TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פסיקה תקדימית של בית המשפט העליון תאפשר לתבוע בישראל חברות רב לאומיות שפועלות בארץ באמצעות חברות מקומיות, בראשן מיקרוסופט


פטיש משפט
במסגרת הפסיקה, הדפה השופטת ניסיון של מייקרוסופט העולמית שלא להתדיין בישראל במסגרת תביעה שהגישה נגדה חברת הטכנולוגיה הישראלית FAST CORPORATE
מערכת טלנירי | 20/12/23, 21:44
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
זאת בניגוד לפסיקות קודמות שניתנו על ידי בית המשפט העליון, ואשר הקשו לתבוע בישראל תאגידים רב לאומיים שפועלים בארץ באמצעות חברות מקומיות

זאק דחוביץ, מנכ"ל FAST CORPORATE: "לאחר שפגעה קשות בעסקי החברה שלנו, ניסתה מיקרוסופט העולמית להערים עלינו קשיים נוספים ולמנוע מאיתנו לפנות לבית המשפט בישראל על מנת לקבל סעד מתאים. אני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתנו ובכך פתח צוהר חשוב גם לתביעות עתידיות נגד גופי ענק רב לאומיים שמנסים להתנער מהליכים משפטיים בישראל. מיום הגשת התביעה אנו טענו שמיקרוסופט ישראל היא נציגה של מיקרוסופט לכל דבר ועניין, ולא רק כשמתאים ונוח לה לשווק מוצרים לקהל ישראלי"
בפסק דין שניתן השבוע על ידי בית המשפט העליון (כב' השופטת רות רונן), הבהיר בית המשפט העליון כי כאשר מוגשת בישראל תביעה כנגד חברה רב לאומית, ניתן להמציאה לחברת הבת שפועלת בישראל בעניינים קשורים, ואין מקום לבחינה קפדנית האם חברת הבת עוסקת בתת התחום המסוים הנוגע לתובענה. בכך למעשה, שב ופתח בית המשפט העליון את האפשרות להגשת תביעות כנגד חברות רב לאומיות בישראל, אשר פועלות לשווק את מוצריהן בישראל באמצעות חברות מקומיות.
הפסיקה ניתנה בעקבות תביעה שהגישה באוגוסט האחרון חברת הטכנולוגיה הישראלית FAST CORPORATE כנגד מייקרוסופט העולמית ומייקרוסופט ישראל, בטענה שהאחרונות פועלות לחסימת התוכנה שלה המשמשת כחנות אפליקציות על גבי מערכת ההפעלה WINDOWS, באופן שפוגע קשות בעסקי החברה ומעלה חשש כבד לפגיעה בתחרות. יחד עם כתב התביעה הוגשה גם בקשה לסעדים זמניים שימנעו ממיקרוסופט להמשיך ולחסום את חנות האפליקציות באופן מיידי. הן כתב התביעה והן הבקשה הומצאו במשרדי מייקרוסופט ישראל, גם עבור מייקרוסופט העולמית.
העליון הפך את החלטת בית המשפט המחוזי ופסק בניגוד למגמה שהסתמנה בפסיקות קודמות
במסגרת הדיון בבקשה לסעדים זמניים, קבע בית המשפט המחוזי כי כתב התביעה לא הומצא כדין למייקרוסופט העולמית, הואיל ולא הוכח שמייקרוסופט ישראל עוסקת בניטור תוכנות או הייתה מעורבת בקבלת ההחלטה לחסימת התוכנה של התובעת באמצעות מערכת ההפעלה WINDOWS.
התובעת לא השלימה עם החלטת בית המשפט המחוזי, ובאמצעות עוה"ד יוסי רוזנבלום, משה ברהוד ובני אשכנזי ממשרד שטיינמץ הרינג גורמן ושות', הגישה בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה.
במסגרת ההחלטה בערעור, קבע בית המשפט העליון כי על אף שמייקרוסופט ישראל אינה עוסקת בניטור תוכנות כמו גם בקבלת ההחלטה על חסימתה של תוכנת התובעת, הרי שדי בכך שהיא פועלת בקידום ושיווק מערכת ההפעלה ותוכנת האנטי-וירוס של מייקרוסופט העולמית, באמצעותן נחסמת תוכנת התובעת, על מנת שתיחשב כנציגתה של מייקרוסופט העולמית בהליך.
זאק דחוביץ, מנכ"ל FAST CORPORATE: "לאחר שפגעה קשות בעסקי החברה שלנו, ניסתה מיקרוסופט העולמית להערים עלינו קשיים נוספים ולמנוע מאיתנו לפנות לבית המשפט בישראל על מנת לקבל סעד מתאים. אני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתנו ובכך פתח צוהר חשוב גם לתביעות עתידיות נגד גופי ענק רב לאומיים שמנסים להתנער מהליכים משפטיים בישראל. מיום הגשת התביעה אנו טענו שמיקרוסופט ישראל היא נציגה של מיקרוסופט לכל דבר ועניין, ולא רק כשמתאים ונוח לה לשווק מוצרים לקהל ישראלי או להעסיק כאן עובדי פיתוח".
ראוי לציין, כי בפסיקות קודמות שניתנו על ידי בית המשפט העליון, הסתמנה מגמה של הקשחה בכללי ההמצאה לתאגידים רב לאומיים אשר פועלים בישראל באמצעות חברות מקומיות, ואולם כעת כב' הש' רונן סטתה ממגמה זו וקבעה שאין מקום לבחינה דווקנית ודקדקנית ביחס לשאלה האם חברת הבת בישראל עוסקת מטעמה של החברה הרב לאומית בתת התחום הספציפי שבעניינו הוגשה התביעה.
בכך למעשה, שב ופתח בית המשפט העליון את האפשרות להגשת תביעות כנגד חברות רב לאומיות בישראל, אשר פועלות לשווק את מוצריהן בישראל באמצעות חברות מקומיות.
התביעה: מחיקת מאות אלפי משתמשים ונזק של מיליוני שקלים רבים
בחודש אוגוסט האחרון, הגישה חברת ההיי טק הישראלית, Fast Corporate, לבית המשפט המחוזי בת"א כתב תביעה ובקשה לצו מניעה נגד חברת מייקרוסופט קורפוריישן ומייקרוסופט ישראל, בגין חסימת חנות האפליקציות שלה, מחיקת דה-פאקטו של יותר ממיליון משתמשים וחשש לפגיעה בתחרות.
חברת Fast Corporate פיתחה את PC APP STORE שהינה למעשה חנות אפליקציות הפועלת על גבי מערכות ההפעלה השונות של WINDOWS המותקנות על מחשביהם (הנייחים או הניידים) של לקוחותיה, ומספקת פלטפורמה מקורית ונוחה לשימוש אשר מנגישה ומוכרת לקהל לקוחותיה שלל תוכנות ואפליקציות. מכתב התביעה עולה כי לאחרונה, באופן תמוה ובלתי מוסבר, החליטו במיקרוסופט לחסום ולמנוע את התקנתה והפעלתה של חנות האפליקציות במערכות ההפעלה השונות של WINDOWS. כתוצאה מכך, טוענת התובעת, נגרמו לה נזקים ישירים ועקיפים של עשרות מיליוני שקלים.

בתגובה לכתב בתביעה טענו במיקרוסופט ישראל כי אינם צד לתביעה וגם אינם כתובת להמצאת כתב התביעה עבור מייקרוסופט העולמית, מאחר והם אינם עוסקים בניתור תוכנות או בקבלת החלטות לגבי סיווגן. עוד טענה מיקרוסקופט ישראל, כי היא מקדמת את עסקיה של מייקרוסופט העולמית אך איננה מוכרת בפועל את מוצריה. בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדתה והשבוע, כאמור, הפך בית המשפט העליון את ההחלטה ופתח את הדלת לתביעה בישראל.
Fast Corporate נוסדה על ידי זאק דחוביץ, יזם סידרתי וקצין חקירות במיל' ביחידה לאיתור נעדרים. משרדי החברה ממוקמים ברעננה והיא מעסיקה כ-50 עובדים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il