TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

כסף מחפש תשואות, משקיעים מעצמים סיכון במניות ובקונצרני


הראל פיננסים תחזית שבועית לשוק ההון
מה עושים השבוע?

1. מניות – כסף מחפש תשואה, כלומר מעצים סיכון והשוק מפרש, כרגע, את נתוני המאקרו והמיקרו בחיוב

השבוע עלה מדד S&P500 לאחר שהתממש מעט בשבוע הקודם. את שבוע המסחר בארה"ב ניתן לחלק ל 2, עד יום חמישי השווקים הסתובבו בטריטוריה שלילית וביום שישי עם פרסום דו"ח התעסוקה החזק, מדד S&P500 עלה 0.86% ולמעשה סיים בעליה שבועית של 0.43% לשיא כל הזמנים. העליות בלטו במיוחד בסקטור הפיננסים והטכנולוגיה, גם מדד נאסד"ק סיים את השבוע בתשואה חיובית. באירופה מגמה מעורבת כשמדד פוטסי הבריטי הוביל בעליה של מעל 1%, הדאקס עלה ב 0.29% ואילו בצרפת ירידות של 0.66%, מדד יורוסטוקס 600 ירד 0.15%. ביפן, לאחר פרסום המשך פעולות הממשלה ירד מדד הניקיי 1.9% השבוע.
עונת הדו"חות ממשיכה להפתיע ולספק דלק לעליות, אמנם הרווחים יורדים זה הרבעון השביעי ברציפות אך ברבעון השלישי התמונה הזו צפויה להשתנות. לאורך החודש האחרון של פרסום הדו"חות בולטים הסקטורים שגם הפתיעו הכי הרבה – הבריאות, הטכנולוגיה והפיננסים. סקטור הבריאות עלה החודש בהובלת הביוטכנולוגיה וזאת למרות שחב' בריסטול מאיירס נכשלה בניסוי תרופה למחלת הסרטן מה שפגע במניית החברה שירדה ב 16%, מנגד חב' מרק עלתה ב 10% לאור החדשה הזו.

גם באירופה החברות מכות את התחזיות המוקדמות של האנליסטים אך בדומה לארה"ב הן מציגות רווחים נמוכים יותר מאשר הרבעונים הקודמים.
השווקים המתעוררים ממשיכים למשוך משקיעים הן למניות והן לאג"ח ובסיכום שבועי ראינו למעלה מ 1.3 מיליארד דולר מושקעים ב-ETF על מדדי שווקים מתעוררים. החיפוש אחרי תשואה בשילוב ריביות גבוהות וצפי לשיפור כלכלי מסוים מביא את המשקיעים להגדיל חשיפה לאפיק זה.
בישראל, שוק המניות עולה בהובלת המניות הקטנות יותר ולא מניות ת"א 25. מדד הביומד עלה השבוע 4.51% ומדד יתר 50 עלה 3.22% כשמדד ת"א 25 עלה 0.23% בלבד. מדדי הבנקים והפיננסים נחלשו במעט.
אנו עדים לתקופה בה זורם כסף לשווקי המניות בעקבות הריבית הנמוכה והצפי להמשך ריבית נמוכה, בעקבות תשואות אג"ח נמוכות ומרווחים קונצרניים נמוכים והנפקות רבות. כל עוד הנתונים הללו לא משתנים שווקי המניות יכולים ליהנות מרוח גבית.

2. אג"ח קונצרני – לא להגדיל סיכונים
בישראל, בדומה לעליית התשואות באג"ח הממשלתי, גם האפיק הקונצרני התממש מעט וזאת לאחר מס' שבועות של עליות. חודש יולי בלט בהיקף הנפקות שלא ראינו בשוק הרבה זמן. בחודש יולי בלבד, גויסו קרוב ל-9 מיליארד ש"ח על ידי יותר מ-30 מנפיקים. ההנפקות זוכות לביקושים גבוהים ונסגרות בתשואות נמוכות מהתחזיות של החברות, עדות לביקושים ערים לאפיק. ההמלצה שלנו היא להיות סלקטיביים בכניסה להנפקות ולשקול גם את הסחירות הצפויה כפונקציה של גודל הסדרות ודירוגם.
גם העולם השבוע התאפיין כחזק במניות ופחות חזק באג"ח, המרווחים הקונצרנים התייצבו אך עליית תשואות באפיק הממשלתי הביאה לירידות גם באפיקי האג"ח הקונצרני. המרווח בדירוגי HIGH YIELD המשיך להצטמצם ולהניב רווחי הון כמו גם האג"חים בשווקים המתעוררים ואג"חים של בנקים אירופאיים – כל אלה מושכים משקיעים המחפשים תשואות גבוהות.

אנו ממשיכים להמליץ לתבל את התיק בדירוגים נמוכים, כדאי לשקול לעשות זאת דווקא באמצעות אג"ח בעולם. דירוג A- מקומי שקול לדירוג BB+ בעולם וניתן למצוא תשואה גבוהה יותר באותו מח"מ.

3. תיק השקעות – משלבים בין סיכוי לסיכון
אנו ממשיכים לשמור על מח"מ בינוני (2.7 בשקלים, 3.5 בצמודים), מעדיפים יותר שקלים מצמודים ומעדיפים את המשקל המהותי במניות להפנות לשווקים פחות תנודתיים כמו ארה"ב וישראל. האפיק הקונצרני ממשיך להניב תשואה אבסולוטית עודפת על הממשלתי ולכן הוא ממשיך להיות חלק משמעותי בתיק. אנו ממשיכים לדבוק בהערכה שהשווקים ימשיכו להיות תנודתיים ולכן מדגישים את ניהול הסיכונים ואת המלצתנו לא להגדילם.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il