TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

"מלחמות הקנאביס": הספר שנחסם לפרסום בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל יצא לקמפיין מימון המונים – שנחסם ביוטיוב


הגיע הזמן לשנות-יחצ
קבוצת הפעילים שנרתמה למאבק השיקה השבוע קמפיין מימון המונים חדש, שנועד לממן את פרסום עדויות נפגעי חוקי הקנאביס באמצעי תקשורת ההמונים השונים

הספר "מלחמות הקנאביס" (ספרו של תום וגנר המועמד לפרס ברנר ופרס שר התרבות) נועד ליצור מודעות ולחשוף את סיפוריהם של מטופלים בקנאביס רפואי ונפגעי חוקי הקנאביס (ביניהם גיא לרר, גדי וילצ'רסקי וידוענים נוספים) – אך הוא נחסם לפרסום ממומן בשל "מדיניות הסמים" של פייסבוק, אינסטגרם וגוגל, החוסמת כל פרסום הכולל את המילה קנאביס. לכן, קבוצת הפעילים שנרתמה למאבק השיקה השבוע קמפיין מימון המונים חדש, שנועד לממן את פרסום עדויות נפגעי חוקי הקנאביס באמצעי תקשורת ההמונים השונים – אך סרטון הקמפיין, בו מטופלי קנאביס רפואי קוראים לשינוי בחוק, נפסל לפרסום ביו טיוב

קמפיין מימון ההמונים החדש נועד לגייס תקציב כדי להעלות מסע פרסום של עדויות של מטופלי קנאביס רפואי ונפגעי מדיניות הקנאביס מתוך הספר "מלחמות הקנאביס" באמצעי התקשורת השונים. מטרת הקמפיין היא לייצר מודעות ציבורית לכך שחוקי הקנאביס כיום בישראל גורמים להתאכזרות לחולים ולרדיפת אזרחים שלא פגעו בזולת, כפי שמפורט בספר.

סרטון הקמפיין הציג את מנהיגי ציבור מטופלי הקנאביס הרפואי, ביניהם ניר "המלאך" יופטרו, שלומי סנדק, אורין פנסו ועוד, כאשר הם דורשים שינוי במדיניות ומוחים נגד החסימה של פרסום עדויותיהם בפייסבוק, אינסטגרם וגול. למרות זאת, הסרטון נפסל לפרסום על ידי יוטיוב בטענה שהוא מעודד שימוש לא חוקי בסמים.

לדף מימון ההמונים ולסרטון שנפסל: https://beactive.co.il/project/65955

לאחר יציאת הספר והתחלת קמפיין הפייסבוק שלו שנועד לחשוף לציבור את עדויות נפגעי חוקי הקנאביס, המודעות של הקמפיין נחסמו על ידי פייסבוק. בעקבות זאת פנה וגנר לפייסבוק ישראל, והוסבר לו ע"י נציג שירות כי אמנם מותר לפרסם בפייסבוק ספרים, אך האלגוריתם מבצע חסימה אוטומטית של השימוש במילה "קנאביס", והומלץ להשתמש בה פחות. עקב כך ולאחר שהובהר כי החשבון למעשה לא הפר את כללי הפרסום של פייסבוק, אכן הפחית וגנר את השימוש ב"מילה האסורה" והחשבון הוחזר לפעילות, תוך הקפדה יתרה על כללי מדיניות הפרסום של פייסבוק ותוך יישום העצות שניתנו.


למרות זאת, ב-15 ביוני 2021, נחסם חשבון הפירסום של וגנר לצמיתות, ללא אזהרה מוקדמת או הסבר על ליקויים בקמפיין שיש לתקנם. מאז, למרות פניות חוזרות ונשנות של וגנר, לא התקבלה תשובה מפייסבוק לבקשה להחזיר את החשבון לפעילות ולאפשר לפרסם בפייסבוק ספר המועמד לפרס ברנר ופרס שר התרבות, המציג עדויות ועוסק באופן לגיטימי בתחום הקנאביס הרפואי, שאין בשיווקו שום עברה על החוק.


בהמשך, נחסם גם חשבון הפירסום של הספר באינסטגרם (אשר כזכור שייכת לפייסבוק). לפני חסימת החשבון לא התקבלה שום אזהרה או הוראה לתקן פרט כזה או אחר בקמפיין, ולא התקבלה כל התייחסות של אינסטגרם לבקשה לפתוח מחדש את חשבון הפירסום מאחר ומדובר בספר שאין כל פסול במכירתו.


גם גוגל אסרה על וגנר לפרסם מודעות הכוללות את שם הספר או את המילה קנאביס, ובהמשך הוא נחסם אפילו ברשת טלגרם, הידועה בשמירה מוחלטת על חופש הביטוי.


"זה מצב די הזוי שבו בסופו של דבר הרשתות החברתיות החזקות בעולם מונעות פרסום של ספר שנועד ליצור מודעות למצוקותיהם של חולים ולמעשה יוצרות צנזורה של ספרים. גם הצנזורה הזאת איננה הוגנת - פרסום של ספרים תחת שמות כגון 'המדריך למתנקש המתחיל' או 'רצח בשבת בבוקר' לא ייחסם וייחשב נורמטיבי ומותר גם אם תוכן הספר עצמו כולל תיאור של עבירות אלימות קשות, כמו רוב ספרי המתח. הרשתות החברתיות למעשה הפכו לצנזור ומונעות פרסום ספר חשוב כמו 'מלחמות הקנאביס', שכולל תיעוד עדויות של חולים ואנשי מקצוע בתחום הנוגע להרבה מאוד אנשים בארץ ובעולם, למרות שהקנאביס הרפואי תחת רישיון הוא חוקי בארץ, וספרים ככלל הם חוקיים אפילו אם מתוארות בהם עבירות על החוק".


וגנר הוסיף: "מעניין לציין כי הספר נחסם לפרסום ברשתות החברתיות בגלל המילה "קנאביס" שמהווה חלק משמו, בעוד איש לא עשה עניין מהמילה "מלחמות", שמופיעה גם היא בשמו. זה סיפור הזוי שממחיש באופן מופלא את אחד המסרים העיקריים של הספר, הצביעות האדירה ברדיפת הקנאביס ומשתמשיו והאינטרסים המסחריים שעושים הכל כדי לחסום את השימושים הרפואיים הרבים של הקנאביס. לא מתקבל על הדעת כי ברשתות החברתיות לא יתאפשר לקיים שיח פתוח בתחום וספרים פשוט יצונזרו כי שמם כולל את המילה קנאביס. הדבר פוגע קשות בחופש הביטוי, בזכות לביטוי עצמי של קבוצה גדולה של חולים הסובלים מדעות קדומות, ובאמון הגולשים בפייסבוק".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il