TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

דו״ח איגוד הגז העולמי קובע: מחירי הגז הטבעי בישראל מהנמוכים בעולם


אסדה
בשנת 2022 מחיר הגז בישראל היה הנמוך בעולם מבין המדינות שאינן מסבסדות את מחיר הגז הטבעי, למעט קנדה, כך עולה מדו״ח של איגוד הגז הבינ״ל (IGU) שפורסם ביום חמישי האחרון
מערכת טלנירי | 26/9/23, 19:49
בואו לדבר על זה בפורום ארה"ב
דו״ח המחירים השנתי של איגוד הגז הבינלאומי (International Gas Union) לשנת 2022 פורסם בשבוע שעבר, ומפורטים בו מחירי הגז הטבעי ב- 85 מדינות בעולם. הדו״ח נחשב למקיף ביותר בעולם בנושא מחירי הגז הטבעי.

מלבד מידע על מחירים, מפרט הדו״ח גם את מנגנוני המחירים הקיימים בשווקים השונים - שווקים בהם מחירי הגז נקבעים בשוק החופשי, שווקים בהם מחירי הגז מסובסדים ועוד.

מהדו״ח עולה כי מחירי הגז הטבעי בישראל בשנת 2022 היו הנמוכים ביותר בעולם, למעט קנדה, מבין המדינות שאינן מסבסדות את מחיר הגז. בין המדינות המסבסדות את מחיר הגז הטבעי ניתן למצוא את איראן, ונצואלה, טורקמניסטן, לוב ואלג'יר.

בשנת 2022 מחירי הגז בישראל שעמדו על 4.65 דולר בממוצע, היו נמוכים באופן ניכר ממדינות בהן שווקי גז מבוססי הפקה מקומית כמו ארה"ב (מפיקת הגז הטבעי הגדולה בעולם) ,אוסטרליה, ארגנטינה, ברזיל, קולומביה, אינדונזיה, רומניה, בנגלדש, מלזיה ועוד.

אמיר פוסטר, מנכ"ל איגוד הגז הטבעי: "2022 הייתה סוערת במיוחד במשק האנרגיה העולמי ובאזורים רבים בעולם נשברו שיאי מחירים. מחירי הגז הטבעי באירופה הגיעו ל- 80 דולר, אך שיאים נשברו גם במקומות נוספים.
לראשונה, ב- 56 מדינות מחירי הגז הממוצעים עברו את רף 10 הדולר, כולל במדינות בהן צריכת הגז הטבעי מבוססת על הפקה מקומית כמו אוסטרליה וברזיל.
בשווקים אחרים, אשר גם בהן צריכת הגז מבוססת על הפקה מקומית, מחירי הגז הטבעי בשנת 2022 היו גבוהים בעשרות אחוזים לעומת ישראל.
בין מדינות אלו ניתן למצוא את ארה"ב (מפיקת הגז הגדולה בעולם), מלזיה ואינדונזיה (מדינות להן הפקת גז הגדולה משמעותית מישראל).
פיתוח תשתית גז טבעי רחבה, איפשר למשק הגז הישראלי להיות חומת המגן האנרגטית והכלכלית, כך שההשפעה של משבר האנרגיה העולמי הייתה בישראל ככל הנראה המתונה בעולם, וללא ספק המתונה ביותר מבין מדינות ה- OECD.
הפיתוח התשתיתי בעשור האחרון אפשר למשק הישראלי ליהנות ממחיר הגז הנמוך בעולם, למעט קנדה, מבין המדינות שאין מסבסדות את מחירו.
למעשה, מחיר הגז בישראל בשנת 2022 היה הנמוך ביותר מאז החלה מהפכת הגז בישראל, בעוד ממוצע מחירי הגז בעולם היה כפול.
המשך פיתוח תשתיות ההפקה למשק המקומי ולייצוא יאפשרו למדינת ישראל לחזק את הביטחון האנרגטי גם לעשורים הבאים וכן להפוך לגורם משמעותי בשווקים הגלובליים״.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS

כתבות נוספות

- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il