TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פריים אנרג'י מדווחת על התוצאות הכספיות


ירון קיקוז, בעלים ויור פריים אנרגי. צלם שחר גל
וההתפתחויות העסקיות ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023
חברת האנרגיה המתחדשת פריים אנרג'י הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בישראל ועוסקת בייזום, פיתוח, הקמה הפעלה ותחזוקה של מערכות לייצור חשמל ממקורות אנרגיה סולארית בטכנולוגיה פוטו–וולטאית מדווחת כי נכון למועד אישור הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה, לחברה 33 מתקנים מניבים בהיקף של כ- 30 מגה וואט, ועוד עשרות מתקנים סולאריים בהקמה ולקראת הקמה בהיקף של כ-296 מגה וואט. בנוסף, לחברה עשרות מתקנים סולאריים בשלב הייזום והרישוי בהיקף של כ-243 מגה וואט. לצד המתקנים הסולאריים החברה צפויה להקים מתקני אגירה בהיקף משמעותי במהלך השנים הקרובות, ובכך לסייע בחיזוק הבטחון האנרגטי של מדינת ישראל, בניצול מיטבי של רשת החשמל, ובהגברת השימוש בחשמל ירוק בישראל.

פריים אנרג'י מחזיקה במכסה של 475 מגה וואט (AC) מכוח זכייתה בהליך תחרותי דו שימוש מס. 1, כאשר מתוכה קיבלה נכון למועד הדיווח תשובות מחלק בהיקף של כ- 250 מגה וואט (AC). במסגרת הפרויקטים אשר לגביהם קיבלה החברה תשובת מחלק חיובית מחח"י, צפויה החברה לשלב מתקני אגירה בהיקף של 1,200-1,000 מגה וואט שעה.

החברה צפויה לבצע במחצית הראשונה של 2024 מכרז לבחירת קבלני הקמה למתקנים, אשר יוקמו בשנים 2024-2025.

בהתאם להחלטת רשות החשמל להארכת מועדים נוספת להקמת מתקני ייצור ללא תוספת ערבויות, עודכן המועד לעמידה בתנאים וסנכרון המתקנים בהליך תחרותי דו שימוש מס. 1 ל-30.01.2025, והמועד המחייב המירבי עודכן ל- 30.08.2025.

דגשים לתוצאות הפיננסיות:

הכנסות ממכירת חשמל בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו בכ- 8.2 מיליון שקל, צמיחה של כ- 64% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והן גבוהות ב-32% מהיקפן בשנת 2022 כולה. ההכנסות ממכירת חשמל ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-3.1 מיליון שקל, צמיחה של 80% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-1.5 מיליון שקל לעומת הפסד גולמי של כ-126 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השלישי של השנה הסתכם בכ-860 אלף שקל, לעומת 24 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה מדווחת על תזרים מזומנים חיובי לרבעון השלישי של השנה שהסתכם בכ-1.1 מיליון שקל.



החברה נוקטת במדיניות לפיה בחלק ניכר מהפרויקטים שהיא יוזמת ומקימה היא מצרפת במהלך הדרך שותף אסטרטגי. מדיניות זו מסייעת לחיזוק ההון העצמי והנזילות של החברה.

יישום המודל העסקי - התפתחויות אחרונות:

פרויקט תלמים –
פריים אנרג'י חתמה על הסכם מחייב עם קרן הליוס למכירת 50% מזכויותיה בפרויקט תלמים, לפי שווי פרויקט של 72.5 מיליון שקל. פרויקט תלמים הינו פרויקט פוטו וולטאי קרקעי בהיקף של 14 מגה וואט (AC), כ- 22.5 מגה וואט (DC). בחודש דצמבר הושלמה העסקה והתקבלה התמורה הראשונית בסך של כ- 24.25 מיליון שקל.

החברה דיווחה על חתימת הסכם מימון מחייב עם בנק לאומי לפרויקט תלמים, הכולל מסגרת אשראי בהיקף כולל של 58 מיליון ש"ח. משיכת הפעימה הראשונה מתוך המסגרת צפויה בשבועות הקרובים, ולאחריה החברה תפקיד 15 מיליון ₪ אצל נאמן אגרות החוב (סדרה א'+ב') לטובת תשלום הקרן ביוני 2024.

שלב א' של פרויקט תלמים הושלם וחובר לרשת החשמל בחודש נובמבר 2022. שלב ב' של הפרויקט צפוי להתחבר לרשת החשמל באוגוסט 2024, כאשר החברה פועלת מול חח"י להקדמת מועד החיבור לרשת החשמל לרבעון השני של 2024.

שיתוף הפעולה עם להב אנרגיה -
החברה הגדילה את תכולת הפרויקטים הסולאריים בהסכם שיתוף הפעולה עם להב אנרגיה ל- 13 פרויקטים בהיקף מצטבר של כ- 100 מגה וואט (AC) ועד 150 מגה וואט (DC), ולצידם מתקני אגירה בהיקף של עד 500 מגה וואט שעה. תקרת ההון העצמי שתעמיד להב עבור הקמת המתקנים הסולאריים עודכנה ל- 78.3 מיליון שקל, ובנוסף תעמיד להב את מלוא ההון העצמי עבור מתקני האגירה (עם תקרה של 20% מהיקף ההשקעה באגירה). הצדדים פועלים לקבלת מימון בחוב בכיר להקמת הפרויקטים.

הסכם מכירת חשמל לאלקטרה פאוור -
נחתם הסכם מכירת חשמל לחברת אלקטרה פאוור בהיקף מוערך מצטבר של 800-900 מיליון שקל על פני תקופה של 15 שנים. הסכם זה יאפשר לחברה לקדם את המימון להקמת הפרויקטים ולעבור לשלב ההקמה אשר צפוי להתבצע ב- 2024-2025.

אודות פריים אנרג'י:
חברת פריים אנרג'י הוקמה בשנת 2013 והיא פועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בישראל ועוסקת בייזום, פיתוח, הקמה, הפעלה ותחזוקה של מערכות לייצור חשמל ממקורות אנרגיה סולארית בטכנולוגיה פוטו-וולטאית. החברה הונפקה באפריל 2021. החברה מחזיקה ב- 33 מתקנים בהפעלה מסחרית, בין היתר המתקן הקרקעי במושב תלמים, ונמצאת בשלבי הקמה, רישוי וייזום של עשרות פרויקטים נוספים למתקנים קרקעיים או על גגות ודו-שימוש, ולצידם מתקני אגירה בהיקף משמעותי. פריים אנרג'י הקימה את מתקן הדו-שימוש הראשון בישראל, ביישוב קדש ברנע. לפריים אנרג'י יש כיום פרויקטים בהפעלה מסחרית בהיקף של כ-30 מגה וואט, נכסים בהקמה ולקראת הקמה בהיקף של כ- 296 מגה וואט, ונכסים עתידיים – ברישוי ובייזום, בהיקף של כ- 243 מגה וואט. לצד המתקנים הסולאריים החברה צופה הקמה של מתקני אגירה בהיקף של מעל 1,000 מגה וואט שעה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il