TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אינפיניטי: צומחות גם בתקופת האטה


"חשוב לזכור שאין "ארוחות חינם" בשוק ההון, ואין זה אומר שהחברות בעלות שיעורי הצמיחה המרשימים והמהירים ביותר תהינה אלו הנמנות ברשימת המניות הצומחות ביותר. במקרים מסוימים מניות של חברות צמיחה זוכות להערכת יתר בשוק ההון ועל כן התמחור שלהן גבוה מלכתחילה. "
צומחות גם בתקופות האטה-טור של בית ההשקעות אינפיניטי בנושא צמיחה של חברות.

לפני שבועיים פרסמה קרן המטבע הבינלאומית (IMF) את התחזית המעודכנת שלה בנוגע לקצב הצמיחה של הכלכלה הגלובלית, במעמד הכנס השנתי שקיימה בטוקיו. כלכלני קרן המטבע אשר בוחנים את העולם הפיננסי לעומקו החליטו אחרי התלבטויות , בסופו של דבר , לעדכן מטה את התחזית. להערכתם קצב הצמיחה של הכלכלה העולמית בשנת 2012 יסתכם ב-3.3%, נמוך ב-0.2% מהתחזית הקודמת אותה פרסמו ביולי האחרון. גם התחזית לשנת 2013 עודכנה מטה בשיעור של 0.3% ל-3.6%.

ההחלטה להוריד את תחזית הצמיחה, נבעה בעיקר בשל החולשה של המערכת הבנקאית בעולם על רקע משבר החובות באירופה. עוד צויין בדוח הקרן כי העובדה שמדינות כמו איטליה וספרד לא מצליחות לשמור על יעדי הגירעון להם התחייבו, תרמה להחלטה. נציין עוד, כי במידה והתחזית תתממש יהיה זה קצב הצמיחה הנמוך ביותר של הכלכלה הגלובלית מאז שנת 2009.

לדוח היתה השפעה ישירה עם פרסומו על ביצועי המדדים השונים בעולם. שכן, כאשר הפסימיות של קרן המטבע הבינלאומית גוברת , מצב הרוח של המשקיעים ברחבי העולם שפוף ועימו הבורסות השונות. עיקר הפגיעה הורגשה במניות של החברות, הבנקים והתאגידים הבינלאומיים אשר כל פגיעה בסחר הבינלאומי מתורגמת מיידית לפגיעה בעסקיהם. גם בעסקיהן של החברות מהשורה השנייה והשלישית תורגש ההאטה, עליה מדברים החזאים הכלכליים של הקרן. אולם, מתחת לרדאר של קרן המטבע פועלות חברות רבות ברחבי הגלובוס, שלגביהן האטה כזו או אחרת הינה נטולת השפעה. גם אם השפעה כזו קיימת, היא כמעט ולא גורעת מקצבי הצמיחה המהירים והדו ספרתיים אותם הן מפגינות. גם בעונת הדוחות הכספיים הנוכחית, שעל פי הערכות צפויה להיות הגרועה ביותר בשלוש השנים האחרונות, ניתן יהיה לאתר חברות שהשלכות המשבר לא פגעו בעסקיהן.

מגזין העסקים הבינלאומי FORTUNE נוהג לדרג מדי שנה את החברות הציבוריות הצומחות ביותר במונחי הכנסות ורווח נקי לאורך זמן. ברשימת 100 החברות המובילות ניתן לראות כי המדורגות במקומות הראשונים הציגו בחישוב ממוצע של שלוש השנים האחרונות צמיחה אדירה ברווחים שהגיעה עד ל-450%. לדוגמא במקום הראשון השנה נמצאת חברת Silver Wheaton (סימול: SLW) אשר רוכשת את חומר הגלם כסף מבעלי מכרות שאינם מעוניינים בו. לחברה יש חוזים חתומים עם שורה ארוכה של בעלי מכרות לשנים הקרובות. על פי הנתונים אותם הציגה החברה, עולה כי את המחצית הראשונה של השנה סיימה עם הכנסות שיא כל הזמנים. הביצועים החיוביים של החברה משתקפים במחיר המניה שזינקה ב-35% מתחילת השנה. השנייה ברשימה היא חברת הטכנולוגיה Cirrus Logic (סימול: CRUS) הרוכבת על ההצלחה של עולם הסלולר מאחר שהיא מייצרת צ'יפים לתעשייה זו. החברה מציינת כי היא הספק העיקרי של חברת אפל (סימול: AAPL). תודות לכך מניית החברה תומחרה על ידי שוק ההון במחיר הגבוה ב-146% מהמחיר בו שהתה בתחילת השנה. שתי חברות אלו הן רק דוגמאות לחברות בעלות צמיחה מהירה ומרשימה, בזמן שבאירופה משתולל משבר חובות ובארה"ב סימני ההתאוששות של הכלכלה אינם יציבים מספיק וסביבת הריבית נושקת לאפס.

מאחר שמדובר בחברות מסקטורים שונים, נשאלת השאלה כיצד ניתן להיחשף לאפיק השקעה זה בצורה נוחה? מבדיקה שביצעה מחלקת המחקר של אינפיניטי עולה כי בדירוג של מגזין FORTUNE לשנת 2012 עולה כי 100 החברות המובילות נחלקות ל-11 סקטורים שונים, כאשר: 31% מהחברות נמנות על סקטור הטכנולוגיה, 14% מסקטור התעשייה, 13% מתחום הרפואה, 12% פיננסים, 9% מענף הכרייה. 21% מהחברות הנותרות שייכות לסקטורים אחרים, כגון: מזון, מסחר, אופנה ועוד. העובדה שקיים מגוון רחב של סקטורים הביא חברות קרנות ETF ליצור כלי השקעה אשר בורר את החברות הצומחות ביותר במונחי הכנסות, רווחים , תזרים מזומנים והכניס אותן לסל אחד. דוגמא ל-ETF כזה היא iShares Russell Midcap Growth (סימול: IWP). קרן זו מורכבת ממניות של חברות עם פוטנציאל רווחים הצפוי להיות גבוה ביחס לכלל השוק. לרוב החברות הכלולות במדד אינן מחלקות דיבידנדים מתוך אסטרטגיה שהרווחים מוחזרים לעסק לצורך פיתוחו. מתחילת השנה עלתה הקרן ב-11.6% בעוד מדד דאו ג'ונס עלה ב-9.24%.

שורה תחתונה: חשוב לזכור שאין "ארוחות חינם" בשוק ההון, ואין זה אומר שהחברות בעלות שיעורי הצמיחה המרשימים והמהירים ביותר תהינה אלו הנמנות ברשימת המניות הצומחות ביותר. במקרים מסוימים מניות של חברות צמיחה זוכות להערכת יתר בשוק ההון ועל כן התמחור שלהן גבוה מלכתחילה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il