TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

שיפור מסוים ברמת הפעילות הכלכלית בישראל חרף המשך המלחמה


לוגו טלנירי
מדובר בהמשך ההתפתחות של שגרה כלכלית בזמן מלחמה, בין התופעות הבולטות, יש ירידה במספר הנעדרים ממקומות עבודה ,שיעורי האינפלציה בארה"ב נותרו מעל 3% לשנה והפד צפוי להפחית את הריבית רק ביוני
מערכת טלנירי | 14/3/24, 15:15
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב

·       מדובר בהמשך ההתפתחות של שגרה כלכלית בזמן מלחמה


·       בין התופעות הבולטות, יש ירידה במספר הנעדרים ממקומות עבודה        


·       שיעורי האינפלציה בארה"ב נותרו מעל 3% לשנה והפד צפוי להפחית את הריבית רק ביוני  


 





על פי סקר המגמות במגזר העסקי, בחודש פברואר חלה התאוששות הדרגתית נוספת ברמת הפעילות של מרבית ענפי המשק. בלטו בהקשר הזה, בין היתר, ענפי התעשייה ומגזר שירותי הייטק בהם נרשמה עלייה בהזמנות המקומיות ומחו"ל. גם ענפי המסחר דווחו על התרחבות בפעילות. מאידך, נמשכה ההתכווצות בענף הבנייה. כללית, רכיב המצב הנוכחי השתפר מעט, אולם רמתו עדיין נמוכה מזאת לפני המלחמה. גם ברכיב הציפיות לעתיד חל שיפור.


 


אמנם חלה עלייה ברכישות בכרטיסי אשראי אך אמון הצרכנים נותר עדיין נמוך יחסית. בחודש ינואר הרכישות בכרטיסי אשראי עלו 5.7% יחסית לרמה בספטמבר החולף, כלומר לפני המלחמה, בין היתר בהשפעת מיעוט הנוסעים הישראלים לחו"ל. מעבר לכך, מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים וחברת KANTAR השתפר מעט יחסית מהירידה שחלה עם תחילת המלחמה באוקטובר 2023. מדד זה עמד על 126.8 נקודות בממוצע של אוגוסט ספטמבר 2023, הוא ירד ל- 122.5 באוקטובר ומאז עלה ל- 123.7 נקודות בממוצע של ינואר ופברואר השנה. אין ספק שהסנטימנט של כמעט כל משק בית בישראל מושפע מהמלחמה.


 


בשוק העבודה ניכר שיפור הבא לידי ביטוי בירידה במספר הנעדרים ממקום העבודה. על רקע גיוס מילואים נרחב, באוקטובר האחרון נעדרו ממקום העבודה כ- 765 אלף עובדות ועובדים. מספר הנעדרים מראה ירידה מתמשכת לאורך זמן. בנובמבר 2023 נתון הנעדרים היה 400 אלף, בדצמבר המספר ירד ל- 285 אלף ובינואר השנה מספר הנעדרים הגיע ל- 180 אלף.


 


בתחום הנדל"ן למגורים, בחודש ינואר בוצעו 8,053 עסקאות, רמה שהיא כ- 14% מעל הרמה בינואר 2023. הגידול בעסקאות בינואר יחסית לחודש הקודם התרכז בדירות חדשות, כולל בסבסוד ממשלתי, בעיקר באזור העיר רחובות היכן שקבלנים יצאו עם מבצעי מכירות משמעותיים. מדובר בעלייה בהיקף העסקאות בהשוואה לחודש המקביל בשנה הקודמת לראשונה מאז מרץ 2022, חודש לפני שבנק ישראל החל להעלות את הריבית במשק. נתון מעניין נוסף הוא שלמרות המחסור בכוח אדם בענף, לא נרשמה התארכות משמעותית של משך הזמן המקסימלי עד למסירת הדירה—זאת על פי חוזים שנחתמו בחודש ינואר.


 


כנסת ישראל צפויה לאשר בקרוב את תקציב המדינה המעודכן לשנה הנוכחית, עם תקרת גרעון של 6.6% מהתוצר. בינתיים, גרעון הממשלה ב- 12 החודשים שהסתיימו בפברואר עלה ל- 5.6% מהתוצר. מתחילת השנה הוצאות הממשלה עלו 44% לעומת התקופה המקבילה ב- 2023. גם בנטרול הגידול בהוצאות הישירות הקשורות למלחמה, ההוצאות האחרות עלו 16%. בצד ההכנסות ממסים חלה הפתעה חיובית כאשר הגבייה בפברואר השנה לעומת אותו חודש ב- 2023 ירדה "רק" ב- 0.9% במונחים ריאליים. כפי שנאמר לעיל, תקרת הגרעון נקבעה השנה ל- 6.6% מהתוצר, ואין ספק שזה יעד מאתגר שיהיה קשה להשיג אותו.


 


על רקע ההסלמה בצפון השקל פוחת מ- 3.57 בתחילת השבוע ל- 3.66 שקל לדולר עתה. המסחר בבורסה התאפיין בתנודתיות ומתחילת השנה מדד ת"א 125 עלה 2.55 כאשר מדד ת"א 90 עלה במקביל 4.3%. בשוק אג"ח, התשואה לפדיון על אג"ח ממשלתי שקלי ממשיכה להיסחר בשיעור מעט גבוה מהתשואה בארה"ב, העומדת כיום על 4.16%.


 


האינפלציה לא ממהרת לרדת בארה"ב (ראו גרף). מדד המחירים לצרכן עלה 0.4% בפברואר, השיעור הגבוה ב- 5 החודשים האחרונים. ב- 12 החודשים, שהסתיימו בפברואר האחרון האינפלציה השנתית הגיעה ל- 3.2%. שיעור זה הושפע מאד מירידה במחירי האנרגיה, כך שאינפלציית רכיב הליבה של מדד המחירים לצרכן הגיעה ל- 3.8% במונחים שנתיים. שיעורים אלה גבוהים משמעותית מהיעד של הפד של 2% לשנה. כתוצאה מכך, מרבית ההערכות הן, שהריבית תישאר ללא שינוי בהחלטות הבנק הפדרלי במרץ ובמאי, ולעת עתה נראה, שהפחתת הריבית הראשונה תחול ביוני. בינתיים, נמשך השוק השוורי בוול-סטריט, כאשר מדדי S&P500 ונסדק רשמו עליות של כ- 8.5% מתחילת השנה. התשואה לפדיון על אג"ח ממשלת ארה"ב ל- 10 שנים עלתה מ- 3.87% בתחילת השנה ל- 4.16% כיום.


 


גוש האירו: ירידה חדה ומפתיעה במדד הייצור התעשייתי בפברואר. מדובר בירידה חודשית של 3.2% כאשר בינואר נרשמה עלייה של 1.6%. עיקר הירידה התמקד במוצרי הון (capital goods).


 


בחודש האחרון חל פיחות של הדולר ביחס לאירו. שער החליפין עלה מ- 1.07 דולר לאירו ל- 1.09 דולר לאירו כיום.



                                                        הסקירה הוכנה ע"י פרופ' ליאו ליידרמן ומחלקת המחקר



  


 


 



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il