TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

על רקע מלחמת חרבות ברזל ואיום החות'ים על נתיבי השיט לישראל:


מזון
איגוד תעשיות המזון מתריע: יעד של פחות מ- 75% ייצור מזון מקומי מהמזון בישראל - יגרום למחסור חמור של מזון במלחמות ומצבי חירום
ביטחון המזון הוא חלק בלתי נפרד מהביטחון הלאומי של מדינת ישראל וכפי שהוכח במלחמה רק תעשיית מזון ישראלית חזקה יכולה להבטיח את זמינות המזון וביטחון המזון בעתות חירום.
אין לממשלת ישראל אסטרטגיה סדורה בנוגע לביטחון המזון בישראל, על כן, קיים כשל מערכתי במוכנות לתרחישי חירום ולהבטחת ביטחון המזון ורציפות אספקת מוצרי המזון - אספקת המזון נשענת בזמן המלחמה אך ורק על תעשיית המזון הישראלית.
התרחבותה של המלחמה לגזרות נוספות והמשכיותה לאורך זמן עלולה להעמיד את מדינת ישראל בפני סיכון ממשי לספק ביטחון מזון לאזרחי ישראל לאורך זמן.
איומי החות'ים על התובלה הימית העולמית עלולים להביא לכך שלא יכנסו חומרי גלם ומזון מיובא לישראל.
אין בישראל מחסני חירום שבהם מלאי מזון מספק.
על רקע מלחמת חרבות ברזל והאיום החות'י על נתיבי השיט לישראל, מתריע איגוד המזון כי ללא פעולה מיידית של ממשלת ישראל – ביטחון המזון של ישראל בסכנה. האיגוד מתריע כי על מנת למנוע משבר ומחסור מזון בעת מלחמה, על הממשלה לקבוע אסטרטגיה סדורה שבמסגרתה ייקבעו יעדים להבטחת ייצור מקומי של לפחות 75% מהמזון הנדרש. נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, ויו"ר איגוד תעשיות המזון, דודי מנביץ', פנו השבוע ליו"ר ועדת הכלכלה בכנסת, ח"כ דויד ביטן, בבקשה לקיום דיון חירום בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא ביטחון המזון, הבטחת שרשרת האספקה ומלאי החירום של ישראל.
במדינת ישראל פועלת תעשיית מזון ענפה, יציבה וחזקה, אשר פועלת כסדרה גם כעת, לאחר הפינוי המאסיבי של תושבים מאזורי העימות בצפון ובדרום - אותם אזורים שבהם פועלים כ-90% ממפעלי המזון הישראליים. ולמרות זאת, לאור חיוניותה וחשיבותה של תעשיית המזון מפעלי המזון ממשיכים לפעול, שעה שהם חשופים למטחי טילים מהדרום ומהצפון ורבים מעובדיהם פונו אל אזורים מרוחקים. תעשייה זו, היא ורק היא, שאפשרה עד כה את המשך אספקת המזון הסדירה והשוטפת לטובת תושבי המדינה בשעת מלחמה ממושכת זו.
עם זאת, האיגוד מתריע כי התרחבותה של המלחמה לגזרות נוספות והתמשכותה תקופה ארוכה, לצד היעדר אסטרטגיה ממשלתית סדורה לביטחון המזון המבוססת על התעשיה הישראלית, עלולות להעמיד בסיכון ממשי את יכולתה של מדינת ישראל לספק ביטחון מזון לאזרחיה, לאורך זמן.
לדברי האיגוד, קיים כשל מערכתי במוכנות לתרחישי חירום שונים להבטחת בטחון המזון ורציפות אספקת מוצרי המזון. כך לדוגמא- עד היום לא בוצעה כל התאמה בהיקפי מלאיי החירום לחומרי הגלם לתעשיית המזון ועדכון רשימת מוצרי המזון הנדרשים בחירום, ויתרה מכך מלאיי החירום נשענים כמעט לחלוטין על המגזר הפרטי.
"מדינת ישראל היא מדינה אי, מוקפת אויבים, אשר אינה יכולה להרשות לעצמה להישען על ייבוא מזון בהיקפים משמעותיים. די באשר מתרחש בימים אלו בנמלי ישראל, אשר אמונים על קבלת סחורות, בהן מזון וחומרי גלם, אשר עלולים לסגור את שעריהם בשל איומים ביטחוניים על פעילותם השוטפת או לחילופין אוניות וחברות ספנות אשר החליטו להפסיק הגעתן לנמלי ישראל נוכח איומי החות'ים בתימן", הם אומרים. יכולתה של מדינת ישראל להבטיח בימים מאתגרים אלו עבור תושביה אספקת מזון סדירה ורציפה, הינה תולדה של תעשיית מזון וחקלאות ענפות ועצמאיות – כחול לבן, אשר מהוות חלק בלתי נפרד מהביטחון הלאומי של ישראל. כל זאת לא יתקיים אלמלא מעורבות מיידית של המדינה בהבטחת אספקת המזון בשעת חירום ובקביעה כי 75% מהמזון צריך להיות מיוצר בישראל.
היתרון היחסי של התעשייה המקומית הינה הבטחת זמינות מזון וגמישות ייצור מוצרי מזון ארוזים לאורך חודשים (זאת במקום יבוא מוצרים מוגמרים המספיקים לשבועות אחדים לכל היותר).
מנהל איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים, אביב חצבני: "תעשיית מזון ישראלית חזקה ויציבה היא חלק מהביטחון הלאומי של ישראל. על מנת שהתעשייה תוכל להמשיך להבטיח אספקת מזון סדירה ורציפה גם בימים מאתגרים אלו, מדינת ישראל חייבת להסדיר את כל סוגיית מלאי החירום, לקבוע רף מינימאלי של ייצור כחול לבן ולעדכן את כמות המזון הנדרש בחירום. אם המדינה לא תעשה זאת - בשעת חירום עלול להיווצר חוסר במזון עבור אזרחי ישראל".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il