TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סקירת מאקרו של אורי גרינפלד, כלכלן ואסטרטג ראשי בפסגות


בזמן שסעדנו עם המשפחות וטיילנו בארץ או בחו"ל, העולם לא פסק מלכת ובמהלך סוף השבוע הארוך מאוד שהיה לנו כאן בישראל, היו כמה התפתחויות חשובות בשווקים הגלובליים

ראשית, ההסכמה המפתיעה של חברות אופ"ק לקיצוץ במכסות תפוקת הנפט. כך, מכסת הייצור של חברות אופ"ק צפויה לרדת באופן מתון מ-33 מיליון חביות ביום לכ-32.5 עד 33 מיליון. אמנם לא מדובר על קיצוץ משמעותי לכאורה, אך הוא הגיע בהפתעה ובכל זאת, מדובר על הקיצוץ הראשון מאז המשבר הפיננסי העולמי.

כמובן שלא מדובר כאן בשינוי דרמטי, במיוחד לאור העובדה שחברות הקרטל תמיד בוחנות את הגבול ולעיתים מייצרות מעבר למה שמותר להן, אך החשיבות כאן היא בעצם ההסכמה על קיצוץ אשר צפוי להאיץ את תהליך האיזון בין הביקוש וההיצע העולמיים. אגב, העסקה נולדה עקב הסכמתה של סעודיה להחרגתה של איראן מההסכם. בתגובה להודעה, מחיר הנפט עלה בחדות בימי המסחר האחרונים מ-44.7$ לחבית ב-27 ל-49.2$ נכון לבוקר זה, עליה של כ-10%.

על פי ההערכות (גם ה-IEA וגם ה-EIA), עודף היצע הנפט העולמי ימשיך ללוות אותנו גם בחודשים הקרובים, אך הפערים מצטמצמים במהירות והשוק צפוי לחזור לאיזון במהלך 2017. נכון להיום עודף ההיצע ביחס לביקוש עומד על כ-300 אלף חביות ביום. הביקוש וההיצע צפויים להתאזן ב-2017 ברמות של כ-96-97 מיליון חביות ביום.

עודף ההיצע (במיליוני חביות נפט) מול מחיר חבית נפט מסוג WTI



כבר לא מעט זמן אנו טוענים כי בהנחה ומחירי הנפט ישמרו על יציבות, אנו צפויים לראות במהלך החודשים הקרובים עלייה בסביבה האינפלציונית בארה"ב אך גם במקומות אחרים בעולם, וזאת על רקע התפוגגות ההשפעות הדיפלציוניות של ירידת מחירי הנפט שהחלה עוד ב-2014. נכון לבוקר זה, הערכה זו עדיין תקפה.

אם נתמקד לרגע בארה"ב, העלייה הצפויה באינפלציה, ביחד עם מספר נתונים חיוביים שפורסמו שם במהלך השבוע החולף מחזקים את ההערכה כי הפד יפעל להעלאת ריבית בחודש דצמבר, לפחות כל עוד לא נראה התממשות של תרחיש קיצון שיכול להגיע גם מאיטליה (משאל עם בתחילת דצמבר), ממערכת הבחירות בארה"ב ולאור ההתקררות האחרונה ביחסי ארה"ב ורוסיה, הפתעה יכולה גם להגיע משם.

חשוב לציין שההערכה כי הריבית תעלה בדצמבר קיבלה חיזוק נוסף ממספר חברי פד שדיברו בימים האחרונים ואשר היו מאוד ברורים בכל הנוגע לצורך להעלות ריבית בקרוב.

כפי שציינו, הנתונים שפורסמו בארה"ב בשבוע האחרון היו בסך הכל חיוביים, להלן כמה נקודות בולטות:
האינפלציה על פי מדד ה-PCE עלתה מ-0.8% ל-1.0% על רק המשך התפוגגות השפעות הדולר והנפט על המדד. אינפלציית הליבה עלתה מ-1.6% ל-1.7% בחודש אוגוסט.
הצמיחה ברבעון השני עודכנה מ-1.1% ל-1.4% על רקע עדכון מעלה בנתוני היצוא וההשקעה, בהחלט חדשות טובות לצמיחה העתידית.
מדד מנהלי הרכש עלה מ-49.4 ל-51.5 נק' (צפי 50.2) על רקע שיפור ברכיב התעסוקה שעלה מ-48.3 ל-49.7 נק', ורכיב ההזמנות החדשות שקפץ מ-49.1 ל-55.1 נק'. רכיב המחירים ששולמו עמד על 53 נק' בדומה לחודש קודם וממשיך לאותת על עלייה במחירי ח"ג
מכירות הרכבים עלו מ-16.9 מיליון ל-17.7 מיליון (צפי 17.4).
מדד אמון הצרכנים של אונ' מישיגן עלה לראשונה מחודש מאי מ-89.8 ל-91.2 (בעיקר על רקע שיפור בציפיות) ומדד אמון הצרכנים של הקונפרנס בורד קפץ לשיא של 9 שנים.
היו גם נתונים מאכזבים – ההוצאה על בנייה ירדה ב-0.7% באוגוסט, הצריכה הפרטית דשדשה באוגוסט כאשר נותרה ללא שינוי וההזמנות של מוצרים בני קיימא ירדו (עדיין הנתון היה טוב מהצפי), אך ההזמנות של מוצרי הון להשקעה דווקא עלו זה החודש השלישי ברציפות – איתות חיובי להשקעה עתידית במשק.

לאור הציפיות המתגברות לעליית ריבית, המשקיעים יתמקדו ביום שישי, כמו בכל חודש, בדוח התעסוקה לחודש ספטמבר אשר צפוי להמשיך ולעצב את הצפי לכיוון הפד בדצמבר. נכון להיום, הקונצנזוס עומד על 174 אלף. להערכתנו, כל מספר נמוך מ-150 אלף ביום שישי ייתפס בשווקים כנתון מאכזב שמפחית את ההסתברות לעליית ריבית. עם זאת, כאשר לוקחים בחשבון את המגמות הדמוגרפיות בארה"ב, כל מה ששוק העבודה דורש על מנת לשמור על יציבות בשיעור האבטלה זה רק בין 100 ל-120 אלף משרות בחודש. כל מספר גבוה מזה ממשיך לתמוך בירידה בשיעור האבטלה והידוק נוסף של שוק העבודה.

מה עוד קרה בזמן שאכלנו?
· ההכרזה של תרזה מיי, ראשת ממשלת בריטניה, על מועד תחילת תהליך היציאה הצליחה להפתיע, כנראה, לא מעט אנשים שייתכן ועדיין קיוו כי כל המהלך הזה לא יראה אור יום בסופו של דבר. ולראיה, הפאונד ירד בימים האחרונים ב-2.2% אל מול הדולר לשפל של יותר מ-30 שנה.


שער הפאונד-דולר בחודש החולף


· היואן נכנס באופן רשמי לסל מטבעות הרזרבה של ה-IMF. קיבוע מעמדו של היואן כמטבע רזרבה מקנה לסין באופן רשמי מעמד של מעצמה כלכלית גדולה והכרה של הגוף המפקח הגדול בעולם בהתקדמות שסין עשתה בשנים האחרונות מבחינת ניהול הכלכלה המקומית שלה ומקומה בשווקים הגלובליים.

מבנה סל מטבעות הרזרבה של ה-IMF




· הדיווח המפתיע של הזמן האחרון – בבלומברג דיווחו אתמול כי בכיר ב-ECB אמר להם שהם שוקלים להתחיל לבצעTAPERING (צמצום הרכישות) לתכנית ההרחבה הכמותית וייתכן והם יבצעו זאת על ידי צמצום של היקף הרכישות ב-10 מיליארד אירו בכל חודש. כפי שציינו לאחרונה, אם ה-ECB לא יבצע שינוי במבנה הרכישות שלו בקרוב, פשוט יגמרו לו הנכסים שהוא רשאי לרכוש ועל כן אנו מצפים לשינוי בתכנית בתכנית בחודשים הקרובים. להערכתנו, ה-ECB לא יתחיל לסגת מתכנית הרכישות כל כך מהר וזאת מכמה סיבות – הסיכונים הפוליטיים המתגברים, השיתוק בצד הפיסקאלי ועצם העובדה שהאינפלציה עדיין מאוד רחוקה מהיעד הרשמי של ה-ECB.

אם לוקחים בחשבון את החדשות מאופ"ק, את העלייה באינפלציה ובציפיות לאינפלציה ואת הידיעה לגבי כוונתו האפשרית של ה-ECB, קל להבין מדוע במהלך השבוע החולף התשואות קפצו בכל העולם. מטעמי נוחות בלבד, התרשימים הבאים הם של שוק האג"ח בארה"ב, אך התמונה הייתה יחסית דומה בכל השווקים במהלך השבוע החולף.

התשואה על אג"ח ל-10 שנים בארה"ב


הציפיות האינפלציוניות בארה"ב



מקור: בלומברג


ובישראל?
בשבוע שעבר (28.9) הוצאנו מסמך עם התחזיות המפורטות שלנו לכלכלה הישראלית לשנה הקרובה. למי שפספס – אנו מעריכים כי הצמיחה בישראל תהיה מהירה יותר ממה שבנק ישראל ומשרד האוצר מעריכים, בעיקר על רקע צפי לגידול מהיר יותר בצריכה הפרטית בשנה הבאה. להלן התחזיות המפורטות:


 


דוח זה הינו רכושה של פסגות בית השקעות בע"מ (להלן-"פסגות"), אין להעתיק, לשכפל, לצטט, לפרסם בכל אופן ו/או פעולה, דפוס, צילום, הקלטה, העתקה את הדוח, ו/או כל חלק ממנו ללא קבלת אישור בכתב ומראש. הדוח מבוסס על נתונים שהיו גלויים לציבור ושפורסמו על ידי פסגות ו/או החברות המוזכרות בדוח (להלן - "החברות") בתשקיפים, דוחות כספיים, הודעות לבורסות לניירות ערך, פרסומים בכלי התקשורת ובכל דרך אחרת ועל בסיס הענפים בהן פועלות החברות והנחות שנעשו על בסיס מידע, פרסומים ונתונים אלו. המידע, הפרסומים והנתונים מהמקורות הנ"ל הונחו כנכונים ודוח זה המסתמך עליהם אינו מהווה אימות או אישור לנכונות נתונים אלו. המידע המופיע בדוח זה מעודכן למועד פרסומו לראשונה ואינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר, וכן אינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו והדעות האמורות בו עשויות להשתנות ללא מתן הודעה נוספת. ניתוח זה משקף את הבנתנו ביום עריכת דוח זה. מודגש כי אין פסגות ו/או עובדיה אחראים למהימנות המידע המפורט בדוח, לשלמותו, לדיוק הנתונים הכלולים בו או להשמטה, שגיאה או ליקוי אחר בדוח. פסגות לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שיגרמו משימוש בדוח זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע שבדוח זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.. אין לראות בדוח זה שיווק השקעות או תחליף לשיווק השקעות והתאמה אישיים וספציפיים ללקוח תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבות ומטרות השקעתו המיוחדים של כל אדם. אין להעביר דוח זה לצד ג' כלשהו. פסגות עוסק בשיווק השקעות ובשיווק פנסיוני (ולא בייעוץ) ולו זיקה למוצרים המנוהלים על ידו.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il