TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בלאומי מעריכים כי המגמה החיובית תמשך אם כי בתנודתיות גבוהה


בנק לאומי
מציינים את ירידת המחזורים בשבוע האחרון שהיה 1.5 מיליארד ש"ח ליום לעומת ממוצע של 1.9 מיליארד בשבוע שקדם לו
המסחר בשוק המניות המקומי התאפיין במגמה של ירידות שערים, למעט יום חמישי שהסתיים בעליות נאות. במרבית ימות השבוע, גם העלאת תחזיות מאקרו-כלכליות של בנק ישראל בארץ לא הצליחה לאזן את השפעת המגמה השלילית בשוקי המניות בחו"ל. לכך נוסף חשש מפני השלכות ההודעה של חברת אפריקה ישראל על קשיים בהחזר חובות על הגופים הפיננסיים בארץ החשופים לחברה בהיקפים שונים.

ירידות השערים לוו בירידה במחזורי המסחר ביחס לשבועות האחרונים, אלו עמדו על ממוצע יומי של כ- 1.5 מיליארד ₪, בהשוואה לכ- 1.9 מיליארד ₪ בשבוע שעבר, ולעומת ממוצע דומה בחודש אוגוסט.
בסיכום שבועי רשמו מרבית המדדים המובילים ירידות שערים. מדד נדל"ן-15 הושפע כמובן באופן המשמעותי ביותר מההתרחשויות בחברת אפריקה ישראל (שמשקלה במדד עמד לפני הירידות האחרונות על כ-13%, יחד עם מניית אפריקה נכסים שאף היא נכללת במדד ומשקלה עמד על כ-4%), ורשם ירידה של כ- 9.8%. מדדי המעו"ף ות"א 75 ירדו בשיעור של כ- 0.3% וכ- 0.6% בהתאמה, מדד הבנקים ירד בכ- 0.9% בהתאמה, ומדד היתר 50 חתם את השבוע בירידה של כ- 4.7%. מדד התל-טק 15 סיכם את השבוע בעלייה של 1.04%.

עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השני של השנה הסתיימה השבוע עם מספר דו"חות של גופים פיננסים. בנק לאומי הציג ברבעון השני תשואה על ההון (בחישוב שנתי) של כ- 11.1%, לעומת כ- 9.7% ברבעון הראשון של השנה וכ- 19.1% ברבעון המקביל. שיעור ההפרשה לחובות מסופקים (בחישוב שנתי) עמד על כ- 0.67% מהאשראי לציבור בהשוואה לכ- 1.01% בסוף שנת 2008, והלימות ההון השתפרה והגיעה לכ- 12.85%, בהשוואה לכ- 11.58% בסוף 2008.
בנק דיסקונט הציג אף הוא עלייה ביחס הלימות ההון שהגיע לכ- 11.5% מכ- 10.22% בסוף 2008 (בהתחשב בגיוסי הון שביצע הבנק בחודשים יולי ואוגוסט , עומד יחס הלימות ההון על כ-12.08%). התשואה על ההון עמדה ברבעון השני על כ- 10.2% (בחישוב שנתי), לעומת כ- 6.4% ברבעון המקביל אשתקד. בניגוד למגמה בשאר הבנקים הגדולים, בשיעור ההפרשה לחובות מסופקים מסך האשראי לציבור חלה עליה, וזה עמד בסוף המחצית הראשונה של השנה על כ- 0.78% לעומת כ- 0.64% בסוף 2008.
הדו"חות שפורסמו השבוע חותמים עונת דו"חות שהתאפיינה בתוצאות מעורבות. הסקטור הפיננסי, אשר מושפע מהתפתחויות מאקרו-כלכליות ומשוק ההון הציג תוצאות סבירות, בעוד שבחלק מהחברות המובילות במשק השלכות המשבר הורגשו בתוצאות, בין היתר בעקבות השפעות של שינויים במחירי סחורות.

בזירת המאקרו, עדכן השבוע בנק ישראל את תחזיותיו לשנים 2009 ו-2010 כלפי מעלה בעקבות מידע חיובי על הפעילות הכלכלית ברביע השני בארץ ובעולם, ובעקבות השיפור בתחזיות הצמיחה והסחר העולמיות. בתחזית לשנת 2009 צפוי שיעור הצמיחה בתוצר המקומי הגולמי לעמוד על 0% (לעומת תחזית קודמת של 1.5%-) תוך עלייה של שיעור האבטלה ל-8.1% בממוצע (זאת בהתאם לפיגור שמאפיין בדרך כלל את ההתפתחויות בשוק העבודה). בנוסף, חוזה בנק ישראל כי כתוצאה משיפור ניכר בתנאי הסחר ומירידה חדה ביבוא צפוי להתפתח עודף גדול בחשבון השוטף של מאזן התשלומים. בשנת 2010 חוזה בנק ישראל צמיחה בשיעור של 2.5% (לעומת תחזית קודמת של 1%).

מבט לעתיד: להערכתנו, בטווח הקצר צפויה המגמה להיות חיובית, בעיקר על רקע ריבוי סימנים להתייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים. יחד עם זאת, רמת התנודתיות צפויה להיוותר גבוהה.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il