TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

אקסלנס: הטלת מע"מ על פירות וירקות יחד עם פתיחת השוק ליבוא חופשי יוזילו את מחירי הפירות והירקות


אקסלנס
יספקו למדינה תקבולי מסים וגם החקלאים ייצאו מורווחים * ישראל יכולה לצפות למסים ממריחואנה בהיקף של מיליארד שקל בשנה במקרה של לגליזציה"

אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס, מתייחס בסקירתו השבועית לסוגיה הבוערת של עליית מחירי הירקות והפירות: "קיצוץ רוחבי בתקציב? יש דרכים יעילות יותר - גביית מע"מ על פירות וירקות מיובאים. מחירי הירקות והפירות סוג ב ב', שנפוצים בישראל, צפויים להיות נמוכים יותר גם אם יושת עליהם מע"מ - במקרה שהשוק ייפתח לייבוא חופשי.


במקרה כזה גם המדינה תהנה מתקבולי מסים, גם הציבור ייהנה מסחורה איכותית וזולה יותר וגם החקלאים יוכלו לצאת מרווחים אם ההטבות העצומות שהם מקבלים אפילו בלי לדעת, כדוגמת תקצוב קרן נזקי טבע ומימון משרד ממשלתי שלם )משרד החקלאות) - יומרו למענקים חד פעמיים לטובת התייעלות, פרישה מוקדמת או הסבה לתחם חקלאי חדש".


כהנוביץ מתייחס לאפיק הכנסות נוסף שעשוי לסייע להתמודדות עם הגרעון התקציבי: "לגליזציה - ישראל יכולה לצפות למיסים ממריחואנה בהיקף של כמיליארד שקל בשנה. לאור הצהרות מפלגות רבות בעד לגליזציה, ייתכן שכבר בקרוב האוצר יוכל להתחיל לצפות למקור נוסף של הכנסה ממיסים. מדינת קולורדו עשתה לגליזציה למריחואנה ב- 2014 . בשנת 2018 היא גבתה מיסים ממריחואנה בהיקף של 266.5 מיליון דולר - כמעט מיליארד שקל. מצד אחד קולורדו אופיינה ביותר תיירים מישראל, אך מצד שני האוכלוסייה בישראל גדולה יותר (8.7 מיליון תושבים בישראל מול 6 מיליון בקולורדו). כך שאפשרי שגם בישראל יהיה מדובר בהיקפי גבייה דומים, מה שיוכל לחסוך הטלת מסים אחרים".


כהנוביץ מתייחס גם למגמת עדכון תחזיות האנליסטים בוול סטריט כלפי מטה, ולמרות זאת ממשיך להמליץ על השקעה בנכסי סיכון: "לא, אנחנו לא עיוורים , אנחנו רואים שאנליסטים מעדכנים כלפי מטה את תחזיות הרווח לחברות ל- 2019 ו 2020 וכן- אנחנו יודעים שהכלכלה העולמית מאטה ולמרות זאת אנחנו עדיין בהמלצה מתחילת השנה לנכסי סיכון (risk on). ולמה: הרווח בארבעת הרבעונים האחרונים של מניות ה- S&P500 גם אם לא יצמח בכלל ברבעונים הבאים - עדיין ייתן תשואה 5.3% (מכפיל רווח 18.9) - שזאת תוספת תשואה של כ 3.2% לעומת אג"ח ממשלתיות שמציעות תשואה של כ-2%. זאת גם פרמיה הרבה יותר גבוהה מזאת ששוק המניות הציע לנו בשנתיים


האחרונות, כך שאם אז קנינו מניות אז עכשיו התמחור אפילו יותר . האנליסטים הורידו כאמור את תחזיות הרווח לחברות, אך העוצמה החיובית של ירידה של שיעורי ההיוון אפילו בחצי אחוז גבוהה יותר. אז נכון שיש מלחמת סחר ושיש אינדיקציות להאטה גלובאלית. אבל כל עוד אנחנו בתרחיש של האטה כלכלית ולא של משבר כלכלי אפשר לצפות שגם מרווחי האשראי לא ייפתחו בצורה משמעותית".


כהנוביץ מתייחס גם לפסגת ה-G20 שתתקיים השבוע ולתקוות שתביא לפריצת דרך במלחמת הסחר: "הנחות המוצא שלנו בנוגע למלחמת הסחר הן: 1. לא סביר שיצליחו להגיע להסכם סחר במתווה האמריקאי. 2. לא סביר שהאמריקאים יתפשרו על דרישותיהם. 3. הסכם, גם אם בדרך נס ייחתם, לא יהיה בעל השפעה קריטית, כשהשפעת המכסים על הכלכלה העולמית שולית ובמיוחד לאור התחכמויות הסינים בהשוואת מקור הייצור". כהנוביץ מתייחס גם לסקרי הבחירות שמראים שטראמפ לא מוביל במרוץ ומדגיש כי "בכל מקרה, מלחמת הסחר משהוכרזה כבר גדולה מטראמפ".


ביחס למדיניות הריבית מעריך כהנוביץ כי "התרסקות האינפלציה המחודשת כבר לא מותירה ספק – הפד יהיה חייב לחתוך את הריבית כדי להציל את חייב. כעת כבר ברור שאם הפד רוצה להגן על היעד של 2% (ציפיות אינפלציה) הוא צריך להוריד את הריבית בנחישות".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il