TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

טיפ כלכלי למשקיע, אינפיניטי בית השקעות


אינפיניטי - בית השקעות
נכתב על ידי ערן צחי
נציבת שוויון ההזדמנויות בעבודה, והממונה על התעסוקה במשרד הכלכלה יצאו לפני שבועיים בקמפיין משותף הקורא למעסיקים לא לוותר על עובדים בשל דעות קדומות, תחת המסר: "אלוף בזריקת קורות חיים לפח - העסק שלך מפסיד מזה". הקמפיין מתבסס על דמויות שהן חלק בלתי נפרד מהנוף של החברה הישראלית: אם לשלושה ילדים, דוקטור ערבי ומתכנת חרדי. נציבת שיוויון הזדמנויות בעבודה, עו"ד ציונה קניג-יאיר, אמרה על רקע עליית הקמפיין: "המצב בשוק העבודה מחייב שינוי. האוכלוסייה בישראל מגוונת וכך צריך להיות גם שוק העבודה שלנו". הנציבות הינה גוף מעוגן ועצמאי במשרד הכלכלה והיא פועלת למיגור האפליה והטמעת ערכי השוויון בשוק העבודה ומבקשת להתמודד עם קשיי האכיפה במישור האזרחי.
מהנתונים של משרד הכלכלה עולה תמונה די עגומה בנוגע לשוק העבודה הישראלי, שכן באופן קבע הוא מדיר אוכלוסיות שלמות. כך לדוגמא: שיעור התעסוקה של נשים ערביות עומד על 30.5% בלבד. שיעור התעסוקה של גברים חרדים עומד על 44.5% בלבד. קיימים פערי שכר עצומים (34%) בין נשים לגברים. 60% מהמעסיקים סבורים שנשים לא יכולות למלא את כל התפקידים הקיימים במקום העבודה. 80% מהציבור סבורים שאימהות לילדים קטנים ונשים סובלות מאפליה בשוק העבודה. 86% מהציבור סבורים שמבוגרים [45+] סובלים מאפליה בשוק העבודה. 81% מהציבור סבורים שערבים סובלים מאפליה בשוק העבודה ואילו 80% מהציבור סבורים שאתיופים סובלים מאפליה בשוק העבודה.
היעד של משרד הכלכלה להגביר את המודעות לקיומו של חוסר השוויון השורר בשוק התעסוקה הינו חלק ממגמה עולמית. במקומות אחרים בעולם מנסים גופים ממשלתיים לצד חברות אזרחיות לקדם את המודעות לנושא, אם באמצעות העצמה נשית במקום העבודה, או בניית תדמית המטשטשת הבדלים בין גזעים שונים, דוגמא בולטת היא חברת האופנה בנטון שנודעת בסיסמא:
"United Colors Of Benetton". אין ספק שגם לרשת האינטרנט יש תרומה נכבדה לתחושה שהעולם הפך לקטן ונגיש עבור מיליארדי בני אדם, בדומה ל"כפר גלובלי". על כן יש להיערך להתגברות טשטוש הגבולות הפיזיים.
ארה"ב אשר נודעת בכינוי "ארץ ההזדמנויות והאפשרויות המקצועיות הבלתי מוגבלות", מאכלסת קשת רחבה של מיעוטים מכל רחבי העולם. ללא הבדל דת, גזע מין ניתן למצוא מקומות עבודה בהם עובדים זה לצד זה: יהודים, נוצרים, מוסלמים, היספניים, אפריקאים, הודים ועוד. אבל כמו בישראל, גם בארה"ב לא הכול מושלם וגם במדינות המאוחדות של ארה"ב קיימת הפלייה לרעה על אף האיסור, כך שלא כל מקומות העבודה מקדשים את חובת מתן ההזדמנויות התעסוקה.
לאחרונה, המודעות לנושא הגיעה גם לעולם הפיננסים כשחברת ALPS and Denver Investments יצרה בסוף פברואר האחרון תעודת ETF Workplace Equality Portfolio (סימול: EQLT) המורכבת ב-100% מחברות שמקדמות באופן מוצהר את נושא שוויון הזדמנויות התעסוקה בשוק העבודה האמריקאי ללא הבדל בדת, מין ובהעדפות מיניות. הקריטריון המוביל של תעודת זו דורש שהחברות הנכללות חייבות לתמוך בהעסקת לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים, כלומר, בכל אותן חברות אין אפליה על רקע מיני או זהות מגדרית.
בין ההחזקות הגדולות של התעודה ניתן למצוא את רשת חנויות הספרים האמריקאית BARNES & NOBLE, AMERICAN AIRLINES, ELECTRONIC ARTS, LEXMARK INTERNATIONAL, חברת הביומד BIOGEN, ענקית האלומיניום ALCOA, ענקית הפרמצבטיקה ELI LILLY, חברת האופנה ABERCROMBIE & FITCH, חברת האופנה NIKE ועוד רבות אחרות. בסה"כ תעודת זו מורכבת מ-162 חברות ציבוריות אשר חרטו על דיגלן לקדם את שוויון ההזדמנויות בשוק התעסוקה ללא אפליה.
שורה תחתונה:
Workplace Equality Portfolio הינה תעודה בהקמה ועל כן אין מספיק נתונים על תשואות העבר שלה, אנו לא ממליצים להשקיע בה. תעודה זו ממחישה את התהליכים הסוציו אקונומיים-חברתיים המתרחשים בעולם אשר זוכים להתייחסות חשובה מצד עולם הפיננסים. מכאן שתמיכה בשוויון הזדמנויות וזכויות אדם במקום העבודה לא מתקיימת רק באמצעות מחאות והפגנות, אלא יכולה לקבל ביטוי גם באמצעות שימוש בכלי השקעה שונים.
אין לראות במאמר זה המלצת השקעה במניות של החברות המוזכרות בו. הטיפ רלוונטי למועד כתיבתו. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור באתר http://www.google.com/finance אשר החברה מניחה שהינו מידע מהימן, וזאת, מבלי שביצעה בדיקות עצמאיות לשם בירור מהימנותו.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il