TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

ביג מרכזי קניות מציגה ברבעון השלישי לשנת 2023 המשך צמיחה


ביג
ההכנסות ברבעון השלישי לשנת 2023 צמחו בכ-16.9% לכ-495.2 מיליון שקל
ה-NOI ברבעון גדל בכ-23.3% לכ-362.2 מיליון שקל
ה-FFO הריאלי ברבעון גדל לכ-194.6 מיליון שקל

החל מפרוץ מלחמה חרבות ברזל, נקטה ביג בצעדים משמעותיים לתמיכה בחיזוק החוסן של שוכריה, על בסיס מנגנון הקלות, מתוך הסתכלות ארוכת טווח;
ביג רואה חשיבות רבה בחזרה מהירה של המשק לתפקוד מלא ופועלת בהתאם

פדיונות מרכזי ביג בישראל (Same Centers) צמחו בתשעת החודשים הראשונים של 2023 בכ-3.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

אסף נגר, משנה למנכ"ל ביג: "ב-7 באוקטובר פרצה מלחמת "חרבות ברזל" שהחלה עם מתקפה נפשעת על ישובי עוטף עזה. החברה ועובדיה משתתפים באבלן הכבד של משפחות הנרצחים והנופלים, מייחלים להחלמת הפצועים ולהחזרת החטופים במהרה, ומחזקת את ידי חיילי צה"ל וכל זרועות הביטחון. מתחילת המלחמה הובילה ביג צעדים משמעותיים לתמיכה בחיזוק החוסן של שוכריה, ופעלה לייצור מנגנון הקלות שיסייע להם לשמור על יציבות, וזאת מתוך הסתכלות ארוכת טווח ורצון להבטיח את יכולת השוכרים לשוב לתפקוד מרבי בהקדם. כחלק מפורום העסקים גם קידמנו מהלך רחב לגיוס תרומות וחלוקת תווי קניה ישירות לתושבי הדרום שנפגעו, וכן פעילויות נוספות במסגרת מרכזי הקניות שלנו, שפרט לקרית שמונה, חזרו בהדרגתיות לפעילות מלאה החל מהשבוע השני למלחמה.
ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023 הצגנו המשך צמיחה בהכנסות, ב-NOI וב-FFO. העובדה שמחצית מפעילות החברה אינה בישראל מביאה לידי ביטוי בימים אלו באופן החד ביותר את היתרון התחרותי שיש לחברה מעצם פיזור פעילותה על פני מספר שווקים זאת בנוסף לתמהיל השוכרים המגוון במרכזי הקניות שלנו אשר בשונה מהקניונים אינו מוטה אופנה.
לחברה איתנות וגמישות פיננסית משמעותית, נזילות גבוהה, פריסת חוב נוחה לטווח הארוך, קווי אשראי בהיקפים משמעותיים, הסכמי ליווי חתומים בגין הפרויקטים בהקמה ונכסים לא משועבדים בהיקף של 4 מיליארד שקל אשר יאפשרו לחברה לצלוח בצורה מיטבית את תקופת אי הוודאות אשר אנו חווים בימים אלו לצד היכולת לנצל הזדמנויות שצפויות להגיע.
אנחנו מאמינים בחוסנו של המשק הישראלי וביכולתו לצלוח תקופה קשה זו ולחזור לצמיחה ושגשוג בהקדם, ולאור זאת אנחנו ממשיכים להתקדם בהתאם לתכניות העבודה בביצוע ושיווק של הפרויקטים השונים בהקמה שצפויים להוות מנוע צמיחה משמעותי בשנים הקרובות".
חברת "ביג מרכזי קניות" פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023. להלן עיקרי התוצאות באיחוד אפקטיבי (כולל אפי נכסים) כפי שפורסמו במצגת החברה:

ההכנסות ברבעון השלישי צמחו בכ-16.9% לכ-495.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-423.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נבע מעלייה בהכנסות אפי נכסים, וכן מהמשך הרחבת הפעילות במזרח אירופה (רכישת נכסים במונטנגרו, פולין והשלמת הקמת מרכז נוסף בסרביה), יתרת הגידול נבע מעלייה ריאלית ואיפלציונית בהכנסות שכ"ד ודמי ניהול.
ה-NOI ברבעון גדל בכ-23.3% לכ-362.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-293.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
ה-FFO הריאלי ברבעון עלה בכ-3% לכ-194.6 מיליון שקל, לעומת כ-189.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2022. יצוין כי ה-FFO ברבעון הנוכחי מוטה כלפי מטה בהיקף של כ-5.5 מיליוני ₪ וזאת עקב העברת הפעילות התעשייתית של קניאל למפעל החדש בקרית גת.
במהלך הרבעון נרשמה עלייה של כ-146.1 מיליון שקל בשווי של נדל"ן להשקעה ונדל"ן בהקמה, לעומת עליית שווי של כ-270.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. סה"כ שווי נדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בפיתוח עומד על כ-26.6 מיליארד שקל.
החברה סיימה את הרבעון השלישי לשנת 2023 עם רווח נקי של כ-208.3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-212.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון על אף הגידול בפרמטרים התפעוליים נובע מעלייה חדה יותר בשווי הנדל"ן להשקעה אשתקד.

ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2023 צמחו בכ-22% לכ-1.39 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.14 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול נבע מעלייה בהכנסות אפי נכסים, וכן מהמשך הרחבת הפעילות במזרח אירופה (רכישת נכסים במונטנגרו, פולין והשלמת הקמת מרכז נוסף בסרביה), יתרת הגידול נבע מעלייה ריאלית ואינפלציונית בהכנסות שכ"ד ודמי ניהול.
ה-NOI בתקופה גדל בכ-26.2% לכ-1.03 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-817.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ה-FFO הריאלי בתקופה עלה בכ-12.4% לכ-579.5 מיליון שקל, לעומת כ-515.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2022. כאמור לעיל, ה-FFO בתקופה מוטה כלפי מטה בהיקף של כ-11 מיליוני ₪ וזאת עקב העברת הפעילות התעשייתית של קניאל למפעל החדש בקרית גת.
במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2023 נרשמה עלייה של כ-222.6 מיליון שקל בשווי של נדל"ן להשקעה ונדל"ן בהקמה, לעומת עליית שווי של כ-772.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים לשנת 2023 עם רווח נקי של כ-522.7 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-774.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה על אף הגידול בפרמטרים התפעוליים נובע מכך שבתקופה המקבילה אשתקד רשמה החברה עלייה גדולה יותר בשווי נדל"ן להשקעה.

שיעור התפוסה בנכסים בישראל עומד על 100% בקירוב, בסרביה ובמדינות הבלקן על כ-96.6% ובארה"ב על כ-96.4%.

פדיונות במרכזי ביג בישראל– בתשעת החודשים הראשונים של 2023 נרשם גידול של כ-3.7% בפדיונות החברה בישראל לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

פדיונות במרכזי ביג בסרביה – בתשעת החודשים הראשונים של 2023 נרשם גידול של כ-10.4% בפדיונות החברה בסרביה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

פדיונות במרכזי אפי ברומניה – בתשעת החודשים הראשונים של 2023 נרשם גידול של כ-15.4% בפדיונות אפי נכסים ברומניה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.


עיקרי מאזן החברה (חלק ביג אפקטיבי) נכון ל-30.9.2023:

סך המאזן עלה לכ-33.15 מיליארד שקל.

סעיפי הנדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בפיתוח (חלקה האפקטיבי של החברה) הסתכמו לכ-26.6 מיליארד שקל. לחברה פיזור גאוגרפי רחב כאשר כ-48% מהנכסים בישראל, כ49% במזרח אירופה והיתרה כ-3% בארה"ב.

ההון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה עלה לכ-10.76 מיליארד שקל, לעומת כ-9.41 מיליארד שקל בסוף שנת 2022. עיקר הגידול נובע מגידול בקרנות הון בגין תרגום הדוחות הכספיים ומהרווח הנקי בתקופה. בנוסף, ביצעה החברה במהלך התקופה הנפקת הון בהיקף של כ-200 מיליון שקל כנגד רכישת 3.2% ממניות חברת הבת אפי נכסים.
החברה שומרת על נזילות וגמישות פיננסית גבוהה: נכון ל-30.9.2023 לחברה יתרות מזומנים ופיקדונות בהיקף של כ-1.03 מיליארד שקל (ללא אפי נכסים) ומסגרות אשראי חתומות ופנויות בהיקף של כ-733 מיליון שקל (מעבר למסגרות אשראי בגין הסכמי ליווי של פרויקטים בייזום ובהקמה). בנוסף, נכון למועד הדוח לחברה נכסים פנויים משעבודים בהיקף של כ-4.5 מיליארד שקל מתוכם כ-3.9 מיליארד נכסים מניבים וכן, למועד פרסום הדוח לחברה אחזקה במניות סחירות שאינן משועבדות של אפי נכסים בשווי של כ-1.9 מיליארד שקל. יתרות המזומנים, קווי האשראי והנכסים הפנויים אינן כוללות יתרות של אפי נכסים.

ביג מרכזי קניות, בניהולו של חי גאליס, הוקמה על ידי מר יהודה נפתלי ועוסקת בעיקר בהפעלת מרכזים מסחריים בישראל ומזרח אירופה. מרכזי הקניות של הקבוצה נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: הקבוצה הראשונה עליה נמנים עיקר נכסי הקבוצה, כוללים מרכזים מסחריים פתוחים חד קומתיים, הממוקמים בדרך כלל בסמוך לצירי תנועה ראשיים ומאפשרים גישה נוחה וחניה חופשית לרווחת קהל המבקרים. הקבוצה השנייה כוללת קניונים ומרכזי קניות מסוג Life Style אשר משלבים בילוי וקניות תוך דגש על חווית לקוח. עם רכישת השליטה באפי נכסים הרחיבה החברה בצורה ניכרת את פעילותה בתחום המשרדים והדיור להשכרה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il