TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

דויטשה בנק: סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי לדויטשה בנק


דויטשה בנק
כריסטיאן נולטינג: סימנים של "לבנות בחזרה טוב יותר"?
מערכת טלנירי | 14/11/23, 18:56
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
לפני הכל...
בזמן שהשווקים מנסים לעכל את המדיניות המוניטרית "גבוה יותר למשך זמן ארוך יותר" ואת האפשרות לתרחיש של "נחיתה רכה", אנחנו לוקחים הפסקה מן שינוי המחירים בשווקים על מנת להדגיש את תוכנית ה-IRA של ממשל ביידן. החוק שנחתם ב-16 לאוגוסט, מנסה לתקן את חוסר האיזונים שקיימים בכלכלת ארצות הברית ובמקביל לקדם הבטחות הקמפיין של ביידן סביב שינוי האקלים. שילוב החוק יחד עם חוקים לעידוד תעשיית שבבים מתקדמים ומדע מקומית, מעלה שאלה איזו השפעה עד כה הייתה למדיניות ממשל ביידן על כלכלת ארצות הברית

הנתונים מצביעים על ששנים קודמות של צריכה מתונה התחלפה עם עלייה משמעותית בהוצאה על ייצור מקומי ברחבי המדינה. נכון לנתונים האחרונים, ההוצאות על בנייה (בהתבסס על חברות ייצור אמריקאיות) הגיעו לקצב שנתי של כ-190 מיליארד דולר. תמריצים בחוק IRA כגון זיכויי מס לטכנולוגיות אנרגיה ירוקה, הובילו ליותר מ-90 פרויקטים מוצהרים בתעשיות שונות: ייצור רכבים חשמליים, פאנלים סולאריים וטכנולוגיית רוח. תעשיית השבבים גם רואה עלייה בהיקף ההשקעות עם חברות רבות שפותחות קווי ייצור חדשים באריזונה, אוהיו וניו יורק.

בהיבט של שוק העבודה, סקטור התעשיה ממשיך לראות עלייה חזקה במספר המועסקים. על פי דוח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם במאי, יותר מ-13 מיליון עובדים מועסקים בסטור הייצור. על פי ההערכות, מעבר חוק ה-IRA עשוי להוביל ליצירת משרות חדשות בהיקף של 1.5 מיליון עד לשנת 2030. אמנם סקרים מצביעים על חולשה בסקטור התעשייה, בהתאם למגמה העולמית, ישנם חיצים ירוקים שמתחילים להופיע.

השבוע נקבל מספר נתוני מאקרו חשובים בארצות הברית. ביום שלישי נלמד על ביטחון הצרכנים לפי סקר CB. קונצנזוס התחזיות צופה עלייה של 2 נקודות לרמה של 104, בעיקר בשל סעיף התנאים הנוכחיים, שצפוי להתאושש לאחר הירידה במאי לאור המשבר סביב תקרת החוב. סעיף הציפיות העתידיות נפל בחדות מאז חודש מרץ והוא לא צפוי להתאושש בעקבות החשש ממיתון. האומדן הסופי של התוצר לרבעון הראשון יפורסם ביום חמישי, וכנראה שהוא יהיה בעל השפעה מועטה על השווקים. הקונצנזוס מצביע על תיקון לרמה של 1.5% מ-1.3%. למרות שכלכלת ארצות הברית הראתה חוזקה ביחס למה שציפו ממנה במחצית הראשונה של השנה, המיתון באוויר נראה מוחשי יותר, אפילו בשוק העבודה שם רואים עלייה במספר התביעות השבועיות לדמי אבטלה לרמה שנראתה פעם אחרונה רק ב-2021.
שורה תחתונה: אנו צופים עלייה במדד ביטחון הצרכנים לאחר הנפילה במאי, לצד עדכון כלפי מעלה בתוצר לרבעון הראשון.

תשומת הלב על האינפלציה לאחר מדד המחירים לצרכן בבריטניה בשבוע שעבר
החולשה הכלכלית ממשיכה לבוא לידי ביטוי בעיקר בסקטור הייצור וגרמניה שסקטור הייצור בה הינו מהווה חלק משמעותי מן הכלכלה, הצביע על חולשה משמעותית. על אף ההקלה בשרשראות האספקה, נתון ההזמנות ממפעלים בחודש אפריל המשיך לרדת וההתאוששות בייצור התעשייתי הייתה חלשה מן הצפוי. מדד IFO יספק פרטים חשובים האם הסנטימנט העסקי נמצא במגמת שיפור. במהלך השבוע הקרוב מספר מדדי מחירים לצרכן במדינות שונות באיחוד האירופי יפורסמו, ולאחר נתוני האינפלציה בבריטניה בשבוע שעבר שהפתיעו כלפי מעלה בסעיף הליבה והכללי, יהיה מעניין לראות האם האינפלציה בגוש היורו ממשיכה במגמת הירידה. הבנק המרכזי האירופי כבר אישש את המדיניות שלו לפיה הוא נסמך על הנתונים הנכנסים בלבד, לתוצאות יהיו השלכות על המדיניות המוניטרית בפגישתו הקרובה של הבנק.
שורה תחתונה: נתוני האינפלציה בשבוע הקרוב בגוש היורו יהיו בעלי השפעה על החלטת הריבית הקרובה של הבנק המרכזי האירופי ומה העוצמה של הרוח הנגדית שאיתה מתמודדת הכלכלה ומפריעה להתאוששות הכלכלית.

יפן: מכירות קמעונאיות, מדד ביטחון הצרכנים וייצור תעשייתי
השבוע נקבל מגוון רחב של נתונים מאקרו כלכליים שישפכו אור על הפעילות הכלכלית ביפן וכמה מהר רצה הלכלכה היפנית עם אינפלציה בשיעור של 3.5%, הגבוהה ביותר מזה שנים רבות. השחקנים בשווקים יעקבו מקרוב אחר נתון המכירות הקמעונאיות, ביטחון הצרכנים וייצור תעשייתי בשביל לראות כמה חזקה עמידה הכלכלה. נתון המכירות הקמעונאיות צפוי להציג גידול של 4.6% בחודש מאי, לעומת קצב של 5% באפריל. נתון הייצור התעשייתי צפוי להציג גידול של 0.5% בחודש מאי לעומת עלייה של 0.7% בחודש אפריל. אחרון חביב הוא נתון הייצור התעשייתי שצפוי לעלות לרמה של 38, מרמה של 36 בחודש מאי.
שורה תחתונה: נתוני השבוע הקרוב יזכו למעקב מקרוב בניסיון להבין כמה חם הכלכלה היפנית יכולה לרוץ והאם המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי היפני ברת קיימא. הבנק המרכזי היפני ממשיך במדיניות המוניטרית המרחיבה ובשליטה על עקום התשואות, זאת בהשוואה למדיניות מוניטרית מצמצמת בשאר מדינות העולם.

סין: ההתאוששות הכלכלית מגיעה לעצירה
סין תפרסם מספר מדדי מנהלי רכש השבוע. מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור יזכה למעקב קרוב לאחר שירד לרמה של 48.8 בחודש מאי מרמה של 49.2 בחודש אפריל. הקריאה לחודש יוני אמורה להיות גבוהה מזו של חודש מאי לאור התאוששות בצריכה ונורמליזציה בשרשראות האספקה בסין. מדד מנהלי הרכש של NBS לסקטור השירותים צפוי להצביע על ירידה קלה בהשוואה לחודש מאי. סך הכל מדדי מנהלי הרכש צפויים להמשיך להצביע על חולשה עם המשך ירידה ביחס לנתון ההזמנות החדשות, מכירות מחוץ למדינה ותעסוקה
שורה תחתונה: מדד מנהלי הרכש לסקטור הייצור יזכה למעקב מקרוב, לאחר שהקריאה האחרונה הייתה השנייה ברציפות שהצביעה על התכווצות בפעילות הייצור לאור חולשה בכלכלה המקומית, לצד ביקושים חלשים מחוץ למדינה. הנתונים ישפכו אור למשקיעים על התחזית קדימה, כאשר ישנה אפשרות כי קצב הצמיחה יעלה כלפי מעלה עם ההקלה האחרונה במדיניות המוניטרית.

תחזית: מחזור המלאים משאיר את חותמו
כשזה מגיע למחזוריות בפעילות הכלכלית, כלכלנים מתרכזים בעיקר בגורמי ביקוש משמעותיים ביחס לצד הביקוש וההיצע כגון: מחירי אנרגיה, מחירי חומרי גלם תעסוקה וכולי. גורם משמעותי חשוב נוסף הוא הדינמיקה ברמות המלאים. לרוב מדובר בנגזרת שניה אבל אנחנו חושדים שמחזור המלאים נהפך לחשוב יותר עם תהליך הנורמליזציה לאחר הקורונה. כפי שבא לידי ביטוי במדד המחירים ליצרן שרושם נפילה משמעותית, צד ההיצע עובר נורמליזציה בקצב מהיר.
תומך במסקנה זאת הוא מדד הלחצים בשרשראות האספקה של שלוחת הפד בניו יורק, שירד לרמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 1997. בעוד שבדרך כלל מדובר בחדשות טובות, זה עשוי להסביר את החולשה המשמעותית בסקטור הייצור העולמי. חברות רבות שנדהמו מן השבריריות של שרשראות האספקה הגלובליות, הגדילו את רמות המלאים שלהם ואף הזמינו כמויות יתר ליתר ביטחון. עודף הייצור עובר תהליך עיכול על ידי שימוש ברמת המלאים הגבוהה, ויכולת הניצול במפעלים נמצאת מתחת לרמתה המיטבית, מה שמביא לפגיעה בביטחון העסקים בסקטור הייצור.
למרבה המזל, סקטור השירותים מחזיק היטב ומציל אותנו מהאטה כלכלית משמעותית לעת עתה. בטווח הבינוני אנו ככל הנראה נראה איזון מחדש, הבא לידי ביטוי בהאטה מסוימת בסקטור השירותים לצד התאוששות בסקטור הייצור.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il