TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות נדל"ן

פסק דין ראשון מסוגו מאשר את עמדת משרד הבינוי והשיכון

אתמול התקבל פסק דין של ועדת ערר בבית המשפט המחוזי בתל-אביב יפו שמאשר את החלטתו של ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון, להכיר במארגנת קבוצת רכישה, חברת רום כנרת נכסים והשקעות בע"מ, כיזם המוכר דירות אשר ביצעה עבירות חוק מכר נוכח אי הבטחת כספי הרוכשים.

עיצום כספי בסך של כרבע מיליון ₪ הוטל על החברה וחקירה מקיפה בקשר לכלל ההתקשרויות בפרויקט תיפתח בימים הקרובים

במסגרת חקירה והליך מנהלי שנוהל מול חברת רום כנרת נכסים והשקעות בע"מ, נמצא כי החברה פעלה כמוכר דירות בפרויקט בבת-ים בכסות של ארגון קבוצת רכישה. בין היתר – עלה כי החברה מכרה לרוכש דירה ספציפית, תוך שנקבע לה מחיר סופי ותאריך מסירה, הקרקע נשארה בבעלות החברה וכל זאת בזמן שהחברה שלטה בכל הפעולות בפרויקט (נוסף על נסיבות נוספות אחרות). בנוסף, החברה לקחה על עצמה את ההתחייבויות לעיל תוך התקשרות ישירה בינה לבין הרוכש ואמירה כי התקשרות זו גוברת על הוראות הסכם השיתוף המקובל בפרויקטים מסוג קבוצות רכישה.

חשוב לציין כי מארגני קבוצות רכישה אינם כפופים לחוק המכר ובהתאם, אינם נדרשים לספק בטוחות לחברי הקבוצה ו/או לעמוד ביתר החובות הקבועות בחוק המכר. אך לצד זאת, לא כל פרויקט אשר מציג את עצמו כקבוצת רכישה, הוא אכן כזה, על פי מהותו.

המבחן לעניין זה איננו אופן הצגת הפרויקט וכותרות המסמכים, כי אם מערכת היחסים המשפטית שבין כלל הצדדים לפרויקט.

עמדת הממונה, כפי שהוצגה בבית המשפט הייתה כי אין אפשרות לקבל כמובן מאליו את האופן שבו הגדירו הצדדים לעסקה את ההסכם ביניהם, ויש לבחון את הדברים על פי מהותם האמתית. לולא כך היה הדבר, כל הסכם הכולל כותרת אשר אינה "מכר דירה", לכאורה, היה מקבל פטור אוטומטי מחוק המכר, ללא תלות במהות המשפטית של ההסכם אשר נקבעת על פי ההסדרים שבו. תוצאה כזו לא ניתן לקבל שכן מדובר בעקיפה בוטה של הוראות החוק.

ערר שהגישה החברה נדחה אתמול בפסק דין מפורט בו נקבע, בין היתר, כדלקמן:

מנכ"ל משרד הבינו והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "הנחתי את האגף להגנה על רוכשי הדירות במשרד להמשיך לפעול בתקיפות מול כל גורם הפועל בניגוד להוראות חוק המכר. אנו נחושים להיאבק במפרי חוק על מנת לאפשר שוק נדל"ן בטוח עבור כלל העוסקים בדבר ובדגש על רוכשי דירות, שעומדים לרוב מול חברות גדולות ובעלות אמצעים".

ממונה חוק המכר, עמית גריידי: "מטרת חוק המכר הינה להגן על רוכשי הדירות. כל שיטה בה מוכרים מנסים לעקוף את החוק מעמידה בסיכון את רוכשי הדירות. אנו ממליצים ואף דורשים מרוכשי דירות לעמוד על הזכויות המגיעות להם על פי חוק ולהתייעץ עם אנשי מקצוע מקום בו קיים ספק".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il