TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

"תוספות השכר הגבוהות ביותר הגיעו לסגל הזקן של האוניברסיטאות שלא תורם כלל"


חכ משה גפני
כך אמר ד"ר יעקב ברגמן איש סגל אקדמאי באוניברסיטה העברית בדיון ועדת הכספים על תקציב המועצה להשכלה גבוהה; יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני: "לא נאפשר להעביר את התקציב להשכלה הגבוהה מבלי שיימצא בו פיתרון לסטודנטים"
ועדת הכספים דנה בתקציב המוסדות להשכלה גבוהה. יונתן רגב מאגף התקציבים במשרד האוצר אמר כי הגיעו לסיכום רב שנתי לששת השנים הקרובות למערכת ההשכלה הגבוהה, "התקציב המוגש לכנסת לשנת 2011 עומד על 7.3 מיליארד ש"ח ולשנת 2012 התקציב יעמוד על 7.4 מיליארד. לשנת 2009 התקציב של ההשכלה הגבוהה עמד על 6.8 מיליארד. כך שבתקציב הדו שנתי יש גידול משמעותי מאד בתקציב ההשכלה הגבוהה".

לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ הרב גפני האם התוספת התקציבית תסייע לסטודנטים, ענה נציג האוצר כי "אין העלאה בסיוע לסטודנטים. אין שינוי מהותי לטובת הסטודנטים בתקציב שמתווסף כעת. היקף ההטבות לסטודנטים גבוה מאד כיום". בנוסף ציין נציג האוצר כי נחקק לאחרונה חוק כי תינתן שנת לימודים חינם לסטודנטים שיבחרו ללמוד בפריפריה.

ח"כ הרב גפני אמר כי הוא סבור שבמצב הנוכחי במדינת ישראל יש לסייע יותר לסטודנטים ולא לבכירי האקדמיה. גפני ציטט את דברי מבקר המדינה שכתב בנושא ראשי האוניברסיטאות כי "יש תנאי שכר, פנסיה ופרישה מועדפים שנתנו האוניברסיטה לעובדיהם ללא אישור. האוניברסיטאות מסרבות לאפשר לממונה לפקח עליהם ועושים מאמצים רבים בשימוש גורף בעיקרון החופש האקדמאי, מצב זה חייב להיפסק לאלתר".

משה ויגדור מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה אמר כי "השכלה הגבוהה היא אחד מעמודי התווך של מדינת ישראל, בעשור האחרון הייתה דעיכה בתקציב ובנושאים נוספים, אחת המטרות שלנו היא השבת מדענים וחוקרים ארצה. אנו מקצים למלגות כ300 מיליון ₪ ויש מערכת מלגות ענפה של תורמים מחו"ל וקרנות נוספים שמסייעת במלגות לסטודנטים".

ד"ר יעקב ברגמן איש סגל אקדמאי באוניברסיטה העברית אמר כי במדינה יש רוויה של דוקטורנטים, "בארה"ב נכנסים רק 12% מבוגרי התיכון לאוניברסיטת המחקר, כאן יותר מ19%, אין צורך בכל כך הרבה סטודנטים, האוניברסיטאות הגדילו את כמות הסטודנטים כדי להרוויח כסף". ד"ר ברגמן אמר עוד כי תוספות השכר הגבוהות ביותר הגיעו לסגל הזקן של האוניברסיטאות שלא תורם כלל".

סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל שחר בוצר אמר כי "הסטודנטים אינם חלק מהרפורמה החדשה, אנחנו לא חלק מה1.4 מיליארד ₪. אנחנו בהחלט דורשים שהמלגות והסיוע לסטודנטים יהיה חלק מהתקציב הקרוב של המדינה, לא על חשבון מה שמתוכנן. אנו זקוקים להנחה בתחבורה הציבורית, סיוע בדיור, ותוספת מלגות בסך 500 מיליון ₪"

בדיון עלה גם נושא חריגות השכר והפיקוח של המדינה על שכרם של בכירי האקדמיה בישראל ובניגוד לטענות בכירי האקדמיה שנכחו בדיון אודות השקיפות שלהם מול משרד האוצר, ציטט ח"כ הרב גפני מההודעה לעיתונות שהעביר משרד האוצר רק הבוקר ובו נכתב כי שר האוצר שטייניץ הורה לעכב תקציב מאוניברסיטת ת"א בשל חריגות שכר, אי קיום הוראות הממונה על השכר, וחוסר שיתוף פעולה מצידם.

לסיכום הדיון אמר ח"כ הרב גפני כי קיימת נדיבות בתקציב המדינה כלפי ראשי האוניברסיטאות וקמצנות כלפי הסטודנטים, "זהו דבר שלא מתקבל על הדעת. מדוע שלא ניקח 300 מיליון ₪ מהתקציב שהמדינה מוסיפה כעת להשכלה הגבוהה לטובת הסטודנטים", הדיון בנושא טרם הסתיים ונקיים דיון נוסף בקרוב. אנו לא נאפשר להעביר את התקציב להשכלה הגבוהה מבלי שיימצא בו פיתרון לסטודנטים".







טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il