TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הצעת חוק חדשה: הנגשה לשונית במוסדות ציבוריים

כ-15% מגילאי 65 ויותר אינם מדברים עברית בכלל או שרמת הדיבור שלהם בעברית חלשה; כ-21% מתקשים בקריאה בעברית
הודעה מטעם הקואליציה להנגשה לשונית‎‎

אתמול נפגשו חברות וחברי הקואליציה להנגשה לשונית עם ח"כ אלינה ברדץ' יאלוב ("ישראל ביתנו"), שלפני ימים אחדים הגישה על שולחן הכנסת הצעת חוק מתן שירותי תרגום לשפות זרות במוסדות ציבוריים.

נושא ההנגשה הלשונית אקטואלי מתמיד בימינו, כשהתחלואה בגל האומיקרון ממשיכה להתפשט. כחצי מיליון איש בישראל לא זוכים לקבל את שירותי המדינה הבסיסיים מאחר שרוב השירותים ניתנים בעברית בלבד. הציבור ששליטתו בשפה העברית אינה מספקת מורכב מעולים חדשים ועולים ותיקים, ערבים, מהגרי עבודה ופליטים שלא יכולים למצות זכויות במדינת ישראל עקב הנגשה לשונית חסרה או לקויה של שירותי המדינה. בקואליציה להנגשה לשונית זועקים על הפערים המשמעותיים ועל אי השוויון: "המדינה חייבת לקחת אחריות, עליה החובה להנגיש את כל השירותים הממשלתיים לאוכלוסיות שאינן מדברות עברית".

הקואליציה להנגשה לשונית, שהנה קבוצה שמטרתה לקדם מיסוד של הנגשה לשונית והתאמה תרבותית בשירותי ציבור בישראל, שואפת לתרום למימוש זכויות לשוניות ולהדק את החיים המשותפים של האזרחים והתושבים בישראל. כך, פועלת הקואליציה להקמת רשות לאומית להנגשה לשונית – גוף ממשלתי סטטוטורי מתכלל האמון על הנגשה לשונית בכלל ועל מתורגמנות בפרט בכלל שירותי הציבור בישראל.

בקואליציה מדגישים כי "על המדינה להבין כי הנגשה לשונית של השירותים הממשלתיים למיעוטים לשוניים בישראל נחוצה גם עבור המוסדות עצמם, על מנת שיוכלו לבצע את תפקידם ביעילות למען כלל לקוחותיהם. המדינה חייבת לקחת אחריות, זאת חובתה המוסרית והמשפטית להנגיש את כל שירותי הציבור לאוכלוסיות מיעוט שאינן מדברות עברית ".

על פי הנתונים המצוינים בנייר העמדה של הקואליציה להנגשה לשונית (מצ"ב) , כ-15% מגילאי 65 ויותר אינם מדברים עברית בכלל או שרמת הדיבור שלהם בעברית חלשה; כ-21% מתקשים בקריאה בעברית; כ-23% אינם מסוגלים לכתוב או מתקשים בכתיבה בעברית (הלמ"ס 2020). ההתפלגות לפי מגזרים מציגה תמונה עגומה, במיוחד לאור העובדה כי בתחום ההנגשה הלשונית, שהוא מתן אמצעים וכלים לאנשים שאינם דוברים את שפת הרוב אין מדיניות, אין חקיקה, אין סטנדרטים מקצועיים, אין תוכניות הכשרה, אין אנשי מקצוע המתמחים בתחום, אין פיקוח, אכיפה ובקרה.

"בימים אלה, שבהם מתמודדת אוכלוסיית ישראל עם אתגרים בריאותיים, נפשיים וכלכליים, הענקת שירות שווה לכל האזרחים והתושבים, לרבות לאלה שאינם דוברי עברית, והנגשתם הלשונית של שירותי החירום וכלל השירותים הציבוריים הן בעלות חשיבות עליונה ואף מצילות חיים", מציינים בקואליציה להנגשה לשונית.

בשנתיים האחרונות לפעילותה, נפגשו חברי הקואליציה עם שרים וחברי כנסת רבים, עם נציגי השלטון המקומי ועוד. במהלך הפגישות, נחשפו אנשי הציבור לנושא ההנגשה הלשונית של שירותי ציבור והביעו עניין עקרוני בתמיכת היוזמות בשטח. בזכות פעילותה של הקואליציה חודשה פעילותה של הוועדה הבין-משרדית בדבר הנגשת שירותי הממשלה בשפות.

נייר העמדה של הקואליציה להנגשה לשונית הוגש לח"כ יבגני סובה ("ישראל ביתנו"), יו"ר השדולה למען הנגשה לשונית שהוקמה לאחרונה, על מנת לפעול בשיתוף פעולה לקידום מיסודה של הנגשה לשונית של שירותי ציבור לכלל האזרחים והתושבים בישראל.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il