TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מחקר: המשבר הכלכלי מיתן את צמיחת החברות הישראליות בחו"ל


התאחדות התעשיינים
ירידה של 11% בהיקף המכירות בחו"ל בשנת 2009 לכ-30 מיליארד דולר, בהשוואה לשנה שעברה; מספר המועסקים בחו"ל, על ידי החברות הישראליות, ירד ב- 6% לכ-72 אלף מועסקים; החברה לישראל ממוקמת במקום הראשון
"החברה לישראל" מובילה במקום הראשון, עם מכירות ונכסים בחו"ל בשנת 2009, בהיקף של 4.5 מיליארד דולר. במקום השני "טבע" ו"אלקו אחזקות", כל אחת, עם היקף של 2.7 מיליארד דולר, במכירות ונכסים בחו"ל. כך עולה ממחקר, שנערך זו השנה הרביעית, ע"י פרופ' זאב הירש מהפקולטה לניהול ע"ש רקנאטי באוניברסיטת תל-אביב, ד"ר ניראון חשאי מבית הספר למנהל עסקים של האוניברסיטה העברית בשיתוף עם התאחדות התעשיינים ומרכז וייל של אוניברסיטת קולומביה בניו-יורק לחקר הגלובליזציה.

מטרת המחקר היא לבחון את מאפייני הפעילות הבינלאומית של החברות הרב לאומיות הישראליות המובילות.

מהמחקר עולה, כי ה"חברה לישראל", "טבע", "אלקו אחזקות" ו"אורמת", הן ארבע החברות הגלובליות הגדולות בישראל והן אוחזות ב- 75% מסך הנכסים הבינלאומיים של 21 החברות הגלובליות המובילות בישראל. היקף נכסיהן בחו"ל עמד על למעלה מ-11.5 מיליארד דולר, בשנת 2009.

במקום השלישי נמצאת "אורמת" עם נכסים זרים בהיקף של 1.6 מיליארד דולר, במקום הרביעי "צ'קפוינט" עם נכסים זרים בהיקף 758 מיליוני דולר, במקום החמישי "אי.די.בי" עם היקף נכסים זרים, שהסתכמו בשנת 2009 ב-744 מיליון דולר, חברת "נייס" עם היקף החזקות של 578 מיליון דולר, קבוצת שטראוס עם היקף החזקות 426 מיליון דולר, וחברת פרוטרום עם היקף החזקות, בשנת 2009 של 420 מיליון דולר.

אחריהן, עם נכסים בהיקפים נמוכים מ-300 מיליון דולר, נמצאות אלביט, אבגול, טאוור ,דלתא גליל ומספר חברות נוספות.חברת "נס טכנולוגיות", סוגרת את הרשימה במקום ה-21.

יצוין כי לחברות הישראליות בחו"ל, בשנת 2009, היו 630 חברות בנות ברחבי העולם, זאת לעומת כ-572 חברות בנות בשנת 2008, כאשר רוב המנהלים הבכירים בחברות הבינלאומיות הם ישראלים.

רוב העלייה מיוחסת להכללת קבוצת אי.די.בי במדד, על שלוחותיה. החברות הישראליות המשיכו להעדיף את אירופה כיעד להשקעות שלהם, כ- 48.5% מהחברות הבנות נמצאות באירופה, 22% מהחברות הבנות נמצאות בצפון אמריקה, 16.5% מהחברות הבנות הישראליות בשנת 2009 היו באסיה ואוקיאניה, 11% מהחברות הבנות בדרום אמריקה ו- 2% בלבד באפריקה.

פרופ' (אמריטוס) זאב הירש, שריכז את המחקר בפקולטה לניהול על שם רקנאטי באוניברסיטת תל אביב, אמר כי המשבר הכלכלי הגלובלי שלא התבטא כמעט בנתוני החברות הרב-לאומיות הישראליות בשנת 2008, הורגש בהחלט בנתוני 2009. בעוד שהיקף הנכסים הבינלאומיים של 21 החברות המובילות כמעט שלא השתנה ונותר ברמה של 15.4 מיליארד דול, מכירותיהן בחו"ל צנחו ב-11% ומספר העובדים בחו"ל ירד ב-6%.

דן קטריבס, מנהל אגף סחר חוץ וקשרים בינלאומיים בהתאחדות התעשיינים: "למרות המשבר הכלכלי החברות הרב לאומיות הישראליות גילו חוסן כלכלי מרשים. כמו כן, הן מראות בהחלט סימנים של התאוששות ואף הרחבה של פעילות הבינלאומית והמקומית בחלק מהחברות. אין ספק שזה גם משפיע לטובה על ביצועיהן בישראל ועל החוסן של המשק הישראלי".

במחקר נכללו 21 חברות שנכסיהן בחו"ל בשנת 2009 עלו על חמשה עשר מליון דולר. חברות אלה העסיקו 72 אלף עובדים בחו"ל היקף מכירותיהן בחו"ל הגיע ל-30$ מיליארד ובבעלותן היו כאמור נכסים בינלאומיים בהיקף כולל של 15.4 מיליארד דולר.

מרשימת החברות הבינלאומיות המובילות נעדרות חברות מוכרות כלהבים או כתר פלסטיק שנמצאות בבעלות פרטית ולא מסרו מידע. כן נעדרות חברות כאם.סיסטמס ואינדיגו, שנמכרו לחברות זרות ואינן נחשבות לחברות ישראליות לצורך המחקר.

ממצאי המחקר והשלכותיו יוצגו במפגש עם נציגי החברות הרב לאומיות המובילות שמארגנת הפקולטה לניהול, אוניברסיטת תל אביב יחד עם בית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית ומחלקת סחר חוץ וקשרים בינלאומיים בהתאחדות התעשיינים, בסוף חודש אוקטובר. מטרת המפגש, שיתקיים בהתאחדות התעשיינים, הינה, בין היתר, לאבחן את החסמים העומדים בפני החברות הרב לאומיות הישראליות בפעילותן בשווקים הבינ"ל.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il