TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ההסתדרות: סונול פיטרה עובדים רק בגלל שהתארגנו והקימו ועד


סונול
בהסתדרות דורשים מחברת הדלק להחזיר לעבודה מנהלי תחנות שפוטרו בניגוד לחוק רק משום שבחרו להתארגן ולהקים ועד עובדים
היועמ"ש של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, שיגר היום מכתב להנהלת חברת "סונול" ובו דרישה למשוך את מכתבי הפיטורים שקיבלו היום 20 עובדים שכירים המועסקים כמנהלי תחנות דלק בחברת "סונול", באמצעות חברת הבת "ספרינג מוטורס".
תקן אומר כי העובדים פוטרו לאחר שהתברר להנהלה כי הם התארגנו בהסתדרות והקימו ועד עובדים. בהסתדרות מופתעים מהתנהגות החברה שכן מדובר בחברה שבה מאורגנים רב העובדים ביחסי עבודה קיבוציים מזה שנים.

בתחילת השבוע התכנסו מנהלי התחנות במשרדי ההסתדרות בתל-אביב . באותה פגישה הצטרף חלק גדול מכלל כ- 80 העובדים, הקים ועד, וההסתדרות הפכה לארגון היציג בחברת הבת. כבר למחרת טילפנו מנהלי אזורים בחברה למנהלי התחנות וניסו לברר אם הצטרפו להסתדרות. במסגרת השיחות נשמעו גם איומים ודרישות ברורות לביטול ההצטרפות. חלק מהשיחות נשא אופי מאיים וחלק מהעובדים ביקשו למשוך חברותם בהסתדרות עקב האיומים.
מסכת ההתנכלות של הנהלת החברה לא הסתיימה והיא זימנה כ- 20 עובדים באופן מיידי לשימוע לפני פיטורים. היום הגיעו גם מכתבי הפיטורים. ההנהלה נימקה את הפיטורים בשיקולי "התייעלות".

אולם בהסתדרות אומרים כי מדובר בפיטורים על רקע התארגנות עובדים. "כפי שידוע לנו כל העובדים שזומנו לשימועים הינם עובדים שהצטרפו להסתדרות ובהם גם חברי ועד. ברור הוא כי "ההתייעלות" לה טוענת החברה נוגעת למעשה אך ורק לעובדים המאמינים בחופש ההתארגנות", כותב עו"ד תקן להנהלת החברה.
תקן אף מוסיף וכותב כי מדובר בהפרת חוק. "מדובר בפגיעה קשה בחופש ההתארגנות של עובדי "ספרינג מוטורס" המהווה הפרה בוטה של הדין הקיים כמו גם פגיעה בזכויות יסוד של עובדים אלו".
תקן דורש מההנהלה לחדול מהפגיעה הבוטה והקשה בהתארגנות העובדים. "משכו את מכתבי הפיטורים, חדלו מן הבריונות ושבו עם ההסתדרות ונציגות העובדים למשא ומתן לפתרון המחלוקות בדרך ראויה ומוסכמת ולהסדרת יחסי העבודה בחברה".
תקן מוסיף כי אם לא תמשוך ההנהלה את מכתבי הפיטורים תאלץ ההסתדרות לנקוט בכל הצעדים העומדים לרשותה לרבות צעדים משפטיים ואחרים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il