TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פריים אנרג'י חתמה עם בנק לאומי על הסכם מימון לפרויקט תלמים


ירון קיקוז, בעלים ויור פריים אנרגי. צלם שחר גל
אבן הדרך המשמעותית האחרונה להשלמת העסקה למכירת 50% מהפרויקט לקרן הליוס
נחתם הסכם מימון מחייב לפרויקט הפוטו וולטאי לקבלת מסגרת אשראי בהיקף כולל של 58 מיליון שקל; ההסכם יאפשר את השלמת העסקה למכירת 50% מהפרויקט לפי שווי של כ- 72.5 מיליון ש"ח
לאחר השלמתם של יתר התנאים המתלים תעביר קרן הליוס לפריים אנרג'י את התמורה הראשונית בסך של כ-24.25 מיליון ש"ח, מתוכם יופקדו 15 מיליון ₪ בחשבון משועבד לטובת תשלום קרן האג"ח ביוני 2024
פריים אנרג'י צופה תזרים כולל נטו מתקבולי העסקה עם קרן הליוס והמימון בסך של כ- 50-55 מיליון ש"ח
חברת האנרגיה המתחדשת פריים אנרג'י, הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בישראל, מדווחת היום על חתימת הסכם מימון מחייב עם בנק לאומי לפרויקט תלמים הכולל מסגרת אשראי בהיקף כולל של 58 מיליון ש"ח. הסכם המימון יאפשר את השלמת ההסכם המחייב עליו חתמה פריים אנרג'י עם קרן הליוס למכירת 50% מזכויותיה בפרויקט תלמים, לפי שווי פרויקט של כ- 72.5 מיליון שקל. בהתאם להסכם המימון, תועמד לחברת פריים תלמים מסגרת אשראי בגובה של 58 מיליון ש"ח (כולל מסגרת לשירות חוב בסך 2.5 מ' ש"ח).
חתימת ההסכם עם בנק לאומי היוותה תנאי מתלה עיקרי להשלמת עסקת הליוס. לאחר השלמתם של יתר התנאים המתלים תעביר קרן הליוס לפריים אנרג'י את התמורה הראשונית בסך של כ-24.25 מיליון ש"ח (עם ההתאמות שנקבעו בהסכם). מתוך התמורה הראשונית, פריים אנרג'י תפקיד סך של 15 מיליון ש"ח בפיקדון משועבד לנאמן אגרות החוב שהונפקו על-ידי החברה, לטובת תשלום קרן האג"ח ביוני 2024.
נקבע כי המימון יועמד עד תום תקופת התעריף המובטח על-ידי חח"י (עם "זנב" מקובל) או עד נובמבר 2044, המוקדם מביניהם. ההלוואה תתקבל בשתי משיכות, כאשר הראשונה תימשך בשבועות הקרובים, ותישא ריבית משתנה בשיעור של פריים בתוספת 1%-2%. לאחר השלמת הפרויקט תתבצע המשיכה השנייה, יתבצע איחוד של שתי המשיכות, וההלוואה המאוחדת תישא ריבית צמודה למדד המחירים לצרכן בשיעור שייגזר מתשואת אג"ח ממשלתי במח"מ דומה למח"מ ההלוואה, בתוספת מרווח של 2.5%-3.5%. הקרן והריבית ישולמו פעמיים בשנה.
פרויקט תלמים הינו פרויקט פוטו וולטאי בהיקף של 14 מגה-וואט AC (כ-22.5 מגה-וואט DC), ששלב א' שלו בהיקף של כ-5 מגה-וואט AC (כ- 7.7 מגה-וואט DC) הושלם וחובר לרשת החשמל וזכאי לתעריף מובטח וצמוד למדד (בסך של 19.27 אגו' לקילו-וואט) למשך 23 שנים. שלב ב' של הפרויקט, בהספק נוסף של 9 מגה-וואט AC (14.8 מגה-וואט DC) צפוי, בהתאם לתשובת המחלק מחברת החשמל, להתחבר לרשת החשמל באוגוסט 2024, כאשר החברה פועלת מול חברת החשמל להקדמת מועד חיבור שלב ב' של הפרויקט לרשת החשמל.
נכון להיום המתקן מזרים חשמל לרשת בהספק של כ- 12.1 מגה וואט DC, ובסיום שלב ב' יזרים חשמל בהספק של כ- 22.5 מגה וואט DC.
פריים אנרג'י תמשיך לנהל ולתפעל את הפרויקט בתמורה לדמי ניהול ותחזוקה. פריים אנרג'י וקרן הליוס יבחנו יחדיו את הרחבת המתקן, שילוב מתקן לאגירת חשמל בפרויקט ו/או ביצוע שיפורים אחרים בפרויקט.
מנכ"ל פריים אנרג'י ובעל השליטה ירון קיקוז ציין כי "זוהי הבעת אמון מצד בנק לאומי בפרויקט תלמים ובעסקה עליה חתמנו עם קרן הליוס, ובמיוחד בתקופה המורכבת בה אנו נמצאים, ועל כך הערכתנו לצוות הבנק ולעורכי הדין משני הצדדים. זו עסקה מאוד משמעותית עבור פריים אנרג'י שממחישה ומאשררת את המודל העסקי שלנו בייזום, הקמה ומימוש פרויקטים, לרבות הכנסת שותפים איכותיים כמו קרן הליוס ולהב אנרגיה. התזרים המשמעותי שינבע ממנה יחזק את האיתנות הפיננסית של החברה ויאפשר לנו להמשיך בקידום הפרויקטים האחרים של החברה, ובמיוחד בתחום הדו שימוש. אנו ממשיכים לבחון צעדים נוספים להשאת ערך לכלל משקיעי החברה".

אודות פריים אנרג'י:
חברת פריים אנרג'י הוקמה בשנת 2013 והיא פועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בישראל ועוסקת בייזום, פיתוח, הקמה, הפעלה ותחזוקה של מערכות לייצור חשמל ממקורות אנרגיה סולארית בטכנולוגיה פוטו-וולטאית. החברה הונפקה באפריל 2021. ומחזיקה בכ- 36 מתקנים בהפעלה מסחרית, בין היתר המתקן הקרקעי במושב תלמים, ונמצאת בשלבי הקמה, רישוי וייזום של עשרות פרויקטים נוספים למתקנים קרקעיים או על גגות. פריים אנרג'י הקימה את מתקן הדו-שימוש הראשון בישראל, ביישוב קדש ברנע.
לפריים אנרג'י יש כיום פרויקטים בהפעלה מסחרית בהיקף של כ-30 מגה וואט ועוד נכסים בהקמה ולקראת הקמה וברישוי בהיקף של מאות מגה-וואט, ומעל 1,200 מגה וואט שעה אגירה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il