TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

האופוריה שמשדר ה-500 S&P אינה תואמת לעלייה ברמת הסיכון


ממליצים להימנע ממניות סמול קאפ בעיקר בתחום הטכנולוגיה והביומד
ממחלקת המחקר של בית ההשקעות יוטריידכותבים שאחרי 3 שנים בלי ירידה של 10% ב-500 S&P ולאור השיאים החדשים צריכה להידלק למשקיעים נורה אדומה
הנתונים השטחיים שמציגים שיאים חדשים בוול סטריט לא מציגים את התמונה המלאה של מצבו של שוק המניות האמריקני. כך אמרו במחלקת המחקר של בית ההשקעות יוטרייד שציינו כי מדד ה-500 S&P רשם השנה כבר 33 פעמים שונות של נעילה ברמת שיא של כל הזמנים והמשך התחזקות המדדים האחרים מציגה תמונה כללית של עוצמה שאינה מחלחלת לכלל המניות המרכיבות את המדדים המובילים.
השוק בוול סטריט נחלק בין קבוצה גדולה וחשובה של מניות שמציגה ביצועי יתר, לעומת קבוצה מהותית אחרת של חברות – בעיקר חברות טכנולוגיה שנמצאות בטריטוריה דובית – כלומר רשמו ירידה של לפחות 20% בשנה האחרונה – מתוך מדד הנאסד"ק מדובר ב-47% חברות כאלה על פי נתונים של בלומברג ובמדד הראסל 2000 – 40% מהחברות רשמו ירידת ערך בשיעור דומה. ה-500 S&P נהנה מתמהיל חריג של מניות שמתוכן רק 8% נמצאים בטריטוריה דובית. נתונים אלה מסבירים את ביצועי היתר של מדד זה לעומת שני המדדים המובילים האחרים – הדאו ג'ונס והנאסדק.
אבל בוול סטריט כמו בוול סטריט, לא חושבים לעצור ולוותר על מסיבה טובה. שוק ההנפקות רותח כשהשיא עוד לפנינו עם ההנפקה הגדולה בהסטוריה של חברת עליבאבא הסינית שעומדת לגייס כ-24 מיליארד דולר בשווי דמיוני של כ-167 מיליארד דולר. החברה הסינית למסחר מקוון עומדת לצנוח היישר למקום השלישי ברשימת חברות האינטרנט הגדולות בוול סטריט ממש אחרי גוגל ופייסבוק שממוקמות במקומות הראשון והשני בהתאמה.
במקביל לעלייה ברמת הסיכון בשווקים אנו נראה פחות ופחות משקיעים ששים להמר על חברות טכנולוגיה קטנות ובינוניות, כמו גם על חברות ביומד ששיעורי ההצלחה שלהן תמיד אינם ברורים ובמקרה של כישלון בניסוי חשוב כזה או אחר, הדרך למחיקת ערך של עשרות אחוזים היא קצרה מאוד.
עליות הערך במדדים המובילים מגיעים כבר במשך תקופה די ממושכת מחברות מבוססות וגדולות עם מוצרים טובים וביצועים פיננסיים מצוינים. חברות שמציעות ביצועים פושרים זוכות ליחס צונן מהמשקיעים ובצדק ולמעשה הן מהוות משקולת המאזנת את עליות הערך בחברות הגדולות והמבוססות.
חשוב לקחת בחשבון כי אנו נמצאים בתקופה של שאננות שבה משקיעים לא ראו כבר יותר מ-3 שנים את ה-500 S&P יורד 10% בערכו – הנחת עבודה בסיסית היא להניח שלא לעולם חוסן, תיקונים בשווקים תמיד יכולים להפתיע. אנו ממליצים למשקיעים בשלב הנוכחי היא להקטין חשיפה למניות סמול קאפ בעיקר בתחום הטכנולוגיה והביומד.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il