TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

היקף נזקי הטבע לחקלאים במחצית הראשונה של השנה למעלה מ-171 מליון ₪


בעוד 3 ימים תקפיא קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, את מכירת הביטוחים החדשים בשל מחסור בתקציב התמיכה הממשלתי
היקף הנזקים לחקלאים מתחילת השנה עומד על למעלה מ-171 מליון ₪. כך עולה מסיכום נתוני קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות. עיקר הנזק נגרם לגידולי הירקות ולגידולי הפירות. נזקים משמעותיים נוספים נגרמו לגילוי הפלחה ולגידולי ההדרים. החל מהראשון ביולי, קנט תקפיא את מכירת הביטוחים למגדלים ובכללם את ביטוחי הירקות בננות וצמחי נוי שאמורים להתחדש כעת. ההודעה באה על רקע החלטת דירקטוריון החברה ולאור העובדה כי המדינה הודיעה שהתקציב עבור השתתפותה בביטוחים כנגד נזקי הטבע לשנת 2016 אזל והיא לא תעביר את חלקה בביטוחים העתידיים. להערכת החברה מדובר במחסור תקציבי של כ-68 מיליון ₪ מתוכם למעלה מעשרה מיליון ₪ בגין חובות עבר של הממשלה.

מנתוני קנט עולה כי את היקף הנזקים הגדול ביותר מתחילת השנה ספגו מגדלי הירקות – למעלה מ-45 מליון ₪ עד כה. הנזקים למגדלי הפירות נאמדים בכ-30 מליון ₪. נזקים משמעותיים נוספים נגרמו למגדלי הבננות (מעל ל-12 מליון ₪), הפלחה (מעל ל-12 מליון ₪), האבוקדו (מעל ל-11 מליון ₪) וההדרים (מעל ל-10 מליון ₪). עיקר הנזק נגרם כתוצאה מאירועים של קרה, שיטפונות וברד שפגעו בגידולים וכן מאירועי סערה שגרמה לקריסה של חממות ובתי צמיחה וכן לנשר של פירות. בנוסף, נזקים גדולים נוספים נגרמו כתוצאה מגלי החום הקיצוניים בשבועות האחרונים, אולם היקפם של נזקים אלה יתברר בהמשך.

נזקים משמעותיים נוספים נגרמו לגידולי בעלי החיים: למעלה מ-30 מליון ₪ שולמו למגדלים בענף הלול, בעיקר כתוצאה מתמותת עופות ממחלת הניוקאסל וכתוצאה מחום. היקף הנזקים למגדלי הבקר עומד על למעלה מ-6 מליון ₪. כ- 2.5 מיליון ₪ למגדלי המדגה.

מכירת הביטוחים תוקפא
חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התנועות המיישבות, מועצות הייצור החקלאיות וארגוני המגדלים. קנט נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים. החברה הוקמה על מנת להבטיח את קיומה של החקלאות בישראל ואת האספקה הסדירה של התוצרת החקלאית. הביטוח מונע מצבים בהם נזקי טבע נרחבים, מהם לא ניתן להתגונן, יביאו להתמוטטות כלכלית של משקים חקלאיים ולמחסור בתוצרת ובמקביל יאלצו את הממשלה לשלם מאות מיליוני שקלים של תמיכה בחקלאים באופן בלתי מתוכנן. לאור שינויי האקלים, בשלוש השנים האחרונות שילמה קנט לחקלאים למעלה ממיליארד ₪ פיצויים.

ביטוח נזקי הטבע ממומן ע"י החקלאים כאשר המדינה משתתפת בפרמיית ביטוח נזקי הטבע לחקלאים בהיקף שנע בין 35%-80%. נכון להיום תקציב משרד החקלאות ומשרד האוצר לביטוח הסתיים ומכירת הביטוחים תוקפא.

קרדיט: קנט


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il