TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

תיגי חודרת במהלך אסטרטגי לאירופה


צביקה קליר - מנכל תיגי
חתמה על מזכר הבנות לרכישת שליטה בחברה אוסטרית בתחום החום באנרגיה מתחדשת
מערכת טלנירי | 10/12/23, 17:11
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
החברה האוסטרית הינה חייב של החברה, במסגרת בקשה להסדר הליכים
תיגי סולאר מודיעה כי ביום 9 בדצמבר 2023 חתמה החברה על מזכר הבנות לפיו תרכוש החברה 90% ממניות חברת SOLID Solar Energy Systems GmbH מבעלי המניות הנוכחיים בסוליד בתמורה ל- 1 אירו. יתרת 10% מהמניות יוותרו בידי בעל השליטה הקיים (או קרובו) וישועבדו לחברה להבטחת מצגים בנוגע למצב החברה. בנוסף, בעל השליטה הקיים צפוי לקבל 150 אלפי אירו בהתקיים אבני דרך שיקבעו בהסכם המפורט.
סוליד הינה חברה מובילה בתחום מערכות תרמו-סולאריות לתעשייה וחימום איזורי (district heating), אשר הקימה עד כה למעלה מ-200 מערכות ברחבי העולם והינה, בין היתר, שותפה ב-45% במערכת שהוקמה במשותף עם תיגי בקליפורניה למפעל תעשייתי גדול. תיגי רואה בהשתלטות על סוליד הזדמנות לשלב בין הטכנולוגיה של תיגי ליכולת הייזום והביצוע של פרויקטים של חום באנרגיה מתחדשת הזדמנות משמעותית לחדירה לשווקים חדשים וגידול בהכנסות.
לסוליד קיים חוב לחברה בסך של כ- 700 אלפי דולר. ביום 6 בדצמבר 2023 הוגשה על ידי סוליד בתאום עם תיגי בקשה לבית המשפט באוסטריה בו התבקש בית המשפט לאשר לחברה לבצע הליך של ארגון מחדש (Restructuring), הליך אשר במהותו דומה להליך של הסדר חוב הנהוג בישראל. עיקרי הליך הארגון מחדש :
מחיקת 80% מחובותיה של סוליד, המסתכמים בסך כ- 5.2 מיליון אירו (לא כולל החוב לתיגי) והחזר 20% מיתרת החובות לנושיה בפריסה של עד שנתיים. סכום זה יכול ויגדל בהתאם לתביעות חוב שיוגשו.
בתקופה שבין הגשת הבקשה להסדר חוב לבית המשפט ועד לאישורו של הסדר החוב על ידי בית המשפט (לפי הערכה שנמסרה לחברה צפוי כי הסדר החוב יאושר עד חודש אפריל 2024), מי שיפעיל את סוליד יהיה נאמן שימונה על ידי בית המשפט באוסטריה. בתקופה זאת החברה תממן את הפעילות של סוליד. מימון זה מוערך בעד כ- 150 אלפי אירו לכל חודש וישולם על ידי החברה בכל חודש.
העיסקה מותנית בהתקיימות תנאים מתלים נוספים ומובהר כי ביצוע הסדר החוב לפי הצעת החברה כמפורט במזכר ההבנות כאמור כפוף לאישור רוב רגיל מבין נושי סוליד ואישור בית המשפט באוסטריה. בכוונת החברה לבצע בדיקת נאותות לסוליד. בכוונת החברה לבדוק אפשרויות מימון הקיימות לחברה לצורך מימון העסקה והפעלת סוליד. עקב כניסת סוליד להליך של הסדר חוב כאמור צפוי שחלק מהותי מהחוב, אם לא כולו, לא יוחזר לחברה. החברה צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים הפרשה לירידת ערך בגין מלוא יתרת ההלוואה.
צביקה קליר, מנכ"ל תיגי אומר כי שיתוף הפעולה עם סוליד החל בפרוייקט בהיקף של כ-5 מיליון דולר בארה"ב, שבה יש לשתי החברות פוטנציאל עיסקי גדול מאוד. סוליד היא חברת פרוייקטים אירופאית הפועלת בין היתר בתחומים ובפריסה גיאוגרפית המשלימים לאלה של תיגי. המהלך בו תיגי בו רוכשת שליטה בסוליד הינו בעל משמעות אסטרטגית בכך שתתאפשר לחברה (תיגי + סוליד) לחדור לאירופה ולאסיה בתחומים שיש להם ביקוש רב עקב מחירי האנרגיה (גז ונפט) ומגמות רגולטוריות המעודדות חימום באנרגיה מתחדשת.
אודות תיגי
החברה פועלת בתחום מערכות החום המסחריות והתעשייתיות הכוללות מרכיבי אנרגיה מתחדשת. החברה מספקת פתרונות הנדסיים ייחודיים, סביבתיים וחסכוניים לייצור אנרגיה תרמית סולארית ובחישמול, אגירתה ואספקתה לצרכנים בשוק התעשייתי והמסחרי, בארץ ובעולם. המערכות כוללות, במרבית המקרים, מערכי קולטי שמש בעלי בידוד שקוף מפיתוח החברה ו\או קולטי שמש קונבנציונליים, משאבות חום תעשייתיות, פתרונות אגירה, ומערך בקרה מתקדם עם שירותים בענן. הטכנולוגיה מוגנת בכ-60 פטנטים שהתקבלו ברחבי העולם. בין לקוחות החברה נמנים ארגונים וחברות מהמובילים בישראל ובעולם: Ball Corporation, שטראוס, קוקה קולה, אלביט, יוניליבר, עוף טוב, משרד הביטחון ועוד.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il