TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה
> חדשות שוק ההון

רכבת ישראל בתנופת פיתוח ונערכת לגידול המבורך בכמות הנוסעים ולחניכת הקו המהיר לירושלים


רכבת ישראל
הסתיים פרויקט שדרוג והארכת הרציפים בתחנות תל אביב סבידור מרכז ותל אביב ההגנה

במסגרת הפרויקט, שעלותו כ-100 מיליון ₪, הוארכו חמשת רציפי התחנות באורך של 100 מטר כל אחד, וסה"כ כולל של 500 מטרים; ברכבת ישראל צופים כי בשנת 2030 יעברו בשתי התחנות כ-6.4 מיליון נוסעים בחודש לעומת 1.65 מיליון נוסעים כיום, בדומה לנתב"ג

רכבת ישראל נערכת לדור הבא, בו תסיע יותר נוסעים, ביותר רכבות, אל הרבה יותר תחנות, בטכנולוגיות חדשות, מנהרות וגשרים.

תנופת הפיתוח לא פוסחת גם על התחנות הוותיקות של הרכבת. כחלק מההיערכות לגידול המבורך במספרי הנוסעים, ולקראת הפעלת הקו המהיר לירושלים, סיים לאחרונה אגף הביצוע של רכבת ישראל שני פרויקטים משמעותיים, בעלות של 100 מיליון ₪, במסגרתם הוארכו רציפי תחנות תל אביב סבידור מרכז ותל אביב ההגנה באורך כולל של חצי קילומטר, כ-100 מטרים לכל רציף.


הארכת הרציפים בוצעה תוך המשך תפעולן השוטף של התחנות, מהעמוסות במדינה, בהן עוברים יחד מעל למיליון וחצי נוסעים בחודש. בתחנת תל אביב סבידור מרכז, כלל הפרויקט פירוק והנחה מחדש של כל המסילות העוברות התחנה, במטרה להתאימן לרכבות הארוכות ולרציפים המוארכים.

ברכבת ישראל מציינים כי: "שני הפרויקטים המורכבים מבחינה הנדסית וביצועית, יאפשרו הארכת הרכבות ובכך גם יתרמו להפחתת העומס, והגדלה משמעותית של מספר הנוסעים המשתמשים ברכבת, כ-65 מיליון נוסעים בשנת 2017, ובהתאם לתחזיות רכבת ישראל לשנת 2022, בה יעמוד מספר הנסיעות השנתי על כ-91 מיליון. לצד זאת, תאפשר הארכת הרציפים קליטת הרכבות שנוסעות בקו המהיר לי-ם, ואת התוספת של עשרות אלפי נוסעים ביום, אשר יעשו את דרכם מהבירה לתחנות תל אביב בנוחות ובבטיחות."

כיום עוברים בתחנת תל אביב מרכז סבידור כ-1,150,000 נוסעים בחודש, בעוד שבתחנת תל אביב ההגנה עוברים כחצי מיליון נוסעים. עם התקדמות התוכנית הרב שנתית של רכבת ישראל לשנת 2022, ותוכנית הפיתוח ל-2040, מעריכים ברכבת ישראל כי בשנת 2030 יעברו בתחנת תל אביב סבידור מרכז כ-3,500,000 נוסעים בחודש, ובתחנת תל אביב ההגנה כ-3,000,000.

שני הפרויקטים מצטרפים למספר פרויקטים נוספים בתחנות תל אביב:

תחנת סבידור, ת"א מרכז - לאחרונה חנכה רכבת ישראל את טרמינל מודעי החדש בתחנת תל אביב סבידור מרכז, בעלות של 31.8 מיליון ₪, כ- 1,000 מ"ר גודלו, והוא מחבר את תחנת הרכבת לגשר מודעי, משפר את זרימת הנוסעים בתחנה העמוסה, מאפשר גישה נוחה יותר לתחנה, ויציאה ישירה גם לכיוון מתחם הבורסה ברמת גן, וגם לכיוון שכונות צפון תל אביב.

לצד פתיחת הטרמינל החדש, נפתחה לאחרונה הכניסה החדשה לטרמינל הדרומי הקיים בתחנה. הכניסה החדשה מאפשרת זרימת נוסעים טובה יותר אל אולמות הנוסעים ולרציפים, וכן שודרגו בה עמדות הביטחון והשיקוף בכניסה לתחנה, דבר התורם לקיצור ההמתנה וכניסה לתחנה ביתר קלות ומהירות. ברכבת ישראל משדרגים כעת גם את פנים התחנה, ואל החנויות הקיימות יצטרפו בשבועות הקרובים קשת רחבה של שירותים נוספים לרווחת הנוסעים.

תחנת השלום - בימים אלה מתבצעות עבודות לשדרוג התחנה בעלות של 50 מיליון ₪. העבודות כוללות, בין היתר, הקמת אולם יציאה וכניסת נוסעים נוסף, לצד האולם הקיים בצידו הצפוני של גשר השלום. הטרמינל מוצב על עמודים, ממוקם בגובה מקביל לקו הכביש הנוכחי, ומרוחק כתשעה מטרים לכיוון דרום מהגשר הקיים, כדי לאפשר הרחבה עתידית של גשר השלום, אם יוחלט על כך בעתיד. בטרמינל העתידי יהיו קופות ומכונות לרכישת כרטיסים, חדרי שירותים, והוא יאפשר ירידה ועלייה אל ומהרציפים באמצעות דרגנוע ומעלית. כמובן שהטרמינל יהיה נגיש לבעלי מוגבלויות.





טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il