TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הדולר עשוי להגיע לרמה של 5 שקלים עד תחילת 2016


ג'וזף גרינקורן, מומחה השקעות בוול סטריט ומנכ"ל מוריס גרופ: היורו עשוי לרדת מתחת ל-4 שקלים; התחזקות הדולר משקפת את האיתנות של המשק האמריקני מול השווקים האחרים בעולם
על המשקיעים בישראל להיות מוכנים למצב שבו הדולר האמריקני יחצה את רף 5 השקלים, רף שלא ראה השקל-דולר מאז שנת 2002 אז הגיע לשיא כל הזמנים - 5.01 שקל לדולר, מדובר כאן בתיקון מתמשך שמתבטא בהתחזקות של הדולר מול כלל סל המטבעות העולמי בכלל ומול השקל בפרט. כך אמר ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ ומומחה השקעות בוול סטריט.

גרינקורן ציין כי השוק הישראלי נמצא בטווח הביניים בין השוק האמריקני המתאושש לשוק האירופי שממשיך להציג חולשה בולטת מול שווקים מרכזיים אחרים ביניהם גם אסיה. גרינקורן מעריך כי לאור התנאים הנוכחיים בשוק, לא יהיה מפתיע לראות את האירו נחלש גם אל מתחת לרמת מחיר של דולר אחד לאירו, וכך נוכל לראות בישראל את האירו נחלש אל מתחת לרמה של 4 שקל לאירו.

עוד מעריך גרינקורן כי סביבת הריבית הנמוכה תמשיך לשרור גם בשוק האמריקני לפחות עד תחילת שנת 2016. סביבת ריבית נמוכה, יחד עם חוזק מהותי של השוק האמריקני לעומת שווקים אחרים, יובילו משקיעים להמשיך ולהשקיע בני"ע ונכסים שערכם נקוב בדולר אמריקני. בכל מקרה, עלייה מינורית של הריבית בארה"ב גם היא לא תהווה שינוי מהותי לשוק האמריקני שצפוי יהיה להמשיך ולהציג עוצמה מהותית לעומת השווקים האחרים בעולם בשנה הקרובה. לאור התחזקות אמון הצרכנים, הירידה באבטלה והיחלשות הנפט אשר מפנים לאמריקנים מיליארדים של דולרים לצריכה והשקעות, במקום להוציא אותם על אנרגיה.

ככלל, הגדלה של הרכיב החשוף לדולרים בתיקי ההשקעות הוא החלטה נכונה בעת הזו, למרות הרמות הגבוהות של הדולר, הוא עשוי בטווח הבינוני כאמור, להמשיך ולהתחזק גם אל מול השקל הישראלי, אך גם מול הין, היורו, הפאונד ולמעשה מול כל מטבע אחר בעולם הנמצא בסל הטבעות.

המשך ההיחלשות של השקל מול הדולר האמריקני עשויה להוות זרז לקידום תהליכים של מיזוגים ורכישות של חברות ישראליות על ידי חברות אמריקניות. שקל חלש אל מול הדולר יקדם משקיעים אמריקנים להשקיע בנדל"ן, ני"ע וחברות בישראל וכמו כן, יעודד לכאן תיירות נכנסת מארה"ב שתיהנה משער המרה אטרקטיבי יותר.

גרינקורן ציין כי בעבר נפט זול וריביות אפסיות שיקפו מצב של משבר בשווקים. כיום ריביות נמוכות מייצרות נורמה של כסף זול אליו התרגל השוק שהספיק להתרגל גם לנפט זול שצפוי להישאר ברמות האלה לטווח הארוך. עלייה של הנפט לרמות של כ-100 דולר לחבית עשויה תהיה לשלוח את השווקים לירידות חדות. הדולר החזק, ששיקף בעבר מצב משברי שבו משקיעים מגדילים פוזיציה דולרית בכדי להקטין סיכונים, משקף היום בפשטות את האיתנות של הכלכלה האמריקנית לעומת הכלכלות האחרות. התאוששות של אסיה שבראשה יפן שעדיין מדשדשת וסין שעדיין לא מציגה גידול בשיעור הצמיחה, עשוי יהיה לשנות בעתיד את סדרי הכוחות בכלכלה האמריקנית שכרגע מצביעה ברגליים ומעבירה הון לארה"ב ורוכשת דולרים אמריקניים.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il