TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות שוק ההון

ביוליין אר. אקס. רוכשת את הזכויות עבור תרופה חדשה לטיפול בכאב נוירופתי


בניסויים פרה-קליניים נמצא כי BL-1110 מגבירה את השפעת שיכוך הכאב של מורפיום ומפחיתה את תופעות הלוואי שלו
ביוליין אר. אקס. 'חברה ביופרמצבטית לפיתוח תרופות המתמחה בזיהוי, רכישה ופיתוח של תרופות פוטנציאליות מבטיחות, הודיעה היום כי היא רכשה את הזכויות עבור
BL-1110, מולקולה חדשה לטיפול בכאב נוירופתי. BL-1110 ניתנת לפיתוח גם לטיפול במחלה האוטואימונית סקלרודרמה (לייפת). הזכויות עבור המולקולה, שפותחה עד כה כ-EDP-34 במסגרת התוכנית לפיתוח מוקדם (EDP) של ביוליין אר. אקס., נרכשו מאוניברסיטת קולורדו.

כאב נוירופתי נגרם בגלל נזק או מחלה הפוגעים במערכת העצבים, אשר לרוב אינו מגיב היטב למשככי כאב רגילים. אחת התרופות היעילות ביותר לכאב נוירופתי היא מורפיום, אך השפעתה מוגבלת לעיתים קרובות בשל פיתוח סבילות לתרופה, ובשל תופעות לוואי קשות. מורפיום יכול לגרום לדלקת עצבית במערכת העצבים המרכזית. הדלקת מפחיתה את היעילות של התרופה, וכן מגבירה את פיתוח הסבילות (tolerance) והתלות (dependence) הקשורים בשימוש בתרופה. לאחרונה מחקרים מראים שההשפעה הדלקתית נגרמת, לפחות בחלקה, על ידי אינטראקציה של מורפיום עם תאי גליה, תאי התמך של מערכת העצבים המרכזית. BL-1110, שהומצא על ידי פרופסור לינדה ר' ווטקינס מהמחלקה לפסיכולוגיה ומדעי העצב, ועל ידי פרופסור האנג יוברט יין מהמחלקה לכימיה וביוכימיה, שניהם מאוניברסיטת קולורדו שבארה"ב, חוסם את האינטראקציה של מורפיום עם תאי גליה, ועל ידי כך מגביר את שיכוך הכאב על ידי מורפיום ומפחית את תופעות הלוואי השליליות ואת התהליך הדלקתי.

BL-1110 היא מולקולה קטנה המשפיעה על תצמיד החלבונים TLR-4/MD-2. בכך מונעת התרופה את קישור מורפיום לקולטן TLR-4 בתאי גליה ואת הפעלת TLR-4. את התרופה נוטלים בבליעה, במקביל למורפיום או לאופיואידים אחרים. בניסויים פרה-קליניים בחולדות נמצא כי BL-1110 הגבירה את השפעת שיכוך הכאב של מורפיום. יתר על כן, המחקרים מראים שהתרופה חודרת דרך מחסום הדם-מוח ומגיעה ביעילות לאתר המטרה שלה, מערכת העצבים המרכזית. כמו כן, היא בטוחה לשימוש ואינה גורמת לתופעות לוואי גם במינונים גבוהים בהרבה מאשר המינון היעיל.

פרופ' האנג יוברט יין מסר, "BL-1110 פועלת במנגנון פעולה חדשני, המבוסס על תגלית מדעית שהושגה במעבדתנו, המצביעה על כך שאופיואידים, כמו מורפיום, מפעילים תאי גליה דרך הקולטן TLR-4. הפעלת תאי הגליה גורמת לשחרור גורמי דלקת שונים, המדכאים את השפעת שיכוך הכאב של האופיואידים והפוגמים ביעילותם. יתר על כן, התוצאות מעידות שהפעלת תאי גליה תורמת להתפתחות סבילות לאופיואידים כמו גם תלות והתמכרות. "משום כך אנחנו מלאי תקווה ש- BL-1110 יהיה תוספת רבת ערך לטיפול באופיואידים, יגביר את יעילותם ויפחית את תופעות הלוואי השליליות שלהם".

ד"ר כנרת סויצקי, מנכ"ל ביוליין אר. אקס., מסרה, "כאב נוירופתי מהווה בעיה בריאותית חמורה, המשפיעה מדי יום על איכות החיים של מיליוני אנשים ברחבי העולם. למרות שכיחותו הרבה, קשה ביותר לטפל בכאב נוירופתי. אפשרות טיפול יעילה היא שימוש באופיואידים, כמו מורפיום, אולם חומרים אלו אינם משמשים כתרופות קו ראשון בגלל סיכון משמעותי לתופעות לוואי ולפיתוח סבילות ותלות בתרופה. BL-1110 מספק אפשרות להפחית את התלות ואת תופעות הלוואי של מורפיום תוך הגברת יכולת שיכוך הכאב שלו. תרופה זו עשויה להוות פריצת דרך אמיתית בטיפול במצב הרפואי המאתגר והעיקש הזה. משום כך, אנחנו שמחים מאד על רכישת הזכויות עבור התרופה ועל המשך פיתוחה".

אודות כאב נוירופתי
כאב נוירופתי מתפתח כתוצאה מנזק או פעילות לא תקינה של מערכת העצבים, והוא לרוב מצב כרוני. הסיבות להתפתחות כאב נוירופתי יכולות לכלול שלבקת חוגרת, סוכרת וסרטן, אך פעמים רבות הסיבות אינן מובנות לחלוטין. כאב נוירופתי לרוב אינו מגיב למשככי כאב רגילים וקשה מאד לטפל בו. יעילות הטיפול בכאב נוירופתי היא מוגבלת ורק כ- 50% מהחולים זוכים להקלה, ולו גם חלקית. היקף המכירות השנתי של תרופות לכאב נוירופתי עומד על למעלה מ - 6 מיליארד דולר בשבעת השווקים המרכזיים בעולם.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il