TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

לנצל את יכולת ההפקה של תמר ולתרגמה לתזרים מזומנים


גיל בשן, אנליסט בכיר בבית ההשקעות IBI
הסכם נוסף של שותפויות תמר לייצוא גז למצרים

שותפויות תמר חתמו על מזכר הבנות למכירות גז למצרים. כמובן שמדובר באירוע חיובי לשותפויות ששואפות לנצל את מקסימום יכולת ההפקה מתמר ולתרגמה למכירות ולתזרים מזומנים.
לפני הניתוח והמשמעות נתחיל עם הפרטים :

• הלקוח-חברת Dolphinus Holdings Limited, שהיא למעשה קונסורציום של לקוחות תעשייתיים מצרים שכל אחד מהם הינו צרכן קטן/בינוני
• כמויות המכירה- עפ"י הדיווח ההסכם הוא למכירות של עד 250 אלף MMbtu ליום, השקולים ל 2.5 bcm לשנה למשך כ 7 שנים. לתמר אין התחייבות לאספקה (מעבר לכמות קטנה יחסית של 5 bcm ב 3 שנים), ומנגד גם הקונים לא מחויבים בחוזה take or pay. הכל על בסיס אספקה מזדמנת של עודף קיבולת זמינה. סה"כ הכמות מוערכת ב כ 18 bcm למשך התקופה, לא הרבה אבל גם לא מעט.
• תשתית ועלויות- הכוונה היא לנצל את התשתית המיותמת של EMG שבבעלותה צינור מאל-עריש לאשקלון, ושתי הנקודות מחוברות לתשתית ההולכה המקומית בכל מדינה. פעולת הסבת המדחסים לשינוי כיוון זרימת הגז אינה מורכבת ואינה כרוכה בעליות משמעותיות גם לא בצד המצרי.
• מחיר- מחיר הגז עפ"י הדיווח "דומה למחירים שנקבעו בהסכמים קודמים" ומוצמד למחיר הנפט ברנט. אנו מעריכים מחיר של כ 7 $/MMbtu.

המשמעות הכלכלית- כמובן שהעסקה בעלת משמעות חיובית לשווי תמר ולשותפות, זאת מכיוון שמהותה הוא הקדמת מכירות שהיו אמורות להיות לשוק המקומי (במודל הערכת השווי) ובמחירים גבוהים יותר.
העסקה אטרקטיבית שכן רמת הסיכון בה נמוכה. אין כמעט השקעות, ואין התחייבות לאספקה משמעותית אלא אם כן ישנו עודף Capacity זמין להפקה, ובמקרה כזה יסגרו את עודף הקיבולת הזה במכירות ללקוח זה.

נזכיר כי אופי הצריכה של גז במשק אינו מתפלג באופן אחיד על פני היממה ועונות השנה, בעוד שבזמני שיא הביקוש לחשמל יכולת ההפקה המקסימאלית כמעט ואינה מצליחה לספק את כלל צרכי המשק בלילה יורדת הצריכה משמעותית וכך בחורף בהם הביקוש לחשמל נמוך יותר. וכך נוצר עודף משמעותי של יכולת אספקה בזמני השפל. המטרה היא לנצל עודף זה למכירות למצריים ובך ונצל באופן אופטימאלי את תפוקת המערכת.

הבעיות (אתגרים)- נזכיר כי מדובר בשלב זה רק במזכר הבנות.
תחילה יש להתגבר על הקשיים הפוליטיים של מכירות גז מישראל ללקוחות מצרים (שלא כמו ההסכם עם UFG שהוא מול חברה זרה).
בהמשך, למצרים יהיה אתגר לאבטח את הצינור מאל-עריש במדבר סיני, אזור עשיר בפעילות טרוריסטים שפגעו בצינור זה יותר מפעם אחת.
אתגר נוסף של השותפויות הוא להתאים את הגבלות הייצוא של צמח כך שכמויות אלו לא יפלו במסגרת הכמויות השמורות לשוק המקומי. נזכיר, כי על פי צמח, מאגר תמר יכול לייצא כ 50% מהכמות שלא סגורה בחוזים ערב פרסום ההמלצות. על פי החישובים שלנו, כמות זו עמדה על 140 bcm, כך שהכמות הזמינה לייצוא עומדת על 70 bcm. הסכם ההבנות למכירות גז למתקן ההנזלה של UFG הינו על סדר גודל של כ 70 bcm כך שעל פניו אין עוד גז זמין לייצוא. יחד עם זאת ישנה גמישות מסוימת, חלק מהכמויות החוזיות הן ללא התחייבות, כוללות אופציה לא מחייבת, ישנן אפשרויות swap עם מאגרים אחרים וכד'. בסוף מדובר בכמות לא גדולה של כ 18 bcm שסיכוי טוב שאפשר להעביר את זה.

שורה תחתונה

הודעה חיובית, שאם אכן תתממש ללא ספק תורמת ערך. להערכתנו עשויה להוות תוספת של 350-500 מ' $ לשווי מאגר תמר(כ 3% תוספת שווי). בשלב זה אנו לא מוצאים לנכון לעדכן את שווי המאגר, אולם נמשיך לעקוב ונעדכן בהמשך במידת הצורך.
אנו מעריכים כי במחירים הנוכחיים שותפויות תמר אטרקטיביות, המלצת הקנייה שלנו מבוססת על שווי כלכלי למאגרים המוביל לכך שהשותפויות נסחרות בדיסקאונט. אפסייד נוסף מהסכמים כגון זה, תגליות נוספות (גז או נפט) והתקדמות מהירה מהצפוי בפרויקטים מקבלים המשקיעים בחינם.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il