TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

התייחסות לתוצאות הבחירות בצרפת והשפעתן על השווקים - נתן אזוגי, מיטב דש ברוקראז' - 24.4.17


מיטב דש
תוצאות הבחירות התקבלו באופן מאוד חיובי בשווקים. שוק המט"ח רשם עלייה של האירו של כ 2%+ מיד עם פתיחת המסחר

מצ"ב התייחסותו של נתן אזוגי, אנליסט חוב מנהל תחום המחקר באג"ח חו"ל במיטב דש ברוקראז', לתוצאות בחירות בצרפת והשפעתן על השווקים:
"הסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות בצרפת 2017 היה לילה דרמטי בו שתי המפלגות הוותיקות הגדולות מימין ומשמאל, אלו שניהלו את צרפת ב 60 שנה האחרונות, נדחקו הצידה. איש המרכז החדש עמנואל מקרון, דמות שלא הייתה מוכרת כלל לצרפתים עוד לפני כשלוש שנים, הגיע במקום ראשון עם 23.75% מהקולות. בסיבוב השני, הוא יתמודד מול מרין לה פן, שהובילה את מפלגת הימין הקיצוני מיסודו של אביה, ה"חזית הלאומית", להישג הגדול בתולדותיה, עם 21.53% מהקולות.
על אף שזוהי בדיוק התוצאה שחזו כל הסקרים, תוצאות הבחירות התקבלו באופן מאוד חיובי בשווקים. שוק המט"ח רשם עלייה של האירו של כ 2%+ מיד עם פתיחת המסחר, וה CAC 40 הצרפתי רושם עלייה של כ 4.5%+ באמצע יום המסחר. בשוק האג"ח, המרווח בין התשואות של אג"חי ממשלת צרפת ל 10 שנים מול ה Bund הגרמני ירדו לרמות שלא נראו מאז תחילת השנה. ייתכן שיש אלמנט של תגובה מופרזת טיפה או overshooting, אך תופעה זו הינה רק חלק קטן מהעליות שערים לדעתנו. תגובת השוק כן משקפת אנחת רווחה גדולה מאוד שנשמעה בשווקים, ולהערכתנו במידה רבה של צדק.
אכן, תגובה זו הינה תוצאה של התרחקות חלום הבלהות של השווקים, שבו אחת מהמפלגות הקיצוניות בימין או בשמאל הייתה יוצאת מהסיבוב הראשון עם סיכויים גדולים להיכנס לארמון האליזה בסוף הליך הבחירות. מועמד השמאל הקיצוני מלנשון סיים במקום הרביעי, וכעת יהיה מאוד קשה למרין לה פן להגיע למקום הראשון בעוד כשבועיים. זאת אחרי ש"חזית רפובליקנית" נפרסה מולה, בה אחרי שהמועמד פיון (שמרנים, כ 20% מהקולות) והסוציאליסט המון (כ 6% מהקולות) קראו להצביע עבור מקרון ולחסום את לה פן, בדיוק כפי שהיה ב 2002 בעימות בין שיראק עם לה פן האב.
סקרים שנערכו אתמול מנבאים זכייה בהליכה עבור מקרון, עם כ 60% מהקולות בסיבוב השני. נכון שעוד צריך לאשר זאת בפועל עם ההצבעה שתקרה בעוד שבועיים.
אך מלבד הפתעה ענקית, סיכוייה של לה פן לזכות נראים די קלושים. השוק מבין זאת היטב, ולא מחכה לעובדה המוגמרת כדי להגיב. בין השאר, הוא מסתמך על סקרים שהפעם ידעו באופן מאוד מדויק ועקבי לצפות את תוצאות הבחירות בצרפת, אחרי ההפתעות הגדולות של הברקסיט בבריטניה, ובחירותו של דונלד טראמפ בארה"ב.
בפרספקטיבה רחבה יותר, השוק זוכר שהבחירות בצרפת היו האירוע הגדול שסומן ביומן הפוליטי האירופאי בתחילת השנה. אחרי שהבחירות באוסטריה ובהולנד עברו בשלום, תוצאות הסיבוב הראשון בצרפת מחזקות את ההערכה שהתסריט בו הכוחות הבדלניים ואנטי-אירו היו משתלטים על אירופה הולך ומתרחק.
כאשר ברקע כלכלת אירופה מתחילה שוב לצמוח, אם כי בצעדים מתונים מאוד, ניתן להעריך שהשוק יכול להסתכל קדימה עם ביטחון מחודש בעתיד, כפי שזה נראה היום."



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il