TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> > חדשות כלכלה

הנשים יצאו לחל"ת, לגברים קיצצו את ההטבות


shutterstock
יום האישה הבינלאומי 2021: השפעת הקורונה על נשים בשוק העבודה
סקר חדש של קבוצת החברות פלאפון,yes ובזק בינלאומי שנערך לרגל יום האישה מצביע כי הקורונה העמיקה את אי השוויון בשוק העבודה בין נשים וגברים:

· רק 2/3 מהנשים עובדות כיום במשרה מלאה, ובעוד שנשים נפגעו בעיקר מהוצאתן לחל"ת או פיטורים, הגברים נפגעו בעיקר בירידת שכר או קיצוץ של הטבות


· הטיפול בילדים נמצא עדיין באחריותן של נשים: הן אלו שבעיקר טיפלו בילדים בתקופת הקורונה, למרות שכמעט מחצית מהגברים מעידים שהטיפול בהם הוא שיווני. הטיפול בילדים צפוי להוות גם חסם בפני נשים בעתיד להתקדמות בעבודה ולהעדפה בין עבודה מהבית או מהמשרד

· הבשורות הטובות: למרות הנתונים העגומים בפועל, נשים וגברים מאמינים בעצמם וביכולותיהם באופן כמעט זהה, וכך גם הרצון להתקדם במקום העבודה. ומי מנהל יותר טוב, נשים או גברים? תלוי את מי אתם שואלים

הממצאים העיקריים שעלו בסקר

· הקורונה פגעה יותר בנשים מאשר בגברים בשוק העבודה: 27% מהנשים יצאו לחל"ת ו-9% פוטרו, לעומת 18% מהגברים שהוצאו לחל"ת ו-11% שפוטרו.

· על גברים הקורונה השפיעה בעיקר בקיצוץ הטבות - 19% וירידת שכר - 21% ופחות בהיקף המשרה או ביציאה לחל"ת.

רק 67% מהנשים מועסקות כיום במשרה מלאה מול 78% מהגברים.
רק כחמישית מהנשים מנהלות מול כשליש מהגברים.
הטיפול בילדים בתקופת הקורונה היה בעיקר נחלתן של נשים, וזה יישאר כך גם אחרי שהקורונה תעלם כשכמעט מחצית מהנשים מעדיפות עבודה משולבת מהבית ומקום העבודה, ואחד החסמים הגדולים ביותר להתקדמות של נשים במקום העבודה הוא החשש בין שילוב חיי המשפחה לקריירה.
ומי מנהל טוב יותר נשים או גברים? כל מגדר מפרגן לעצמו בצורה שווה.

דגנית קרמר, משנה למנכ"ל קבוצת החברות פלאפון,yes ובזק בינלאומי: "מגפת הקורונה הוציאה לאור את מצבן המורכב של הנשים בשוק העבודה. בבדיקה שעשינו מצאנו כי יותר נשים הוצאו לחל"ת והאחריות על הטיפול בילדים נפל יותר בחלקן. כל אלה מוביל לכך שרבות מהעובדות מונעות מעצמן להתקדם ולשאוף גבוה, תחת החשש שלא יצליחו לאזן בין חיי הבית והמשפחה. יום האישה זו הזדמנות טובה עבור כולנו לזכור את החוזקות והיכולות של הנשים, מצד החברות מוטלת עלינו האחריות לקדם נשים, לעודדן לשאוף קדימה ולתת הזדמנויות לתפקידים ניהוליים ומתן הכשרה מתאימה. מגדר לא אמור להיות חסם נשים בשוק העבודה הנוכחי".

יום האישה הבינלאומי 2021 מצוין בצל מגפת הקורונה, ולמרות השיפור בצמצום הפערים בין נשים לגברים שהיה בשנים האחרונות, נראה כי המגיפה הרחיבה את הפערים: רק 67% מהנשים מועסקות כיום במשרה מלאה מול 78% מהגברים. 17% מהנשים עובדות בחצי משרה או פחות, לעומת 6% מהגברים, 8% מהנשים נמצאות בחל"ת ו-7% מהנשים לא עובדות בגלל הקורונה. מבין הנשים שכן עובדות רק 7% הן עצמאיות, 21% עובדת כשכירות ומנהלות עובדים לעומת 32% מהגברים שעובדים כשכירים ונמצאים בתפקידי ניהול. 71% מהנשים עובדות כשכירות ולא מנהלות עובדים.

השנה האחרונה, שנת הקורונה, השפיעה לרעה על מצב התעסוקה של נשים: 27% מדווחות שיצאו לחל"ת, לפחות בחלק מהתקופה, לעומת רק 18% מהגברים, 9% פוטרו מעבודתן ו-2% נאלצו לסגור את העסק שלהן. הגברים לעומת זאת מדווחים יותר על ירידת שכר והפסקת הטבות: 21% מהגברים הורדו בשכר לעומת 16% מהנשים ול-19% מהגברים הופסקו הטבות ממקום העבודה מול 12% מהנשים.

אחד הגורמים המרכזיים שפגעו בתעסוקת נשים במהלך השנה האחרונה, שעליו מעידים אחוזי החל"ת הגבוהים של נשים הוא הטיפול בילדים. במהלך השנה האחרונה בתי הספר פעלו רק לתקופות קצרות ולסירוגין ו-61% מהנשים מעידות שמי שטיפל יותר בילדים בתקופת הקורונה היא האם לעומת 30% בלבד שמעידות כי הטיפול בילדים התחלק בצורה שוויונית בין האם לאב.

תמונת המצב אצל הגברים שונה: רק 43% טוענים שעיקר הטיפול היה באחריות האם ו-40% טענו כי הטיפול התחלק בצורה שיווניית.

כך או כך, הטיפול בילדים ימשיך להשפיע על שוק העבודה והחלוקה המגדרית גם כשהקורונה תהיה כבר מאחורינו: 44% מהנשים יעדיפו עבודה היברידית, כלומר שילוב של עבודה מהבית ובמקום העבודה לעומת 37% מהגברים שיעדיפו זאת. 38% מהנשים יעדיפו לעבוד בעיקר או רק ממקום העבודה מול 49% מהגברים שיעדיפו לעשות זאת, ו-19% מהנשים יעדיפו לעבוד בעיקר או רק מהבית מול 15% מהגברים שיעדיפו לעשות זאת.

הטיפול בילדים מהווה גם חסם מרכזי בשאיפות של נשים להתקדם: אמנם 87% מהנשים מעידות שהיו רוצות להתקדם לתפקיד בכיר במקום העבודה, מול 89% מהגברים, אך 47% מהנשים שלא רוצות להתקדם במקום העבודה הביעו חשש כי זה ימנע מהן לשלב בין חיי המשפחה לקריירה. לעומת זאת רק 19% מהגברים שלא רוצים להתקדם במקום העבודה הביעו חשש כזה.

חסם נוסף לחוסר הרצון להתקדם במקום העבודה לתפקיד בכיר, הוא האמונה כי התפקיד אותן הנשים ממלאות הוא המתאים ביותר עבורן – 48% העידו כי הן מאמינות שהתפקיד שהן ממלאות כרגע הוא המתאים ביותר עבורן ולכן הן לא מחפשות קידום לעומת רק 15% מהגברים שהביעו חשש כזה.

אבל יש גם סימנים לאופטימיות: מבחינת תפיסת מקום העבודה כהולם את הכישורים של העובדים ישנו כמעט שוויון בין נשים וגברים כש-78% מהגברים מאמינים שמקום העבודה הולם את כישוריהם במידה רבה מאוד או במידה רבה מול 74% מהנשים. מבחינת התפיסה האם עליהם לעבוד קשה יותר כדי לזכות להערכה בעבודה ישנו כמעט שוויון בין המגדרים כש-51% מהגברים חושבים שהם צריכים לעבוד קשה יותר כדי להוכיח את עצמם מול 49% מהנשים.

ולשאלת השאלות: מי מנהל טוב יותר? 26% מהנשים מאמינות שמנהלת אישה טובה יותר ממנהל גבר, 26% מהגברים טוענים שדווקא מנהל הוא טוב יותר ממנהלת. כ-60% מהנשים והגברים סבורים שגם מנהל וגם מנהלת טובים במידה שווה. כשזה מגיע לעבודה בפועל ל-43% מהנשים אין העדפה למנהל או מנהל מול 27% שיעדיפו מנהלת ו-30% שיעדיפו מנהל. דווקא הגברים יותר ליברלים (לפחות הצהרתית) כשל-58% אין העדפה למנהל או מנהלת, 26% יעדיפו מנהל ו-16% יעדיפו מנהלת.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il