות בירידות, על רקע עליית התשואות באגרות החוב של חברות ענק, וחשש המשקיעים מפני הפרשות נוספות לחובות מסופקים.

בסיכום שבועי רשמו מדדי המעו"ף ות"א 75 ירידות של כ- 5.81% וכ- 4.75% בהתאמה, מדד הבנקים ירד בכ-5.6%, ואילו מדד הנדל"ן 15 עלה בכ-6%. יצוין, כי הזינוק החד בשיעור של כ-19% במדד זה ביום המסחר האחרון של השבוע היה זה שהביא אותו לרשום עליות שערים בסיכום שבועי.

בתוך עין הסערה, העלה השבוע בנק ישראל פעם נוספת את תחזית הצמיחה שלו לשנת 2008 (מ-4.2% ל-4.7%) והיא מבוססת על ההערכה כי הצמיחה במחצית השנייה של השנה תסתכם ב-2.5% (במונחים שנתיים).
העדכון נעשה בעוד שתחזית הצמיחה של האוצר נותרה ללא שינוי ברמה של 4.2%. נציין כי מרבית ההערכות בשוק מצביעות על ירידה חדה בצמיחה בשנת 2009 כתוצאה מחלחול השפעות המשבר הפיננסי העולמי על המשק המקומי.


מבט לעתיד
להערכתנו, גם אם יחול תיקון בשווקים בעקבות פתרון משבר האמון בשוק, הרי שהשפעותיו הכלכליות של המשבר לא ייעלמו בטווח הקרוב. רמת התנודתיות צפויה להישאר גבוהה ותושפע רבות מאלמנטים פסיכולוגיים. לנוכח כל זאת, יש לשמור עדיין על חשיפה נמוכה למניות בתיקי ההשקעות של הלקוחות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il