TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ההסתדרות דורשת לעדכן את שכרם של עובדי השמירה והניקיון במשרדי הממשלה ובמגזר הציבורי


לוגו ההסתדרות-01
בעקבות הפרת הדין והסכמות קיבוציות ואי עדכון שכר לרבות המענק החד פעמי
בבקשת הצד שהגישה ההסתדרות לבין הדין עולה דרישה מהמדינה ומגופים ציבוריים לעדכן את שכרם של עשרות אלפי העובדים בהתאם להסכם המסגרת שכולל בין היתר מענק של 6,000 שקל ושורת הטבות שכר *** על פי ההסתדרות, הפרת החובה לעדכן את שכר העובדים אינה רק הפרת דין אלא "מהווה זלזול מופגן בזכויות עובדים שלא אחת נפסק כי הם עובדים מהמוחלשים ביותר במשק"


מזה שנים רבות פועלת ההסתדרות נמרצות לשם הטבת תנאי עבודתם של כלל העובדים במשק אל מול המעסיקים, מזמיני השירות וגורמי השלטון. מכוח יציגותה של ההסתדרות בענפי השמירה והניקיון, חתמה ההסתדרות על הסכמים קיבוציים רבים, כלליים ומיוחדים, אשר שיפרו לאורך השנים באופן משמעותי את תנאי עבודתם ושכרם של עובדי קבלני השירות בתחומי השמירה והניקיון - הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי.

במסגרת בקשת הצד שהגישה ההסתדרות לבית הדין האזורי בירושלים, עולה דרישה מהמדינה ומגופים ציבוריים במשק כי שכרם של עשרות אלפי עובדי השמירה והניקיון במגזר הציבורי יעודכן בהתאם להסכם מסגרת 2023 הכולל שורה של הטבות כספיות, ביניהן מענק חד-פעמי בסך 6,000 שקל.

דרישה זו מבוססת על הסכם קיבוצי והסכמות נוספות משנת 2012 אשר אף הובילו לחקיקתו של חוק העסקת עובדים על ידי קבלני שירות בתחומי השמירה והניקיון בגופים ציבוריים, התשע"ג-2013, שהחיל את התנאים שהוסכמו לגבי עובדי הקבלן המועסקים באמצעות חברות שמירה וניקיון במשרדי ממשלה גם על עובדי קבלן המועסקים בגופים הציבוריים כפי שאלו מוגדרים בחוק. אותן הסכמות קיבוציות וחוק כוללים חובה לעדכן את שכרם של עובדי קבלני השמירה והניקיון בהתאם לשינויים בשכר המגזר הציבורי כפי שאלו יוסכמו בהסכמי מסגרת עתידיים. חובה זו נועדה להבטיח שמירה על זכויות העובדים והעלאת שכרם של עובדי השמירה והניקיון במגזר הציבורי גם בשנים שלאחר חתימת ההסכם בשנת 2012, על מנת שעובדים מוחלשים אלו לא "יישארו מאחור" אל מול עובדי שירות המדינה אשר היוו נקודת ייחוס לשיפור השכר של עובדי הקבלן בענפים אלו.

עוד טוענת ההסתדרות במסגרת זו כי החובה לעדכון השכר כאמור איננה בגדר "המלצה", אלא שמדובר בחובה הסכמית וחוקית ברורה ומפורשת שאין מקום להתעלם ממנה כליל או לבחור לשלם חלק ממנה, שאחרת תוטל על מזמין השירות אחריות אזרחית בהתאם לחוק להגברת אכיפה.

עוד הוסיפה ההסתדרות בבקשתה כי הפרת החובה לעדכן את שכר עובדי הקבלן בהתאם להטבות הכספיות שנקבעו בהסכם מסגרת 2023 אינה מתמצה בהפרת דין גרידא, אלא גם "מהווה זלזול מופגן בזכויות עובדים שלא אחת נפסק כי הם עובדים מהמוחלשים ביותר במשק, אשר מועסקים בצורת העסקה משולשת היוצרת 'ריחוק' בין מזמין השירות לבין העובד, והמובילה למרבה הצער להמשך פרקטיקה של הפרת זכויות שיטתית" ומכאן הדחיפות בבירור הבקשה והכרעתה לטובת עובדי הקבלן.

בקשת הצד הוגשה כנגד המדינה, החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי בע"מ והחברה העירונית לביטחון ראשון לציון והסדר הציבורי בע"מ.

את ההסתדרות מייצגים ראש הלשכה המשפטית לאגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצר- רהב, עו"ד אורן שרם ועו"ד סיון רדיאן מהלשכה המשפטית לאגף לאיגוד מקצועי וכן עו"ד אלעד פלג ממשרד בעז בן צור ושות'.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il