TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

פסגות על דוחות בז"ן: תוצאות הרבעון הראשון של בז"ן אמנם טובות מהתחזיות - אך המגמות נותרו בעינן


בזן
ממשיכים להעריך כי זו לא צפויה להיות המגמה במהלך שנת 2009 שתהיה תלויה במידה רבה בקצב התאוששות הכלכלה העולמית והביקושים לנפט ותזיקיקיו
התייחסות גל רייטר, אנליסטית כלל פיננסים ברוקראז' לתוצאות בז"ן:
בז"ן פירסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון של שנת 2009.
כצפוי, התוצאות בולטות לטובה לעומת הרבעון המקביל אשתקד וכן לעומת התחזית שלנו.
אנו ממשיכים להעריך כי זו לא צפויה להיות המגמה במהלך שנת 2009, שתהיה תלויה במידה רבה בקצב התאוששות הכלכלה העולמית והביקושים לנפט ותזיקיקיו.
1. מרווח הזיקוק המנוטרל של בז"ן הסתכם בכ- 4.4$ לחבית (83%+ לעומת רבעון 1/08), לעומת צפי שלנו ל- 4$ לחבית, ובנצ'מרק של 3.4$ לחבית.
הדבר התאפשר להערכתנו בזכות תמהיל מוצרים משופר: 35% סולר לעומת 32% ברבעון המקביל אשתקד וזאת ע"ח ירידה בבנזין מכ- 23% לכ- 20%.
המרווח על הסולר, למרות שירד בחדות במהלך הרבעון הראשון של שנת 2009, עדיין גבוה בכ- 100% מהמרווח על הבנזין ותורם לשיפור במרווח.

שימו לב שמתחילת רבעון 2/09 מרווח הזיקוק נמוך בכ- 65% ומסתכם בכ- 2.4$ בלבד לעומת 6.8$ בחודשים אפריל-מאי 2008.

2. מגזר הזיקוק מפתיע לטובה: העלייה במרווח הזיקוק המנוטרל תרם לעליה ברווח התפעולי של מגזר הזיקוק ל- 22 מ' $ לעומת צפי שלנו לכ- 15 מ' $.
כמובן שההשפעה העיקרית על הרווח התפעולי של מגזר הזיקוק נובע מהעלייה במרווח הזיקוק של בז"ן מ- 2.4$ לחבית ברבעון 1/08 לכ- 4.4$ לחבית ברבעון הנוכחי.
עם זאת חשוב לציין כי ירידה בהוצאות הייצור תרמה גם היא את חלקה - שילוב של הפיחות בשער הדולר וצמצומים בהוצאות הייצור תרמו כ- 10 מ' $ לרווח התפעולי. הירידה בהוצאות הייצור נכללת בתחזית השנתית לשנת 2009.
נזכיר כי הרווח התפעולי המנוטרל אינו כולל השפעת רווחי מלאי ונגזרים נטו של 50 מ' $. הרווח התפעולי החשבונאי הסתכם בכ- 72 מ' $.

3. כאו"ל - רב הנסתר על הגלוי, אמנם רווח תפעולי של 2 מ' $ (50%), אך אין גילוי על עליית ערך מלאי.
הנהלת כאו"ל מעריכה כי תוצאות רבעון 1/09 מצביעות על התייצבות הביקושים ובלימת מגמת השחיקה במרווחים. לכאורה חיובי, אך להערכתנו רווח תפעולי של 2 מ' $ (50%) נובע בעיקר מעליית ערך מלאי של כ- 30 מ' $ שאלמלא הוא היינו רואים הפסד גולמי.
לאור העובדה כי מפ"ב קיבלה את היתר השליטה ואנו מצפים למתווה חדש לעסקת כאו"ל-בז"ן, נצפה לפירוט נרחב בנושא.

4. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 75 מ' $, לעומת רווח נקי של 2 מ' $ בלבד ברבעון הראשון של 2008.
כאמור הרווח הנקי כלל השפעות חד פעמיות חיוביות: רווחי מלאי ונגזרים נטו במגזר הזיקוק הסתכמו בכ- 50 מ' $, הכנסות מימון של 14 מ' $ לעומת הוצאה של 17 מ' $ וכן רווח מחברות כלולות של כ- 5 מ' $ לעומת הפסד של כ- 5 מ' $ ברבעון המקביל. מנגד, נאלצה החברה לשלם כ- 24 מ' $ מס לעומת הטבת מס של כ- 8 מ' $ ברבעון המקביל.
להערכתנו, אם היינו מנטרלים את הפסדי המלאי של גדיב וכאו"ל ההוצאה הייתה מוטה מעט כלפי מטה, אך עדיין התוצאות היו טובות מהרבעון המקביל אשתקד.מנגד, לעומת רבעון 4/08, ייתכן והיינו רואים הרעה בתוצאות.
להלן תמצית תוצאות הרבעון הראשון אל מול התחזית שלנו:

התוצאות המנוטרלות אינן מנטרלות את השפעת הפסדי/רווחי המלאי שנרשמו בפולימרים ובארומטיים. להערכתנו, ברבעון 4/08 נרשמה הפחתת ערך מלאי של עשרות מ' $. ברבעון 1/09 נרשמה להערכתנו עליית ערך מלאי, קיזוז של חלק מהפסדים שנרשמו ברבעון 4/08.

לסיכום -
תוצאות הרבעון הראשון של בז"ן אמנם טובות מהתחזיות, אך המגמות נותרו בעינן - ציפינו לרבעון שיציג שיפור אל מול הרבעון המקביל אשתקד.
אנו ממשיכים להעריך כי זו לא צפויה להיות המגמה במהלך שנת 2009, שתהיה תלויה במידה רבה בקצב התאוששות הכלכלה העולמית והביקושים לנפט ותזיקיקיו.
האתגרים המרכזיים ממשיכים להיות התמודדות עם ירידת מרווח הזיקוק, ירידה בביקושים ובמקביל התקדמות התוכנית האסטרטגית.
אין שינוי בהמלצתנו - ת. שוק מחיר יעד של 1.7 ש"ח למניה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il