TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מנכ"ל שטראוס ישראל: בשנת 2009 יפוטרו כ-600 עובדים בענף המזון; צפוייה ירידה ריאלית של 3% במכירות


סל קניות
גדי לסין: 70% ממפעלי המזון דיווחו כי שינו את מדיניות השכר שלהם על מנת להמנע ככל האפשר מפיטורי עובדים; כיום מועסקים בתעשיית המזון כ-61 אלף עובדים
המשבר הכלכלי לא פסח גם על תעשיית המזון. כך אמר היום (17/3), גדי לסין, יו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל שטראוס ישראל, במסיבת עיתונאים לרגל יום המזון.

לסין ציין, כי 70% ממפעלי המזון דיווחו כי שינו את מדיניות השכר שלהם כחלק מההתמודדות עם המשבר העולמי, על מנת להמנע ככל האפשר מפיטורי עובדים. בין הצעדים שנקטו: הקפאת תוספות שכר, קיצוץ בשכר הבכירים, הורדת שעות נוספות, צמצום בתקציבי רווחה וביטול העלאות ומענקים. 24% ממפעלי המזון דיווחו כי הם סובלים ממצוקת אשראי בעקבות המשבר העולמי.

לסין ציין, כי בשנת 2008, לראשונה מזה 5 שנים חלה ירידה ריאלית של 1.5% במכירות המזון. המכירות הסתכמו בכ-56.1 מיליארד שקלים. בתוך כך המכירות לשוק המקומי ירדו ריאלית בכ-2% והסתכמו בכ-52.9 מיליארד שקלים; יצוא המזון גדל אשתקד דולרית ב-3% והסתכם ב-874 מיליון דולר. כמו כן נעצרה קליטת העובדים בתעשיית המזון – לראשונה מזה 4 שנים.

הוא הוסיף, כי השקעות תעשיית המזון במכונות וציוד מיבוא, גדלו בשנת 2008 בשיעור מזערי של 1% בהשוואה לשנה שקדמה לה והסתכמו ב-1.01 מיליארד שקל. יצויין, כי במחצית השניה של 2008, ירד היקף ההשקעות בתעשיית המזון באופן משמעותי בשל השפעותיו השליליות של המשבר העולמי.

בהתייחסו לשנת 2009 מעריך לסין, כי מצב תעשיית המזון ילך ויחמיר וכי צפויים פיטורים של כ-600 עובדים בענף וכן צפוייה ירידה ריאלית של 3% במכירות המזון – לראשונה מזה עשור. מדובר בירידה של 1% במספר המועסקים. כיום מועסקים בתעשיית המזון כ-61 אלף עובדים.

בתוך כך – צפוייה השנה ירידה דולרית של 5% בהיקף יצוא המזון, לראשונה מאז 2001 - אמור להסתכם ב-830 מיליון דולר.

לסין ציין, כי מהבדיקה שערך איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מתברר עוד, כי 39% דיווחו כי תהיה השנה ירידה במכירות המזון לשוק המקומי; 19% ממפעלי המזון צופים כי היצוא שלהם יקטן השנה.

יו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים מעריך, כי למרות נתונים אלה, לא נראה בטווח הקרוב קריסות מפעלי מזון דוגמת ויטה פרי גליל ועוף העמק.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il