TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

בנק דקסיה ישראל מוכר תיק אשראי של 1.5 מיליארד ₪ להראל ולכלל


דקסיה
צעד משמעותי ראשון ביישום האסטרטגיה החדשה להגדלת התשואה להון של הבנק
בנק דקסיה ישראל חתם אתמול על הסכם עם הראל וכלל למכירת תיק אשראי מוניציפאלי בהיקף של כ- 1.5 מיליארד ₪.
עסקה זו מהווה פריצת דרך בשוק הישראלי כעסקה ראשונה למכירת תיק אשראי מוניציפאלי, וזכתה להתעניינות וביקוש רב מצד השוק.
מדובר בצעד משמעותי ראשון ביישום האסטרטגיה והמודל העסקי החדשים של הבנק שאושרו לפני כחודשיים.
מכירת התיק, שכפופה לאישור בנק ישראל, נועדה לשחרר עודפי הון שרותקו לצורך עמידת הבנק במגבלות בנק ישראל על ריכוזיות לווים, ובשלב השני, לחלק דיבידנדים מיוחדים בהיקף כולל של כ 500 מיליון ש"ח. הבנק ימשיך לנהל את תיק האשראי מול הלקוחות כבעבר.

בהתאם לתכנית האסטרטגית החדשה של הבנק, צפויה עלייה משמעותית בתשואה על ההון של הבנק מרמה של 5.5% בשנת 2016 לרמה של מעל 10% משנת 2019, יחד עם המשך שמירה על רמת הלימות ההון הגבוהה והאיכותית במערכת הבנקאית.

מנכ"ל בנק דקסיה ישראל, אוליבייה גוטמן, מסר שמכירת תיק הלוואות מוניציפאליות מהווה מהלך משמעותי באסטרטגיה החדשה, היא ייחודית וראשונית במערכת הבנקאית וצפויה לשפר את התשואה להון תוך חלוקת דיבידנדים. מהלך זה מהווה תשתית למודל עסקי חדש לבנק, תוך ניצול הידע המעמיק והמקצועיות הייחודית של הבנק בסקטור המוניציפאלי, לפיתוח שיתופי פעולה עם גופים מוסדיים והרחבת פעילות הבנק.

מכירת תיק האשראי נעשתה בהובלת המשנה למנכ"ל הבנק, זהר צאלים, בליווי בית ההשקעות ווליו בייס (Value Base), בהובלת המנכ"ל עידו נויברגר. מצד הרוכשים העסקה נוהלה ע"י סמנכ"ל ומנהל מחלקת אשראי בהראל, איציק טוויל, וע"י סמנכ"ל בכיר ומנהל אגף אשראי והשקעות אלטרנטיביות בכלל, קובי שלום. הבנק יוצג על-ידי עו"ד גל פיינגולד ממשרד מיתר והראל וכלל יוצגו על-ידי עו"ד יונה גושן-גוטשטיין ממשרד אגמון.

בנק דקסיה ישראל מעניק שירותי בנקאות לסקטור המוניציפאלי ומרחיב את פעילותו למימון תאגידים בעיקר בעסקאות הנשענות על פעילות עם הסקטור הציבורי. הבנק פעיל בשוק ההון באמצעות הנפקת אגרות חוב בבורסה. בנק דקסיה ישראל מדורג AA- (עם השלכות חיוביות בעקבות ההודעה על התכנית האסטרטגית החדשה) ע"י חברת S&P מעלות.




טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il