TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

"בקשת שר החוץ לסיוע דיפלומטי ממרטין שלאף - פגיעה קשה בדמוקרטיה"


התנועה לאיכות השלטון
התנועה לאיכות התנועה מתרעמת. על מרטין שלאף נאסר להגיע ללוויית אביו עקב מעורבותו בפרשות שחיתות אבל שר החוץ מוצא לנכון לבקש ממנו סיוע דיפלומטי
התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה כנגד פניית שר החוץ למרטין שלאף לסיוע דיפלומטי למרות שהוא נדרש לחקירה בישראל.

מר מרטין שלף, נדרש לחקירה בפרשות שחיתות מן הידועות והקשות שנחשפו בשנים האחרונות בישראל וביניהם על פי הפרסומים אף בפרשת ליברמן עצמו.

מכתבה של התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה יצא בעקבות הפרסומים כי במהלך הניסיונות הדיפלומטיים האחרונים פנה משרד החוץ ושר החוץ מר אביגדור ליברמן למר מרטין שלאף על מנת לתווך בין מדינת ישראל לקרן קאדפי על מנת למנוע את הגעת המשט הלובי לחופי עזה.

ככל שכך הם פני הדברים, מצב זה מעלה חשש כבד לניגודי עניינים עתידיים והמשך הידוק קשרי ההון והשלטון במדינת ישראל, עד כדי נקודת "אל חזור" של אובדן אמון הציבור בנציגיו ופגיעה קשה במשטר הדמוקרטי של מדינת ישראל.

חשש זה מתגבש נוכח העובדה שמר מרטין שלף, נדרש לחקירה בפרשות שחיתות מן הידועות והקשות שנחשפו בשנים האחרונות בישראל.

רק לאחרונה פורסם כי נמנעה כניסתו של שלאף ללוויית אביו מסיבות אלו בדיוק. המשטרה והפרקליטות החליטו שלא לאפשר לו לבקר בישראל מבלי לחקור אותו על חלקו בכמה פרשות, ששמו נקשר בהן. בין היתר, פרשות העבר בעניין סיריל קרן ופרשות הקשורות לשר החוץ עצמו .
לטענת התנועה מצב דברים זה, בו מדינת ישראל דורשת את התייצבותם של בעלי הון לצורכי מיצוי הדין בעניינם ובעניינים אחרים ובה בעת נעזרת בהם לצרכיה הדיפלומטיים, חשובים ככל שיהיו, מותיר את האזרח ללא תשובה ברורה לגבי ההליך המתנהל בעניינם ומעלה חשש כבד ל"חובות" אנשי הציבור לבעלי ההון שעלולות להתעורר ביום מן הימים.

יצוין שאין זו הפעם הראשונה בה נעזרת הממשלה באנשי עסקים בעלי השפעה עולמית לצורכי קידום האינטרסים של מדינת ישראל.

אין בפניית התנועה בכדי להביע דעה בכל הנוגע לניהול יחסיה הדיפלומטיים של המדינה, אלא בבקשה לסגור את ה"חלל המשפטי" הקיים בהתנהלותה של הממשלה, על ידי קביעת נורמות ברורות אשר יכווינו את ממשלת ישראל בעת פועלה באופן זה.

לאור כל זאת מבקשת התנועה, כי היועץ המשפטי לממשלה יסדיר את סוגית השימוש בבעלי ההון וקשריהם בשליחות מדינית ישראל, ובפרט של בעלי ההון שנחקרים בחשד למעורבות בפרשות שחיתות שלטונית; הן על ידי הנחייתו והן על ידי קביעת "חובות התייעצות" אשר יגדירו באופן מפורש את אופן הפנייה ויעזרו לייצור מנגנון יעיל ושקוף לביקורת ציבורית.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il