TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

בלי תיווך: משרד התקשורת יערוך שינוי במבנה התעריפים ואופן החיוב עבור התקשרות לחו"ל באמצעות רשת סלולרית


אריאל אטיאס
המצב כיום: הצרכן משלם הן לחברת השיחות הבינלאומיות והן למפעיל הסלולרי; המתכונת המוצעת: הלקוח ישלם רק לחברת השיחות הבינלאומית
באוגוסט 2008, אימץ שר התקשורת אריאל אטיאס את מסקנות הוועדה לגיבוש המלצות מפורטות בדבר מדיניות וכללי התחרות בתחום התקשורת בישראל בראשות פרופ' גרונאו, וביניהן המלצות הנוגעות לשינוי מבנה התעריפים ואופן החיוב עבור התקשרות לחו"ל המתבצעת באמצעות רשת סלולרית וכל זאת בכפוף לקיום שימוע לכל הגורמים הנוגעים בדבר.
הנושא הועלה בועדה, ובין היתר, נמצא כי צרכן המבצע שיחות בינלאומיות המבוצעות באמצעות טלפון נייד מחויב עבור שתי שיחות: שיחה באמצעות טלפון נייד (בתעריף זמן אויר של הספק) ושיחה בינלאומית. לעומת זאת, אם אותה שיחה תבוצע באמצעות טלפון נייח יחויב הצרכן על ידי חברת השיחות הבינלאומיות עבור שיחה אחת בלבד לפי תעריף השיחות הבינלאומיות, והיא תפצה את חברת הטלפון הנייח עבור יצירת השיחה . כתוצאה מכך, פער המחירים בין שיחה באמצעות טלפון נייד ושיחה באמצעות טלפון נייח בשיחות הבינלאומיות גבוה משמעותית מזה בשיחות המקומיות. מחיר שיחה בינלאומית באמצעות טלפון נייד גבוה משמעותית ממחיר שיחה שנעשית באמצעות טלפון נייח . ההבדלים בשיטת התערוף משקפים הבדלים בפירוש הניתן למהות היחסים בין המפעילים הסלולריים והבינלאומיים.
הועדה סברה כי מבנה התעריף הדו-שלבי של שיחה בינלאומית בטלפון נייד הוא שריד לשיטה שהייתה נהוגה שנים רבות בטלפוניה הנייחת, שיטה המבוססת על פירוש "שני הספקים" שנדחה על ידי הוועדה להסדרת תעריפי בזק 2003. הוועדה התייחסה לשיטה זו בקבעה ש"היא מכשול לשקיפות תעריפים והיא כר פורה לאפליית תעריפים לסוגיה... מנוי של חברת השיחות הבינלאומיות שביצע שיחה יוצאת באמצעות טלפון נייד ימצא חיוב עבור המקטע הבינלאומי של השיחה בחשבון שיישלח לו על ידי חברת השיחות הבינלאומיות. הוא לא יוכל לזהות את החיוב של חברת הטלפון הנייד בגין השיחות היוצאות לחו"ל משום שחיוב זה "נבלע" בזמן האוויר של השיחות בתוך הרשת. אם המנוי אינו מודע לכפל התשלום הוא לעולם לא יוכל ללמוד עליו מעיון בחשבונו החודשי . ... הוועדה בדעה שקביעת תעריף שיחה בינלאומית יוצאת באמצעות טלפון נייד חייבת להיות מבוססת על עקרון זהה לזה המשמש בקביעת תעריף שיחה בינלאומית יוצאת באמצעות טלפון נייח. לפי עקרון זה, חברת השיחות הבינלאומיות קובעת את תעריף השיחה, ומשלמת לחברת הטלפון הנייד דמי קישור גומלין בשיעור שנקבע על ידי הגוף המסדיר באותה עת (23.3 אגורות לדקה, לפי התעריף הנוכחי) ".

נוכח האמור, הוועדה המליצה כלהלן:
"תעריף השיחה הבינלאומית המבוצעת באמצעות מכשיר נייד ייקבע על ידי חברת השיחות הבינלאומיות וזו תשלם לחברת הנייד לפי התעריף הקבוע בתקנות קישור גומלין עבור השלמת שיחה ברשת ניידת".
השר אטיאס: "המתכונת החדשה המוצעת תטפל בפגיעה הצרכנית ארוכת השנים, ובעיוות שנוצר בעטיה, בדרך שוויונית והוגנת".
מנכ"ל משרד התקשורת מרדכי מרדכי: "מדובר במהלך צרכני מובהק שמוביל המשרד שיביא להגברת השקיפות מצד החברות לצרכני התקשורת בישראל".
בכוונת המשרד ליישם את המלצת הוועדה בעניין שבנדון, אשר אומצה כאמור באוגוסט 2008, ולקבוע מבנה תעריפים ואופן חיוב עבור התקשרות לחו"ל באמצעות רשת רט"ן כאמור לעיל.
כאמור, המשרד יצא לשימוע בנושא והחברות התבקשו להביע את עמדתן לא יאוחר מ- 3 במאי, 2009.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
18/3/09
1. הפקעת מחירים של סלקום ללא הכרה - דוד
אבקש דעת למי לפנות לתלונה בלי קשר לפניה לערכאות משפטיות
[סגור תגובה]
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il