TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

ה-1 בספטמבר הגיע ובעולם נערכים לחזרה ללימודים בצל הקורונה


shutterstock
איך מתמודדים ברחבי העולם עם פתיחת שנת הלימודים?
לקראת שנת הלימודים בישראל נפתחה הבוקר, קיבץ מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה נתונים שהועברו ע"י מערך הנספחים הכלכליים בעניין מצב מערכת החינוך בהקשר של מגפת הקורונה וההשפעה על התעסוקה והמסחר בשוקי היעד השונים.

בריטניה - ממשלת בריטניה קיבלה החלטה לאור הצלחת מבצע החיסונים בממלכה, לפתוח את המשק בצורה מלאה ללא מגבלות, פרט לדרישה ללבוש מסכות בתחבורה ציבורית. חשוב לציין כי בבריטניה מחסנים רק בני נוער מגיל 16 ומעלה ולכן רוב אוכלוסיית תלמידי הגנים, בתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים בבריטניה אינם מחוסנים. על אף האמור, הוחלט ליישם מתווה המאפשר להתחיל את שנת הלימודים כמתוכנן. במסגרת המתווה הבריטי סגל בית הספר נדרש לבצע בדיקות קורונה ביתיות במסגרת ערכות שנשלחות אליהם חינם מה-NHS (קופת החולים הלאומית הבריטית), ולתלמידים מומלץ לעשות בדיקות שכאלו גם כן, אך אין חיוב לעשות זאת. תלמידי חטיבות ביניים ותיכונים יהיו מחויבים לבצע 2 בדיקות PCR בשבוע הראשון של שנת הלימודים בבית הספר ולאחר מכן התלמידים יתבקשו, כמו תלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים לבצע בדיקות ביתיות במהלך שנת הלימודים. אם תלמיד אובחן חיובי ל-COVID, התלמיד ייכנס לבידוד ושאר בני הכיתה ימשיכו ללמוד כרגיל אך הם יצטרכו לבצע בכל בוקר בדיקות קורונה במסגרת בית הספר כדי לוודא שהם לא נדבקו גם כן. במקביל הכיתות ימשיכו ללמד כרגיל באופן פרונטאלי. בלי קשר, אם וכאשר חלים תסמיני קורונה בקרב סגל או תלמידים, הם נדרשים לקחת ימי מחלה ולא להגיע לבית הספר.

פיליפינים - שנת הלימודים 2021-2022 בפיליפינים צפויה להיפתח בתאריך 13 בספטמבר ותסתיים בתאריך 24 ביוני 2022 עם סך הכל של 209 ימי לימוד. יחד עם זאת, הלימודים יתקיימו במתכונת אונליין בלבד ויש ספק רב שדבר זה ישתנה במהלך שנת הלימודים הקרובה. הנשיא רודריגו דוטרטה, שאישר לאחרונה את פתיחת שנת הלימודים, השאיר בתוקף את איסור קיום פעילות חינוכית פיזית בכיתות. איסור שצפוי להשפיע רבות על 25 מיליוני התלמידים בגילאים השונים הלומדים בבתי הספק הציבוריים, פרטיים אוניברסיטאות ומכללות. כמובן שיש לכך השלכה גם על הפעילות הכלכלית שכן הילדים נשארים בבית. האיסור על קיום לימודים במתכונת פנים-אל-פנים נובע, בין היתר, מהעובדה שנכון לסוף חודש אוגוסט, כ-87% מאוכלוסיית הפיליפינים טרם חוסנו באופן מלא. בנוסף, ילדים נתפסים כגורם מעודד של התפשטות של הוירוס (Super Spreaders) וחלות עליהם הגבלות נוספות כמו הגבלה על כניסה לקניונים ומקומות ציבוריים. יחד עם זאת מערכת החינוך עברה מספר אדפטציות כאשר בתי ספר פתחו אתרי אינטרנט ועברו לעבוד במתוכנת אונליין. בנוסף חומרי לימוד פיזיים נשלחים לבתי התלמידים בכיתות הנמוכות.

בהודו, אחרי שנה וחצי שבהן הייתה מערכת החינוך סגורה לרוב, מביעים תקווה כי מערכת החינוך תחזור לשגרה לאחר חגיגות הדיוואלי המתקיימות השנה במחצית השנייה של נובמבר.

בספרד לא הפסיקו את הלימודים בשנת הלימודים הקודמת שעברה (2020-2021). שנת הלימודים אמורה להתחיל כסדרה ב-7 לספטמבר. בברלין, גרמניה, הילדים חזרו ללימודים כבר באמצע אוגוסט. למרות הקורונה, הלימודים מתקיימים כרגיל כאשר התלמידים עוברים בבית הספר בדיקת קורונה 3 פעמים בשבוע בבוקר לפני שמתחיל היום. אין כרגע החלטה מה יהיה במצב שבו ימצא שאחד התלמידים חולה ונכון להיום כל בי"ס מנהל את זאת כראות עיניו.

בקניה שנת הלימודים החלה בחודש ינואר והלימודים מתקיימים כרגיל, תוך הקפדה על מסיכות ושטיפת ידיים.

רוסיה - ה-1.9 ברוסיה תמיד היה סוג של חג, נותנים למורות פרחים ונערך טקס שבו משתתפים כל תלמידי בי"ס עם הוריהם ובדרך כלל תלמיד מהשכבה העליונה נושא על כפיו תלמיד כיתה א' והם מצלצלים בפעמון כסימן לפתיחת שנת הלימודים. אלא שהשנה המצב שונה: גל הקורונה השלישי ברוסיה בשיא ולכל בי"ס מדיניות משלו באשר לטקס. הטקס והקורונה הם שיחת היום כשעל הפרק עומדות השאלות האם תהיה דרישה לחסן תלמידי בי"ס והאם תהיינה החמרות בצעדי המנע בעתיד הקרוב.

בסין המדיניות שונה מעיר לעיר. בבייג'ינג הלימודים היו אמורים להתחיל באמצע אוגוסט, אך נדחו ל-30 באוגוסט. זאת לאחר התפרצות קורונה בעיר שהתחילה ב-20 ביולי והסתיימה באמצע אוגוסט, אז הגיעו שוב ל-0 נדבקים. יש עדיין תקנות שקשורות לקורונה: להורים אסור להיכנס כלל לבתי הספר, ובחלק מבתי הספר ילדים צריכים להביא בדיקת קורונה שלילית שנערכה 48 שעות לפני החזרה ללימודים. ברוב חלקי סין, הלימודים ממשיכים כל הזמן ובמיוחד בגילאי הגן. למעשה אין הפסקה בגן והלימודים ממשיכים כל השנה. בראשון בספטמבר לרוב משנים כתה ומורה ומתחילה רשמית שנת הלימודים החדשה. מבחינת הקורונה, למעט אזורים ספציפיים, הלימודים ייפתחו כסדרם. כמעט בכל הערים בסין התלמידים התבקשו להיות בעיר המגורים 14 ימים לפני תחילת הלימודים, כתנאי להגעה לבית הספר. מדי בוקר ההורים ממלאים טופס ובו מציינים האם לילד יש תסמינים כמו שיעול, חולשה וכן מדידת חום בבית ובכניסה לבית הספר. כן מדווח ההורה על נסיעות צפויות בתוך סין של בני המשפחה. ההורה שמביא את הילד לבית הספר, או להסעה, נדרש להציג "תו ירוק" שמראה היכן הוא היה ב-14 הימים האחרונים. בהקשר זה אין שינוי משנת הלימודים הקודמת שנפתחה עם אותן הנחיות והתנהלה כסדרה לאורך כל השנה.

איטליה - מערכת החינוך באיטליה מצויה בהכנות קדחתניות לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה שתתחיל בהדרגה עד ה 13 בספטמבר. האיטלקים גם הם מתחבטים בסוגיות פתוחות בנושא התו הירוק של המורים, הישיבה בכיתות וכיו"ב.

פולין - בתי הספר הפולנים מוכנים ומזומנים לחדש פעילותם במתכונת הכוללת מפגשים בינאישיים. ראש הממשלה הכריז לאחרונה כי בתי ספר בכל המדינה ערוכים לספק מסיכות פנים, חומרי חיטוי אישיים וציוד מיגון אישי כנגד הקורונה, על מנת להבטיח חזרה בטוחה ללימודים פרונטליים בשנה האקדמית המתחילה בראשית חודש ספטמבר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il