TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

הראל פיננסים המלצות השקעה שבועית לשוק ההון


הראל פיננסים
יש צמיחה, אין אינפלציה – והמשקיעים ימשיכו להגדיל סיכונים במניות ואג"ח
מניות – למרות ביצועי המניות, הדוחות מצדיקים העדפה לסקטור הפיננסים
השבוע החולף התאפיין בעליות נאות בשווקים בהובלת מניות הטכנולוגיה, שעלו בכ-3% ומניות האנרגיה שעלו בכ-2%, על רקע עליית מחירי הנפט בכ-5%. הסקטורים החלשים של השבוע היו הפיננסים (למרות הדוחות המצוינים) והתקשורת.

בארה"ב נפתחה עונת הדו"חות הכספיים ונכון לעכשיו כ-30 חברות פרסמו. הסקטור היחיד שבו מספיק חברות פרסמו כדי להסיק מסקנות הוא הבנקים עם דו"חות חזקים – אך סימני שאלה לגבי העתיד, שהובילו לירידות במניותיהם. הבנקים אמנם היכו את התחזיות, אך מה שהטריד את המשקיעים הוא מצד אחד הירידה בקצב גידול ההלוואות ומצד שני ירידה בהכנסות מפעילות בני"ע לאור ירידת מפלס החרדה בשווקים (כפי שאפשר ללמוד מהשפל ב-VIX), שגורם לפחות תזזיתיות של משקיעים. גם ירידת התשואות הארוכות בשבוע האחרון תרמה לביצועי החסר של הבנקים. עם זאת, הדו"חות הכספיים מצדיקים את המשקל העודף לפיננסים שעליו המלצנו בתקופה האחרונה ואשר לא משתנה לפי שעה.

מדדי S&P500 ונאסד"ק קבעו שיאים חדשים גם בשבוע החולף, ברקע לנתוני המקרו החיוביים ולירידה באינפלציה שמורידים חששות מעליית ריבית מהירה. גם נאום ילן בסוף השבוע תומך בגישה הזו ומסיר אבן מליבם של משקיעים רבים. באירופה נתוני המקרו חיוביים לצד אינפלציה נמוכה, מורידים לפי שעה את החששות למדיניות מוניטארית אגרסיבית יותר, העלאת ריבית וצמצום ההרחבה הכמותית. כל אלה תומכים בהמשך החשיפה למניות בארה"ב ובאירופה.

בשוק המקומי בלטו בתנודתיות בשבוע האחרון מניות טבע (שעדיין אין לה מנכ"ל ובחירתו לא תפתור את הבעיות שלה) ומניות בזק והחברות הקשורות אליה. טבע פתחה את שבוע המסחר בישראל בפער ארביטראז' שלילי של כמעט 4%; בזק השלימה ירידה של 36% מהשיא במרץ 2016 ולמרות שמבחינת הנתונים הכספיים של החברה לא צפוי שינוי גדול – קשה להעריך כיצד תשפיע הדינמיקה בשוק על מניות החברה. בחברות האחרות מקבוצת אלוביץ' אנו ממשיכים לצפות לתנודתיות.

למעט אלה, השוק הישראלי ממשיך לבלוט לחיוב ולהיות המשקל המרכזי בתיק המניות שלנו. החשיפה למניות נשארת 80%-85%.

קונצרני – למרות הירידות, האפיק נשאר אטרקטיבי. ממשיכים לטייב את התיק
מרווחי הקונצרני בעולם (גם בדירוגים גבוהים וגם נמוכים) המשיכו לרדת . יחד עם המשך ירידת התשואות הממשלתיות, הדבר ממשיך לפתות משקיעים להגדיל חשיפה לאפיק וממשיך לתמוך בהמלצה שלנו להגדיל חשיפה לאג"ח חו"ל בנטרול מט"ח (אפשר גם להיחשף למט"ח ברמות הנוכחיות למי שמעוניין).

בניגוד לתמונה העולמית, המרווחים בשוק המקומי נפתחו בשבוע החולף, בעיקר בגלל הירידות שנרשמו באג"ח הנדל"ן האמריקאי ובאג"חים של החברות מקבוצת אלוביץ'.

על רקע זה, אנו ממשיכים להמליץ לטייב את תיק האג"ח לדירוגים גבוהים יותר, שם ניתן לקבל בלא מעט מקרים תשואה כפולה מאג"ח ממשלתי וסיכון נמוך משמעותית מזה שבאג"ח בדירוגים הנמוכים. המרווחים הקטנים בדירוגים הנמוכים יחד עם התנודתיות שלהם, פחות מצדיקים להערכתנו חשיפה בעיתוי זה.

תיק השקעות – האג"ח בישראל אטרקטיבי להשקעה, גם המניות
נתוני המקרו ממשיכים להצביע על צמיחה עולמית נאותה, כולל צמיחה בשווקים מתעוררים. הצמיחה הזו לא מלווה בלחצי אינפלציה, כך שלהערכתנו נמשיך לראות הקלה מוניטרית בשווקים המתעוררים, כאשר בשווקים המפותחים הצפי הוא לעליה בקצב איטי ובטווח הקצר לא בכל השווקים

המצב הזה מספק תשתית בסיסית להמשך הגדלת חשיפה לנכסים מסוכנים יותר, אג"ח קונצרני ומניות, הממשיכים לבלוט בביצועים טובים – למרות המחירים הגבוהים היסטורית. על רקע הצמיחה העולמית והצפי לריביות נמוכות בעולם אנחנו מעריכים כי המגמה הזו תימשך.

העובדה שבישראל הריבית לא צפויה לעלות בטווח הנראה לעין תומכת בהעדפה של תיק אג"ח ממשלתי וקונצרני במח"מ בינוני על פני נזילות ואג"ח קצרצר. בהתאם לרמת הסיכון המתאימה ללקוח מח"מ תיק האג"ח בין 3 ל-5 שנים.

המדד האחרון הצדיק את חשיפה החסר לצמודים ובמיוחד קצרים, שספגו את רוב הפגיעה היום (א'). לנוכח ציפיות אינפלציה נמוכות אנו ממשיכים לשמור על יותר שקלים בתיק ההשקעות


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il