TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

איילון: השקת "תל בונד תשואות" מתאימה למשקיעים חובבי סיכונים


אילוסטרציה - ערימת מטבעות
המדד החדש הציג מתחילת 2012 תשואה של כ-17% * בניגוד למה שחושבים בשוק, תמונת הדירוגים המקומית מלמדת כי המדד אינו מדד "אג"ח זבל"

איילון בית השקעות יצא עם סקירה מיוחדת ליועצי השקעות המתייחסת למדד תל בונד תשואות שיושק מחר (18 בפברואר) בבורסה בת"א. באיילון כתבו כי "מדובר במדד אגרות חוב לגיטימי ומעניין להשקעה אשר בהחלט מספק פיתרון השקעה סביר לגיוון תיק האג"ח בכלל ותיק אג"ח קונצרני בפרט. באיילון ציינו כי התנודתיות של ההשקעה במדד זה עצומה והרכבו הסקטוריאלי המתמקד בנדל"ן ואחזקות הוא בעייתי. באיילון מציינים כי קשה להעריך עד כמה מדד תל בונד תשואות ימשיך להציג תשואות גבוהות לאחר ראלי עצום של כ-17% מאז תחילת שנת 2012".

באיילון ציינו כי המדד מורכב מ-66 אג"ח בהיקף כולל של 46 מיליארד שקל בחוב קונצרני. שווי השוק של סדרה ממוצעת הנגללת במדד עומד על כ-696 מיליון שקל ואילו השווי השוק החציוני נאמד בכ- 538 מיליון שקל. באיילון ציינו כי מתוך כלל האיגרות המרכיבות את המדד, 22 אגרות חוב מהוות כ-60% ממשקלו של המדד.
לטענת יניב פגוט, אסטרטג ראשי בקבוצת איילון, מספר מצומצם של אג"ח הנכללות במדד ונושאות תשואות דו ספרתיות גבוהות - מטות את התשואה הממוצעת לפדיון כלפי מעלה באופן דרמטי. אגרות החוב האלה שנושאות תשואות דו ספרתיות גבוהות מהוות את ליבת הסיכון והסיכוי של מדד תל בונד תשואות.
עוד טענו באיילון כי מרווח החוב של מדד התשואות עומד על 5.28% מול אג"ח צמוד מדד ממשלתי סינתטי מקביל. העובדה שמרווח החוב הקונצרני מהווה כ- 95% מן התשואה לפדיון מממחישה את עולם התשואות האפסיות באפיק הממשלתי ומסבירה את הנהירה של המשקיעים בעולם להגדלת רכיב סיכון בתיק ההשקעות.
באיילון מציינים בנוסף, כי המשקיעים בבורסה בת"א לא המתינו להשקת המדד ורכשו מבעוד מועד אג"ח שמרכיבות את המדד הזה. באיילון הוסיפו כי בפועל, מדד תל בונד תשואות הכה שוק על ירך לאורך תקופה ארוכה את מדד תל בונד 60. ביצועי הפרופורמה של מדד תל בונד תשואות מתחילת 2013 מלמדות על עלייה בשיעור של 3.9% אל מול עלייה בשיעור של 0.6% בלבד במדד תל בונד 60 בתקופה זו. בניתוח שנתי – תל בונד תשואות עלה ב-2012 בשיעור של 12.7% אל מול תשואה שנתית של 8.5% בלבד במדד התל בונד 60.
במקביל לניתוח המשקף את ביצועי המדד העדיפים עד היום, מזהירים באיילון כי מדובר במדד תנודתי שעשוי להיות סוג של רכבת הרים למשקיעים. באיילון מסבירים כי הדבר נובע מסטיית התקן המשוקללת בשנה האחרונה של אגרות החוב הנכללות במדד שעומדת על כ- 12%. מדובר בסטיית תקן עצומה הן ביחס למדד תל בונד 60 העומדת על כ- 3.5% בשנה, הן ביחס למדד לסטיית התקן של מדד שחר 5+ העומדת על 3.7% בשנה. לשם השוואה, באיילון מציינים כי סטיית התקן נמוכה קלות בלבד מסטיית התקן הגלומה באופציות על מדד המעו"ף סביב הכסף העומדת על כ- 13%.
עוד הוסיפו באיילון כי מספר מצומצם של מנפיקים אחראי לחלק מהותי מן התנודתיות במדד תל בונד תשואות. סדרות החוב הבולטות לשלילה בתנודתיות חריגה הינן – דיסקונט השקעות ד (25%) ו- ו' (30%), קרדן NV אג"ח א' (32%), אינטרנט זהב אג"ח ג' (20%) ופלאזה סנטר אג"ח א ( 18.77%)

עוד מסבירים באיילון כי לתל בונד תשואות יש חפיפה נמוכה אל מול מדדי אג"ח קיימים - משקלן של אגרות החוב הנכללות הן במדד תל בונד תשואות והן במדד תל בונד 60 הינו 10.2% בלבד המתפלגים על פני שמונה סדרות חוב בלבד. משקלן של אגרות החוב הנכללות הן במדד תל בונד תשואות והן במדד תל בונד צמודות עומד על 18%,אולם 46 סדרות מתוך 66 הסדרות הנכללות במדד תל בונד תשואות נכללות גם במדד תל בונד צמודות.

יניב פגוט אמר כי "מדד תל בונד תשואות הינו מדד אג"ח של חברות נדל"ן, השקעות ואחזקות. אנו נוהגים לומר כי תל בונד 60 הינו מדד תל בונד בנקים מתובלן הרי מדד תל בונד תשואות מוטה בעוצמה לסקטור הנדל"ן המהווה כ- 52% מהרכבו וכן לסקטור ההשקעה ואחזקות המהווה כ- 23.5% מהרכבו של המדד. מדובר בצמד סקטורים אשר לאור המשברים בשנים האחרונות נדחקו בסולם הדירוגים ממדד התל בונד לשורה השנייה של מגייסי החוב. חשוב להביא בחשבון את ההטיה הסקטוריאלית הבולטת במדד זה בשל ההתפתחויות הדינמיות הן בשוק הנדל"ן והן בסוגית הריכוזיות במשק הפוגעת בכושרן של חברות האחזקה המקומיות למחזר ולגייס חוב קונצרני".

עוד ציין פגוט כי דירוגי החוב של האיגרות במדד מלמדים כי לא מדובר במדד אג"ח זבל – על אף העובדה כי נהוג לראות במדד תל בונד תשואות כמדד אג"ח זבל ישראלי, הרי תמונת הדירוגים המקומית מלמדת כי התמונה שונה בתכלית. ראשית בהגדרה מדובר באגרות חוב בדירוגי השקעה ובחינת התפלגות הדירוגים אכן מלמדת כי חלק מהותי מן החברות מדורגות בקבוצת הדירוג הגבוהה A . עוד נציין כי 28 חברות הנכללות במדד מדורגות הן על ידי מעלות והן על ידי מידרוג וכן ל- 13 סדרות הנכללות במדד קיימים בטחונות מסוימים".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il