TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

המשקיעים יברחו מסיכון: מניות OUT, אג"ח גרמני, אמריקאי וישראלי IN


תגובת אורי גרינפלד מפסגות לתוצאות משאל העם ביוון
העם היווני הצביע אוחי (לא):הפעם האירופאים יצטרכו לפעול מהר ולפרוס שמיכה מספיק גדולה על מנת למנוע כל חשש לאפקט דומינו

יותר מ-60% מהמצביעים היוונים אמרו "לא". במשאל העם תוצאות ההצבעה הן חדשות רעות לשווקים בטווח הקצר שכן הן מובילות לעלייה משמעותית באי הוודאות לגבי גוש האירו ובהסתברות גבוהה הן אף מסמלות את יציאתה הקרובה של יוון מגוש האירו. לכן סביר להניח שנראה בימים הקרובים תהליך של "בריחה מסיכון", מניות OUT, אג"ח גרמני, אמריקאי וישראלי IN. מפה והלאה הדברים תלויים בעיקר במקבלי ההחלטות האירופים. מצד אחד הועדה המוניטארית של ה-ECB צפויה להיפגש היום ולהחליט על המשך צעדיה בכל הנוגע ל-ELA עבור הבנקים היוונים. מצד שני, התבטאויות של בכירים בצרפת ואיטליה (כולל ראש הממשלה) דוחפות להמשך מו"מ מהיר גם במצב זה כאשר לפגישה של מרקל והולנד היום בפריז יש משקל רב בנושא זה. לכן מפה והלאה התרחיש נראה לנו פחות או יותר כך:
§ קודם כל, כאמור, ייתכנו הסכמות בימים הקרובים, הסכמות שכנראה יכללו "תספורת" למחזיקי החוב היווני הציבוריים (קרנות הסיוע, ה-ECB וה-IMF).
§ אם לא, תאריך המפתח הבא הוא ה-20 ביולי בו יוון צריכה להחזיר 3.5 מיליארד אירו ל-ECB. עד אז ובטח שלאחר מכן ה-ECB יצטרך להחליט אם הוא רוצה להמשיך את ה-ELA (הלוואות החירום לבנקים ביוון).
§ אם לא, יוון תצטרך להחליט אם לתת לחלק מהבנקים לקרוס.
§ אם לא, היא תאלץ להלאים אותם ולצאת מהגוש.
§ ייתכן ויציאה של יוון לא תצית אפקט דומינו. הסביבה הכלכלית והפוליטית בשאר מדינות ה-PIIS שונה מזו שביוון. פורטוגל למשל עמדה ברוב ההתחייבויות שלה במסגרת תוכנית הסיוע. ביוון לעומת זאת אפילו הקלפיות אתמול נסגרו בחמש אחרה"צ.
§ אם לא, האירופאים יצטרכו לעשות ככל שניתן על מנת לעצור את תהליך הדומינו.
§ איך? הבטחה לנזילות בלתי מוגבלת לבנקים ברחבי גוש האירו מצד ה-ECB, הגדלת ה-QE ורכישת אג"ח PIIS מצד קרנות הסיוע על מנת למנוע מהתשואות לעלות.
§ המשמעות: מכיוון שיש כל כך הרבה "אם לא" עד לתרחיש השלילי, התרחיש החיובי הוא עדיין הסביר יותר (גם אם זה יקח עוד זמן). לכן, משקיעים שמחזיקים נזילות גבוהה יוכלו לנצל אותה במידה וירשמו ירידות בשווקים בטווח הקצר. בנוסף, אם אכן האירופאים יצטרכו להציג כלים לא קונבציונאליים נוספים כפי שמתואר מעלה, הדבר יתמוך בהיחלשות נוספת של האירו. אם לא, והדברים יסתדרו לפני כן, האירו דווקא צפוי להתחזק.
§ הסיכונים: ראשית, האירופאים לא הוכיחו בשנים האחרונות את היכולת לפעול מהר ובצורה חותכת. העימותים הפוליטיים בתוך הגוש, האלרגיה של חלק מחברי ה-ECB להדפסות מיותרות ועוד הובילו לכך שכל החלטה חשובה התקבלה מאוחר מדי. הפעם האירופאים יצטרכו לפעול מהר ולפרוס שמיכה מספיק גדולה על מנת למנוע כל חשש לאפקט דומינו. שנית, עם כל הכבוד לקרנות הסיוע ולמאות מיליארדי האירו שיש בהן חשוב לזכור שהחוב של ספרד ואיטליה הוא עצום (1.1 ו-2.2 טריליון אירו, בהתאמה). לכן, אם האירופאים לא יצליחו לעצור את האפקט הפסיכולוגי והשווקים באמת יחששו מקריסה של גוש האירו, האירופאים יצטרכו למצוא פתרונות חדשים ויצירתיים במהירות.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il