TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הבורסה לניירות ערך מעדכנת את התנאים לצירוף מניות למדדי הבורסה:


לוגו הבורסה
כדי להגן על משקיעי המדדים - הבורסה קובעת קריטריון חדש לצירוף מניה וותיקה למדדים - אכשרה של כ- 6 חודשים כאשר חל בה שינוי משמעותי
הבורסה לניירות ערך (ת"א: ברסה) מפרסמת היום (9.3.21) טיוטה להערות ציבור לעדכון התנאים לצירוף מניות וותיקות למדדי הבורסה.

השינויים נועדו למנוע מצבים בהן מתווספות למדדי הבורסה מניות ללא תקופות אכשרה מתאימות ועל אף אירועים משמעותיים שחלו בחברות.

הקריטריון החדש רלוונטי רק למניות וותיקות שאינן נכללות במדדי הבורסה. הקריטריון כאמור אינו רלוונטי למניות שנרשמות למסחר בבורסה במסגרת IPO או במסגרת רישום דואלי וכן אינו רלוונטי למניות נסחרות הנכללות במדדי הבורסה.

להלן הצעת ההחלטה:

חברה החוזרת לרשימה הראשית מרשימת השימור – 180 יום

בהתאם להנחיות בתקנון הבורסה כיום, על מנת שמנייה הנרשמת לראשונה למסחר תהיה כשירה להיכלל במאגר תמר, עליה לעבור תקופת אכשרה בת 30 ימים ממועד רישומה למסחר. תקופת האכשרה נועדה בין השאר להביא לכך שהמניה תיכלל במדדים, רק לאחר שנסחרה זמן מה והמסחר בה התייצב. לעומת זאת, ההנחיות אינן קובעות תקופת אכשרה כאמור למניה השבה להיסחר ברשימה הראשית, לאחר שנסחרה ברשימת השימור, ועל כן מניה כזו כשירה להיכלל במדדי הבורסה, מיד כאשר היא שבה להיסחר ברשימה הראשית. בשל העובדה שהמעבר ממסחר ברשימת השימור חזרה לרשימה הראשית הוא אירוע משמעותי, סבור סגל הבורסה כי גם במקרה כזה, נדרש פרק זמן על מנת לבחון את המסחר במניה, המתחילה להיסחר מחדש ברשימה הראשית ומוצע לקבוע פרק זמן זה ל- 180 יום מתחילת חידוש המסחר ברשימה הראשית.

חברת מעטפת – 180 יום

במקרה של חברת מעטפת, הקולטת לתוכה פעילות חדשה, המניה היתה כשירה להיכלל במדדי הבורסה מייד עם חידוש המסחר ברשימה הראשית, ללא כל תקופת אכשרה. זאת למרות שבפועל מדובר בחברה חדשה שנרשמה ללא הנפקה לציבור. בהקשר זה ראוי לזכור, כי אם הכנסת הפעילות החדשה לבורסה הייתה נעשית באמצעות הנפקה ראשונית (IPO), מניית החברה הייתה נכללת במדדי הבורסה רק בתום תקופת האכשרה של 30 ימים ולכן מוצע לקבוע תקופת אכשרה של 30 יום עד לבחינת כניסתה למדד.

חברה בה יחולו שינויים דרמטיים בהון הרשום למסחר – 180 יום

בשל העובדה ששינוי בהון בהיקף משמעותי בפרק זמן קצר עלולים להצביע על שינויים מהותיים בחברה עצמה, כגון הקצאה גדולה כנגד הכנסת פעילות חדשה וכדומה, במקרה של הכפלת ההון הרשום למסחר של מנייה ותיקה שלא במסגרת IPO, נדרשת תקופת אכשרה מספיק ארוכה בטרם תיכנס חברה כזו למדדים.

בבורסה מציעים כי אם המניה היא מניה וותיקה שאינה נכללת בתמר וההון הרשום למסחר שלה גדל במאה אחוז לפחות, במהלך 180 הימים שקדמו למועד הקובע - לא תיכלל המניה בתמר, אלא אם החליטה ועדת המדדים לכלול אותה.

חברת SPAC – 90 יום

לגבי מניה הנרשמת למסחר בעקבות מיזוג עם חברת רכש ייעודית זרה (SPAC), מוצע כי תיכלל במאגרים רק לאחר חלוף 90 ימים ממועד קליטת הפעילות העסקית על ידי ה – SPAC .

נדגיש כי אם חברת ה- SPAC תבקש להירשם ברישום כפול עוד טרם קליטת הפעילות, לא תאפשר הבורסה את הכללת המניה שלה במאגרים, כל עוד לא קלטה את הפעילות.

בבורסה מציינים כי אם וכאשר יתאפשר לרשום למסחר בבורסה חברות רכש ייעודיות ((SPAC ישראליות, הכוונה היא להחיל עליהן הוראות דומות.

צירוף במסלול מהיר למניות וותיקות – לרימון בלבד

מעבר לעדכון המאגרים החצי שנתי, מידי חודש במועד הקובע לעדכון הפרמטרים, בוחנת הבורסה את כל המניות שאינן נכללות במאגרים (המאגר המורחב – תמר והמאגר המצומצם – רימון). מניה שאיננה נכללת במאגרים ובמועד הקובע לעדכון הפרמטרים עומדת בתנאי הסף של אחד המאגרים, לפי העניין, תתווסף לאותו מאגר במועד עדכון הפרמטרים ("צירוף במסלול מהיר").

סגל הבורסה סבור כי היקף המניות המצטרפות במסלול המהיר הוא רחב מידי ולפיכך מוצע כי המסלול לצירוף מניה ותיקה למדדים במסלול מהיר יוגבל למניות שעומדות בקריטריונים של מאגר רימון (במאגר רימון קיימות דרישות סף גבוהות יותר ונכללות בו כ-230 מתוך כ-350 מניות במאגר תמר המורחב).

טיוטה להערות הציבור בנושא זה עלתה היום במערכת "מאיה" של הבורסה:

https://maya.tase.co.il/reports/details/1356498



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il